Doğum Sonrası Meme Estetiği

Hamilelik ve doğum sonrasında kadınların özellikle vücutlarının meme bölgesinde değişikliklere ve deformasyonlar yol açar. Memeler doğum ve emzirme dönemimden süt bezleri sürekli büyüdüğü için derisi genişler. Hamilelik dönemi sonrası kadınlarda meme küçülmesi, incelmiş ve genişlemiş çatlak meme derisi, küçülmeye uyum sağlayamaz,meme başının üstünde hacim boşalması sonucu sarkık bir göğüs görüntüsü.

Hamilelik sonrası göğüslerinin eskisi gibi olup olamayacağının kaygısını yaşanır. Eğer doğum sonrasında göğüslerde anneyi rahatsız edecek şekilde bir sarkıklık oluşmuşsa veya hamilelikten önce de var olan sarkıklık biraz artmış ve memelerin dolgunluğu azalmış ve içi boşalmış gibi duruyorsa emzirme donemi bittikten sonra yapılan meme dikleştirme ameliyatı ile bu durum düzeltilebilmektedir. Hastanın memedeki sarkıklıkla birlikte meme hacminin artırılması yönünde bir isteği olması durumunda ise meme protezleri ile meme büyütme ameliyatları yapılmaktadır. Süt verme bitiminden 5-6 ay son şeklini alması için bu operasyonlar rahatlıkla yapılabilir.

Meme ameliyatının ardından eğer ameliyat uygun bir teknikle yapıldıysa ameliyat sonrası, yeniden doğum yaptığında yine bebeğe süt vermek mümkündür. Genelde meme küçültme işlemlerinde, meme başının altındaki süt kanalları kesilmediğinden emzirme fonksiyonları korunmuş oluyor.

Meme operasyonların izi sadece meme başı etrafında görülebilir ya da aşağıdaki meme katlantısına doğru uzanabilir. Meme küçültmede uygun bir teknikle operasyon yapıldıktan sonra annenin bir dahaki hamilelikten sonra bebeğe süt vermesi mümkün. Emzirme fonksiyonları korunması için meme başının altındaki süt kanalları kesilmiyor.

Ameliyat 1 gece hastanede kalmak yeterli. Hasta ameliyattan destekleyici sporcu sutyeni şeklinde bir sutyen giydirilmiş şekilde çıkar.Bu süre ile giyilmesini öneriliyor. dikişler 15. gün sonra alınır.