Gençlik Aşısı (IAL- Sistem)

Gençlik aşısı, cilt kalitesini arttırmak için uygulanan anti aging uygulamasıdır. Gençlik aşısı yani IAL sistemi, yaşlanmanın getirdiği izleri, sarkmaları ve deformasyonları ciltten siler. Ameliyatsız cilt gençleştirme tedavisi olan gençlik aşısı sayesinde cildiniz gençleşir, tıpkı bebek cildi gibi yumuşak ve pürüzsüz görünür. Gençlik aşısı tedavisinin temelinde hyalüronik asit yatmaktadır. Hyalüronik asit cilde parlaklık ve nem verir, cildin esnekliğinin artmasını sağlar ve kırışıkları ortadan kaldırır. Yaşlanmanın etkisiyle birlikte cilt dokusu kolajen üretimini azaltır. Hyalüronik asit ise kolajen üretimini tetikleyerek cildin kendi kendini yenileme sürecini başlatır. Böylece gençlik aşısı cildin cerrahi bir müdahale olmadan daha genç, kaliteli ve sağlıklı görünmesini sağlar.

Neden hyalüronik asit?

Cildin en doğal ve katkısız şekilde gençleşmesi için gençlik aşısı tedavisinde hyalüronik asit kullanılır. Hyalüronik asit, ciltte doğal olarak bulunur fakat yaşlanmanın etkisiyle birlikte ciltteki hyalüronik asit üretimi azalır. Ciltteki hyalüronik asit miktarinin günden güne düşmesi, cildin kırışmasına ve sarkmasına yol açar. Gençlik aşısı tam bu aşamada devreye girerek cildin eskisi gibi sıkı ve sağlıklı görünmesini sağlar. Gençlik aşısı anti-oksidan etkisi göstererek cildin yeniden nemlenmesine, parlamasına ve en önemlisi esnekliğini geri kazanmasına yardımcı olur.

Gençlik aşısı nasıl uygulanır?

Gençlik aşısı, enjeksiyon yöntemiyle cilde uygulanır. Öncelikle uygulamanın yapılacağı bölge lokal anestezi ile uyuşturulur. Gençlik aşısı iğneleri oldukça incedir, cilt altına uygulanarak işlem tamamlanır. Gençlik aşısı uygulaması ortalama 20 dakika sürer. Eğer hastalar 30-35 yaş aralığındaysa ilk gençlik aşısı uygulamasından 15 gün sonra ikinci seans önerilir. Daha ileri yaşta olan hastalarda ise ikinci seanstan sonra IAL sistem ACP yaptırmaları gerekir. Hyalüronik asidin kalıcılığını arttırmak ve gençlik aşısını daha kalıcı bir hale getirmek için IAL sistem ACP orta yaşlı  kişilere önerilir.

Gençlik aşısının etkileri ilk üç ay içinde ortaya çıkar. Bu etkiyi devam ettirmek için her 3 ayda bir gençlik aşısını tekrar yaptırabilirsiniz.

Gençlik aşısı ile hangi bölgeler tedavi edilir?

Alın bölgesi

Kaş çevresi

Ağız

Orta yüz

Alt yüz

Boyun ve dekolte bölgesi

Eller

Gençlik aşısı kimlere uygundur?

Gençlik aşısı, yaşlanmanın etkisiyle cildinde kırışıklıklar beliren herkes için uygundur. Sadece kırışıklık değil, güneşin zararlı etkileri de gençlik aşısı ile silinebilir. Sigara ve alkol kullanan kişilerde daha erken yaşlarda yaşlanma belirtileri ortaya çıkar. Bu alışkanlıkların ciltte oluşturduğu hasarlar gençlik aşısı ile tedavi edilerek daha az görünür bile hale getirilir. Gençlik aşısı, yağlı/kuru tüm cilt tipleri için uygundur.

Gençlik aşısı 30’lu yaşlardan itibaren yapılabilir. Size en uygun gençlik aşısı programını ve kaç seans gençlik aşısı yaptırmanız gerektiğini mutlaka hekiminize danışmalısınız.

Gençlik aşısının etkileri kalıcıdır. Fakat yaşlanma sürecini durdurmak imkansız olduğu için kişinin yüzünde yeni sarkmalar ve kırışıklar olması doğaldır. Gençlik aşısı yaptırdıktan sonra sigarayı azaltmak, bol su içmek ve güneşten uzak durmak gençlik aşısının etki süresini uzatacaktır.

Neden gençlik aşısı yaptırmalıyım?

Gençlik aşısı ameliyat masasına yatmadan sizleri yıllar öncesine ışınlayabilir. Siz de sarkan derinizden şikayetçi oluyor, yaşlanmanın etkilerini aynada görmek istemiyorsanız gençlik aşısı yaptırabilirsiniz. Ameliyatsız bir uygulama olduğu için öğle arasında bile gelerek gençlik aşısı yaptırabilirsiniz. Gençlik aşısı yaptırdıktan sonra yüzünüzde iz kalmaz. İğne girişlerinin olduğu yerde kızarıklık görünmesi çok normaldir. 2-3 gün içinde yüzünüzde ki kızarıklıklar kendiliğinden geçecektir. Aynı zamanda gençlik aşısı vücudumuzda zaten var olan hyalüronik asitten meydana geldiği için bu işlemin herhangi bir sağlık riski yoktur.

Gençlik aşısının etkileri nelerdir?

Gençlik aşısının en büyük etkisi cilde kaybettiği elastikiyeti geri sağlamasıdır. Genç bir cildin ihtiyacı olan hyalüronik asit 30’lu yaşlardan sonra vücutta oldukça az bulunur. Gençlik aşısı ile cilde hyaluronik asit enjekte edilerek cildin bebeksi görünmesi amaçlanır. Hücre yenilenmesini harekete geçiren kolajen dokuları cildin daha genç görünmesini sağlar. Kolajen üretimi ile birlikte cilt kalitesi arttırılır ve cildin kendi yukarı doğru toparlaması gerçekleşir. Gençlik aşısı yaptırdıktan sonra yüzünüz yerçekiminin aksine yukarı doğru toparlanıp daha sıkı bir hal alacaktır.