Vücutta Kırmızı Lekeler Nasıl Geçer?

19.83K görüntülenme
0

Merhaba, vücudumda küçük küçük kırmızı noktalar ve lekelenmeler var. Bu kırmızı noktalar genel olarak böcek, sinek ısırığından sonra oluşuyor ve sonrasında kırmızı küçük noktalar halinde kalıyor. Vücutta Kırmızı Lekeler Nasıl Geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, vücutta görülen kırmızı nokta ya da lekelenmeler cilt rahatsızlığı olup özellikle yüz bölgesinde alın, yanak, burun ve çene kısmında oluşabilmektedir. Vücutta da göbek bölgesi, sırt bölgesi, ellerin üstünde görülebilen lekelenme ve noktasal cilt anomalilerinin tedavisi farklı dermatolojik tedaviler ile giderilmektedir. Lekelenmelerin çok çeşitli nedenleri bulunmaktadır. Kişinin yaşadığı hormonal değişiklikler, genetik faktörler, sistemik hastalıklar, mantar gibi enfeksiyonel hastalıklar, güneşin yakıcı ve cilt bozucu etkisine maruz kalmak, ilaç kullanımı, hamilelik, yanlış ya da kötü kozmetik ürünleri, bazı bitki yaprakları ya da bu bitkilerden böcekler yoluyla taşınan kimyasallar fotoallerjik reaksiyonlara, cilt üzerinde geçmeyen lekelenmelere, kızarıklıklara neden olmaktadır. Tedavi için öncelikle doktor muayenesi yapılır. Muayene sonrası nedene bağlı olarak tedavi yapılır. Allerjik nedenlerden kaynaklanan sorunlar allerjik ilaçlar ile giderilir. Hastalık kaynaklı olanlar için öncelikle hastalıkların tedavisine gidilir. Tedavi sonrası bu kızarıklıkların yerinde lekelenmeler kalabilir. Bu konuda mutlaka doktor randevusu almanız gerekiyor.

Misafir

Doktor Hanım merhaba, vücutta kırmızı lekeler nasıl geçer, tedavisi var mı? Benim kızımın kollarında ve bacaklarında bu lekelerden var. Tedavi ettirmek istiyoruz.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, bu tip kırmızı lekelenmelerde tedaviye geçilmeden önce soruna sebep olan nedenlerin neye bağlı olarak ortaya çıktığının araştırılması ve teşhis edilmesi lazım. Çünkü tedaviyi yaparken yeni lekelenmeler oluşmaya devam ederse tedaviden de istediğimiz sonucu tam manasıyla alamayız. Lekelenmelerin ortaya çıkış sebebi enfeksiyonel rahatsızlıklar, karaciğer rahatsızlıkları ya da hormonal sorunlara bağlı olabilir. Bu tespit yapıldıktan sonra medikal yöntemler aracılığıyla tedaviyi gerçekleştirmemiz çok daha sağlıklı olacaktır. Sevgiler…

Misafir

İyi günler hocam, vücudumun bazı bölgelerinde dağınık olarak yerleşmiş kırmızı lekeler mevcut. Size danışarak bu durumu çözmek istedim. Bu kırmızı lekeler nasıl geçer? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhabalar, kırmızı lekelerin neden oluştuğunu tespit etmeden tedaviye girişmek doğru olmaz. Ayrıca lekelerin niçin ortaya çıktığına dair başka branşlardan uzmanların da görüşlerinden faydalanmak çok daha sağlıklı olacaktır. O sebeple en kısa sürede uzman hekimlerden yardım alarak muayene olmalısınız. Sağlıklı günler dilerim.

Misafir

Leyla Hocam merhaba, benim özellikle sırtımda yoğun kırmızı lekeler mevcut. Vücutta kırmızı lekeler nasıl geçer? Bu konuda yardıma çok ihtiyacım var.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, bu kırmızı lekeler vücutta değişik nedenler sebebiyle meydana çıkmış olabilir. Benim önerim kesinlikle bu lekelerin neye bağlı olarak ortaya çıktığının öncelikle teşhis edilmesinden yana. Çünkü karaciğer rahatsızlıkları, hormonal sorunlar, enfeksiyonel rahatsızlıklar bu lekelenmelere neden olabilir. Bu soruların cevabını da sadece ilgili uzman hekimlerden alabilirsiniz. Sorun teşhis edildikten ve gerekli tedavi uygulandıktan sonra yine de lekelenmeler kaldıysa bu dönemde lekelerin tedavisini uygun medikal yöntemleri kullanarak gerçekleştirebiliriz. Sizin durumunuz için en doğru ilerleyiş bu şekilde olacaktır. Sağlıklı günler dilerim.

Misafir

Merhaba hocam, vücudumun çeşitli yerlerinde kırmızı lekeler var. Estetik açıdan kaygı oluşturan bu lekelerden nasıl kurtulabilirim? Vücutta kırmızı lekeler nasıl geçer? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, uygun tedaviye karar vermemiz için kırmızı lekelerin neden oluştuğunu tespit etmem gerekiyor. O nedenle de öncelikle muayene olmalısınız. Ancak vücudunuzdaki kırmızı lekelerin neden oluştuğuna dair en sağlıklı bilgiyi alabilmeniz için farklı branşlardaki doktorlara da muayene olmanız gerekebilir. Eğer tüm bu muayeneler sonucunda hala leke sorununuz var ise medikal yöntemlere başvurabiliriz. En kısa zamanda muayene olmanızı öneririm.

Misafir

Leyla Hanım merhaba, benim göbek bölgemde ve sırtımda kırmızı lekeler var. Bu yüzden yazın özellikle denize ya da havuza gittiğimde çok rahatsız oluyorum. Vücutta kırmızı lekeler nasıl geçer? Tedavisi var mıdır? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, öncelikle bu kırmızı lekelere neyin sebep olduğunu tespit etmemiz gerekir. Bu tip lekeler ne zamandan beri var, artış gösterdi, kalıcı lekeler mi yoksa değişken mi gibi soruların yanıtlarını bilmem gerekli. Vücuttaki lekeler farklı sebeplere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Örneğin enfeksiyonel rahatsızlıklar, karaciğer hastalıkları, hormonlardaki değişimler gibi birçok faktör bu lekelerin sebebi olabilir. Dolayısıyla, öncelikle bu lekelere neden olan sorunun tedavi edilmesi gereklidir. Bu sorunu tespit etmede farklı uzmanlık alanlarındaki doktorlara da başvurmanız gerekecek. Oradaki teşhis ve tedavi sonrasında lekelenmeler kalırsa, o dönemde medikal tedavi yöntemlerini kullanarak sorununuzu çözebiliriz. Lekeler ile muayene olursanız, muayene olduğunuz doktorunuz sizi doğru birime yönlendirecektir. Vakit kaybetmemenizi öneririm. Sağlıklı günler dilerim.

Misafir

Merhaba Leyla hocam, vücudumda kırmızı lekeler oluşmaya başladı. Bu lekelere neyin sebep olduğunu anlayamadım ama bir süredir geçmiyorlar. Vücuttaki lekeler için hangi tedavi yöntemini kullanıyorsunuz, leke tedavisinde kullandığınız yöntemleri kullanabilir miyim, vücudumda oluşan bu kırmızı lekeler nasıl geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, leke tedavisi için genellikle lazer tedavisinden faydalanıyoruz ancak lazer tedavisini kullandığımız lekeler, sivilce lekeleri ya da güneş lekeleridir. Sivilce ve güneş lekelerinin tedavisinde amaç ciltteki kolajen üretimini artırmak cildin kendi kendini onarmasını sağlamaktır. Leke tedavisinde kullanmış olduğumuz yöntemlerde sahip oldukları teknoloji sayesinde cilt altındaki dokuya nüfuz ederek kolajen üretimini tetikler ve cildin kendini yenilemesini sağlar. Vücutta oluşan kırmızı lekeler ise birçok farklı nedenden dolayı oluşabilir. Bazen basit bir böcek ısırmasından dolayı oluşan kırmızı lekeler bazen bir enfeksiyon nedeniyle bazen de karaciğer vb. hastalıkların etkisiyle oluşabilir. Vücuttaki kırmızı lekelere neyin sebep olduğunu öğrenmeden önce leke tedavisine başlamak doğru değildir. Bu nedenle öncelikle alanında uzman bir doktorla görüşerek vücudunuzda kırmızı leke oluşumuna neyin sebep olduğunu öğrenmeniz gerekiyor.

Misafir

Merhaba hocam, vücudumda kırmızı lekeler oluştu. Görünüşü hiç hoşuma gitmiyor, vücutta kırmızı lekeler nasıl geçer, nasıl bir tedavi uygulanması gerekir?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, biz vücutta oluşan lekeler için lazer tedavisini kullanıyoruz ancak bu lekeler genellikle sivilce ya da güneş lekeleri oluyor. Kırmızı lekelerin tedavisi ise daha karmaşıktır, öncelikle kırmızı leke oluşumuna neyin neden olduğu bulunmalıdır. Vücutta oluşan kırmızı lekelerin birçok farklı nedene bağlı olarak ortaya çıkabildiği gözlemlenmiştir. Kırmızı lekeler bazen bir enfeksiyon kaynaklı oluşabilirken bazen ise alerjik bir durumdan dolayı oluşabiliyor. Vücutta kırmızı leke oluşumuna neden olan daha birçok neden olduğu için öncelikle kırmızı leke oluşumuna neyin sebep olduğu bulunmalı ve sonrasında bu doğrultuda bir tedavi planlaması yapılmalıdır.

Op. Dr. Leyla Arvas
Uygulamanın nasıl yapıldığını öğrenmek ve ayrıntılı bilgi için Leke Tedavisi sayfamızı ziyaret ediniz.
Misafir

Merhaba hocam, vücudumda sivrisinek, hava böceği gibi küçük böceklerin ısırığından sonra kırmızı noktalar kalıyor. Vücuttaki kırmızı lekeler nasıl geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, bazı kişilerin ciltleri daha duyarlı, daha hassas olabilmektedir. Kişilerin cilt yapıları ve etkilendiği faktörler kalıtsal olabilmektedir. Vücutta görülen kırmızı nokta oluşumları cildinizin böceklere karşı hassasiyetinden kaynaklı olabileceği gibi, hormon değişiklikleri, güneş ışınları, bazı ilaçların yan etkisi, karaciğerde görülen yağlanma ile bazı sistemik rahatsızlıklar da cilt üzerinde lekelenme yapabilmekte ve bu izler kalıcı hale dönüşebilmektedir. Yine aynı şekilde bazı bitkiler, bitki yaprakları, böcekler yoluyla taşınan kimyasallar da dermatolojik reaksiyonlara sebebiyet verebilmektedirler. Bu kırmızı lekeler dermetolog tarafından görüldükten sonra tedaviye yönelik işlemler yapılır. Bazı kırmızı lekeler geçici iken bazıları kalıcıdır Bu kırmızı lekelerin tamamen tedavisi yapıldıktan ve kırmızı renk geçtikten sonra geride lekelenme olabilir.Biz bu lekelere karşı tedavi yapıyoruz. Bu lekeler ancak lazer tedavisi ile giderilebilir. Fraxel Dual Lazer cilt lekelenmelerini, akne ve sivilce izlerini, kırmızı ya da siyah noktaları izleri geçiren, yok eden bir teknolojiye sahiptir ancak kırmızı lekeleri geçirmez. Fraxel Dual Lazer teknolojisinde hücreleri önce zedeleyip sonra tekrar oluşmasını sağlayan bir mantık ile verim alınmaktadır. Yaklaşık olarak 5 seans alınması öngörülen tedavi sonunda cilt lekelenmeleri geçmektedir. Soğuk hava üfleyen özel başlıkla hastaların rahat bir biçimde tedavi olmasını sağlamaktadır. Tedavi sonunda cildin gerginleştiğini, yenilendiğini, renginin açıldığını ve daha fresh bir görünüm kazandığını rahatlıkla söyleyebilirim.

Misafir

İyi günler Leyla Hanım, benim dekolte bölgemde kırmızı kırmızı lekeler var. Bu lekeler minik sinekler ısırdığı zaman ya da sivilcelerimi sıktığım zaman kalıyor. Vücuttaki kırmızı lekeler nasıl geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

İyi günler, vücutta görülen sinek ısırığı gibi olan küçük kırmızı lekeler cildin hassas yapısından kaynaklı olabilmektedir. Vücut lekelerinin sadece tek bir değil birçok nedenleri bulunmaktadır. Hormonal değişiklikler, karaciğer rahatsızlıkları, kalıtımsal nedenler, sistemik rahatsızlıklar, enfeksiyonel rahatsızlıklar da kişinin vücudunda kırmızı nokta oluşumlarını artırabilmektedir.Bu nedenle öncelikle bu kırmızı noktaların nedeni tedavi edilmelidir. Kırmızı noktaların nedenine yönelik tedavi yapıldıktan sonra kırmızı lekeler geçebilir. Kırmızı lekeler neden kaynaklanıyorsa o nedene yönelik doktor muayenesi ve tedavisi yapılmalıdır. Tedavi sonrası kırmızı lekeler solar yada belirli bir leke bırakarak kaybolurlar. Biz bu tedavi sonrası lekeleri tedavisi için fraksiyonel lazer ile soyularak cilt yenilenebilir. Fraxel Dual Lazer uygulamasında ciltte denetlenebilir hasar bırakarak cildin kendini onarma süreci doğal olarak başlatılmış olur. Leke ve yaşlanma problemleriyle savaşan en etkili tedavilerden biri olan Fraxel Dual Lazerin çalışma mantığı cilt hücrelerinde hasarlanma bırakarak cildin kendini yenilemesini sağlamaktır. Hücreleri bir bakıma uyaran bu teknoloji ile ilk uygulamadan itibaren uygulanan bölgedeki lekelerin renginde açılma görülmektedir. Ciltteki matlığın giderilmesine de yardımcı olan uygulama ile pürüzsüz ve canlı bir cilt görünümüne kavuşulur. Tedavi öncesinde uygulama alanına anestezik etkili krem uygulanması hastaların acıyı daha az hissetmelerini sağlamaktadır. Cihazın soğuk üfleyici aparatı sayesinde uygulanan tedavi daha rahatlatıcı ve konforlu hale gelmektedir. Ortalama dört ya da beş seans uygulanan tedavi yöntemi sonunda sivilce, kızarıklık, akne gibi izlerin giderildiği ve bunun yanında cildin sıkılaşmasını sağladığı da görülmektedir.

Doktorunuza Sorun

Bulmak istediğiniz içerikle ilgili bir şeyler yazıp enter tuşuna basın.