lazy

Merhaba, yaklaşık 4 gün önce saç ekimi yaptırdım, başımda saç ekimi sonrası ağrı hissediyorum, bu ağrılar normal mi? Yapılan saç ekim işleminden dolayı olabilir mi? Saç ekim sonrası ağrılar ne kadar sürer ve ne kadar zamanda tamamen geçer?

Merhaba, saç ekimi sonrasında ilk üç gün çok önemli bir süreçtir. İşlem yapıldıktan sonra hasta evinde dinlenebilir. Donör bölgede ağrı ya da zonklama oluşması gayet normaldir. Saç ekim işlemi yaptırdıktan sonra hastaların büyük çoğunluğu aynı sebepten dolayı geri dönüş vermektedirler ancak bu ağrı üçüncü günün sonunda yarı yarıya azalmış olacaktır. Uygulanan saç ekim yöntemine göre ağrılar geçici ağrılardır ve en fazla bir haftayla on gün arasında geçmektedir. Saç ekimi sırasında saç diplerinde az oranda kanama olabilmektedir. Ekim sonrasında kanama olan bölgede kabuklanmalar oluşur ve iyileşme süreci de yavaş yavaş başlamış olur. Yapılan işlemden sonra hastanın ağrı hissetmesi kişiden kişiye değişmektedir. Saç ekim işleminden sonra doktorun verdiği ağrı kesiciler ve antibiyotikler düzenli kullanılmalıdır. Başı sıkmayacak ve saç ekim bölgesini tozdan, kirli ortamlardan, güneşin yakıcı etkisinden koruyan şapka takılmalıdır. Yine saç ekim işleminden sonraki ilk üç gün ekim yapılan bölgeye su değmemesi çok önemlidir. Üçüncü günün sonunda ense bölgesindeki mikro delikler iyileşmeye başlamaktadır. Ekim işleminden sonraki üçüncü günde doktora danışılarak duş alınabilmektedir. Yine ilk üç gün içerisinde alkol ve sigara kullanılmaması tedavi sürecini olumlu şekilde etkilemektedir. Saç ekimi sonrasında baş ve yüzde ödem oluşmaması için sırt üstü ve yüksek yastıkla yatmak önemlidir. İşlemden sonraki günlerde doktor tavsiyelerine harfiyen uymak ağrıların geçmesi bakımından ve tedavinin hızlı cevap vermesi bakımından son derece önemlidir.

Saç ekimi bitince ağrılar ne kadar sürer? Ağrı eşiğim düşük olduğu için endişeliyim.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı Şubat 2, 2023

Merhaba, saç ekimi sonrası ağrı, şişlik, kızarıklık, uyuşma gibi durumlar görülmesi normaldir. Yaşanan tüm bu etkiler kişiden kişiye değişmektedir. Genellikle birkaç gün içerisinde hafif derecede ağrı ve şişlik görülebilir. Bu süreçte doktorun verdiği ağrı kesiciler sizi rahat ettirecektir. Saç ekimi sonrası ilk günler evde dinlenmeniz, tuz tüketmemeniz, bol su içmeniz tavsiye edilir. Eğer 1 hafta süresince ağrı devam ediyorsa doktorunuzla görüşerek ağrının hangi nedenden kaynaklandığı tespit edilmelidir.

Doktor Hanım merhaba, ben 5 gün önce saç ekimi yaptırdım. Şakak bölgelerime. Bölgede bir ağrı hissim var. Bu durum beni biraz endişelendirdi. Saç ekimi sonrası ağrılar ne kadar sürer?

Merhaba, saç ekimi sonrası ağrıların hafiflemesi 1 hafta kadar sürebilir. 4-5 gün ağrıyı daha şiddetli hissetmeniz oldukça normal, endişe duymanıza gerek yok. Doktorunuzun vermiş olduğu ağrı kesici ilaçları kullanın. 2-3 gün daha bekleyin. Eğer ki 1 haftanın sonunda ağrınızın şiddetinde bir artış olduysa ya da azalma olmuyorsa doktorunuzla iletişime geçin. Sevgiler…

Merhabalar Leyla Hanım, saç ekimi işlemi sonrasında oluşan ağrılar çok uzun sürer mi? Ne kadar zamanda geçer? Teşekkürler.

Merhabalar, saç ekimi tedavisinde uyuşturma yapıldığından işlem sırasında ağrı hissetmezsiniz. Hemen sonrasında 1-3 gün ağrılarınız olabilir ancak ağrı kesici ile giderilebilir.

Leyla Hocam merhaba, 3 gün önce saç ekimi yaptırdım. Hala ağrım var, ağrı kesici kullanıyorum ama ilacın etkisi geçince ağrı daha artıyor. Saç ekimi sonrası ağrılar ne kadar sürer? Ağrı olması normal mi?

Merhaba, saç ekimi operasyonlarından sonra kişiden kişiye değişmekle birlikte 4- 5 gün kadar ağrı hissi yaşanabilir. Doktorunuzun önerdiği ağrı kesicileri bir süre daha düzenli kullanın. İlk zamanları daha konforlu geçirmenizi sağlar. Eğer bölgede şişlik, uyuşukluk, kabuklanma gibi durumlar meydana geldiyse bunlar da normaldir, endişe duymayın. 1 haftanın sonunda eğer ki ağrınız şiddeti hiç azalmamış şekilde devam ediyorsa operasyonu gerçekleştiren doktorunuzla iletişime geçmenizi öneririm. Ancak 3. günde ağrı olması normal diyebilirim. Sağlıklı günler dilerim.

Merhaba iyi çalışmalar Leyla Hocam, saç ekimi sonrasında birtakım komplikasyonların ortaya çıktığını duydum. Uyuşukluk, ağrı, şişlik gibi durumlar ne kadar sürer? Teşekkürler.

Merhaba, saç ekimi sırasında dokulara uygulama yapılır ve sonrasında dokularda geçici travma meydana geldiğinden bölgede uyuşukluk, ağrı ve şişlik oluşabilir. Bu etkiler 8-10 gibi kısa sürede kendiliğinden kaybolurlar ancak bazı hastalarda fizyolojik etmenlere bağlı olarak uyuşukluk hissi 1 yıla kadar sürebilir. İyileşme süreci tamamen sona erdiğinde tüm bu sorunlar ortadan kalkacaktır.

Leyla Hanım merhaba, ben dün saç ekimi yaptırdım. Tepe bölgeme özellikle sık ekim yapıldı. Biraz ağrım oldu. Endişe ediyorum. Saç ekimi sonrası ağrılar ne kadar sürer? Çabuk geçer mi? Teşekkürler.

Merhaba, saç ekimi operasyonundan sonra saç derinizde ağrı, uyuşukluk, şişlik ve kabuklanma olması oldukça olağan bir durumdur. Sizin operasyonunuz olalı henüz çok az bir zaman olmuş. Dolayısıyla hafif bir ağrı yaşamanız çok normal. Bu ağrılar 4- 5 gün kadar sürebilir. Bu sürede doktorunuzun önerdiği bir ağrı kesici ile ağrınızın şiddetini düşürebilirsiniz. Bölgedeki şişlik ise yaklaşık 1 haftada inecektir. Ödemin atılması için siz de bol bol su tüketin. Tuzlu yiyecekler tüketmeyin. Hafif tempolu yürüyüşler yapın. Saç derinizde oluşan kabuklanma ise ortalama 8- 10 gün içerisinde düzelecektir. Saç ekimi cerrahi bir operasyon olduğu için bu tip etkilerin yaşanması çok normal. Zamanla hepsi kendiliğinden düzelecektir, endişe etmeyin. Sağlıklı günler dilerim.

Merhaba leyla hanım, saç ekimi yaptıran biri saç ekiminden sonra ne gibi sorunlarla karşılaşabilir? Genellikle saç ekiminden sonra ağrı, şişlik ve uyuşukluk oluştuğunu duydum. Saç ekimi sonrasında oluşan bu ağrılar ne kadar süre devam eder ve şişlikler ne zaman iner?

Merhaba, saç ekiminden sonra saç derisinde kabuklanma, şişlik, ağrı ve uyuşukluk gibi sorunlar oluşabilir. Bu sorunlar genellikle 15 gün içinde tamamen geçer. Saç derisinden oluşan kabuklanma 8-10 gün içerisinde düzelir, şişlik ise genelde 1 hafta içinde iner. Saç ekiminden sonra oluşan ağrılar ise genellikle 4-5 günde geçer ve ağrılar şiddetli olmaz. Uyuşukluk hissinin geçmesi ise değişiklik gösterebilir. Genelde 8-10 gün içinde yok olurken bazı hastalarda uyuşukluk hissi 1 yıla kadar devam edebiliyor. Bu süreç sağlıklı saçların çıkması ile ilişkilidir. İyileşme süreci sonucunda sağlıklı saçlar tamamen çıkar ve tüm problemleriniz sonlanır.

Merhaba doktor hanım, saç ekimi yaptırmayı düşünüyorum ancak saç ekiminden sonra ağrı, uyuşukluk kabuklanma gibi sorunlar oluşabileceğini okudum. Genel olarak saç ekiminden sonra iyileşme süreci nasıldır ve ağrılar ne kadar sürer?

Merhaba, saç ekimi işlemi saç köklerinin kuvvetli olduğu olan alanlardan alınan köklerin saçların seyrekleştiği alanlara yerleştirilmesini ifade eder. Genellikle ense bölümünden alınan saçlar özel cihazlar yardımıyla saçların az olduğu alanlara küçük kanallar açılır ve saç kökleri buralara yerleştirilir. Operasyondan sonraki ilk günler oldukça önemlidir. Saç köklerinin alındığı alanlar üç gün boyunca sarılı kalıp iyileşmesi beklenirken saç ekimi yapılan alan açık bırakılır. Uygulama sonrasında saç derisine açılan kanallar nedeniyle bölgede uyuşukluk ve ağrı görülmesi normaldir. Uyuşukluk hissi genellikle 8-10 saat içinde geçerken ağrılar 4-5 gün kadar devam eder ancak şiddetli bir ağrı beklenmez. Genellikle ağrı kesici ile kontrol edilebilir. İyileşme sürecinde 2. günden sonra saç ekimi yapılan alanda kabuklanma oluşmaya başlar ve bu kabuklanma 8-10 gün içerisinde geçer. Saç ekimi işleminde 15 gün sonra dökülme oluşmaya başlar ve yaklaşık olarak 2 ay boyunca devam eder. Sağlıklı bir şekilde saçların çıkması ise 6.aydan itibaren olur ve 1.yılın sonunda iyileşme süreci tamamlanmış olur ve kişi gür saçlara sahip olur.

Merhabalar doktor hanım, benim saçlarımın ön kısmındaki saç çizgim arkaya doğru çekilmişti. Alın daraltma işlemini saç ekim yöntemiyle çözüme ulaştırdık ama başımdaki ağrı halen devam ediyor. Saç ekimi sonrası ağrılar ne kadar süre acaba?

Merhaba, saç ekim işleminde öncelikle donör bölgeden sağlam saçlar kökleriyle birlikte toplanır. Saçlanması istenilen bölgeye mm büyüklüğünde punchlar aracılığıyla kanallar açılır. Açılan kanallara greftlerin yani saç köklerin yerleştirme işlemi yapılır. Punchlar aracılığıyla kanal oluşturma sırasında kafa derisinde bulunan sinir uçları hassasiyet gösterebilir ve etkilenebilir. Ekim sırasında aneljezik krem kullanıldığı için işlem sırasında hissedilmez. Ancak işlem bitiminden sonra deri altındaki etkilenen sinir uçlarında ağrı şikayeti oluşabilmektedir. Ağrılar FUE tekniği ile işlem yapılan hastalarda 3-4 gün arasında sürebilmektedir. Ancak ekim tekniğinde FUT yöntemi kullanıldıysa o zaman ağrılar yaklaşık bir hafta kadar sürebilmektedir.Basit ağrı kesicilerin düzenli kullanılmasıyla ağrılarda azalma görülmektedir. Ağrı ense bölgesine inerse ya da ağrının şiddeti çok fazla ise bu gibi durumlarda saç ekimi yaptırdığınız hekime haber vermeniz gerekmektedir. Her hastanın ağrı eşiği farklı olduğu için yine de ağrı süresi hakkında net bir gün sayısı vermek oldukça zordur.

İyi günler Leyla Hocam, 57 yaşındayım, Fue tekniği ile iki gün önce saç ektirdim ama ekim yapıldıktan sonra hala kafa derim ara ara ağrıyor. Saç ekimi sonrasında ağrılar ne kadar sürer?

İyi günler, saç ekim işleminde ense bölgesindeki sağlıklı ve güçlü saç kökleri alınır. Hastanın başındaki ekim yapılacak bölgede özel bir cihaz yardımıyla mikro kanallar açılarak saçlar bu mikro kanalların içerisine özenle yerleştirilir. Baş derisinde açılan mikro kanallar sinir uçlarını etkileyebilmektedir.Bu da tedaviyi yaptıran kişide ağrı, batma, zonklama şeklinde sonuçlara sebep olabilmektedir. Saç ekim işleminden sonra hekimin önereceği ağrı kesiciyi düzenli kullanmak ağrının azaltılması ve geçirilmesi bakımından önemlidir. Ağrılar yaklaşık olarak 4-5 gün civarında sürmektedir. Tabii burada hastanın ağrı eşiği de çok önemlidir. Ağrı eşiği düşükse ekim yapılan bölgedeki zonklama, ağrı, acı gibi duyumları daha hissederek yaşayacaktır maalesef. Ağrı kesiciyle hafifletilen ağrılar için endişe edeceğiniz bir durum bulunmamaktadır.

author-avatar

Op. Dr. Leyla Arvas

Estetik Cerrahi uzmanı Op.Dr Leyla Arvas, Vücut ve Yüz Estetiği, Liposuction, Meme Estetiği, Karın Germe, Yağ enjeksiyonu, Saç ekimi konularında uzmanlaşmış kadın estetik cerrahıdır.