Göğüs Büyütme İçin Doktor Görüşmesinde Sorulacak 20 Soru

göğüs büyütme Göğüs büyütme yaptırmak istiyorsunuz. Öncesinde hangi doktora gideceksiniz, doğru olan ne , size ne uygulanacak kararını vermeden önce yapacağınız doktor seçimi ameliyat sürecinizi ve sonucunuzu etkileyecektir. Maddiyattan önce sizin için doğru doktoru bulmak önemlidir. Bir doktora güvenmeden önce araştırmanızı yapmalısınız. Doktor sitelerindeki incelemeleri okuyun, öncesi ve sonrası fotoğraflarına bakın ve bir muayene için yüz yüze veya uzakta ise Skype aracılığıyla görüşün.

meme büyütme ile ilgili cevapları ve yaklaşımları karşılaştırabilmeniz için en az iki estetik cerraha danışmanızı öneririz. Deneyimleri, nitelikleri ve prosedürden önce, sırasında ve sonrasında neler bekleyebileceğinize ait bilgi ve önceki hastalarının öncesi ve sonrası fotoğraflarını görmek için muayene randevularınızda bu temel sorular listesini kullanın.

1. Doktorunuzun Plastik ve rekonstrüktif cerrahi uzmanlığı var mı?

Bu konuda internet ve sosyal medya da birçok aracı firma, aracı güzellik merkezleri ve kişiler mevcuttur. Aracılık ederek para kazanırlar. Bu durumdan kaçınmanın en iyi yolu doktorlarla direk temas etmektir.  Bu konuda araştırma yaparken sizi birinin yönlendirmediğinden ve aracılık etmediğinden emin olun.

1. Meme büyütme ameliyatı ayda yada günde kaç adet yapıyorsunuz? Her gün?

Deneyim konusunda güvendiğiniz bir hekim seçin ve her gün kaç ameliyat yaptıkları sorusundan kaçıp kaçmadığına çok dikkat edin. Doktorunuzun sürekli yaptığı ameliyatlar içinde meme büyütme olması tabi ki iyi bir şeydir, ancak aynı gün içinde fazla sayıda cerrahi yapılması yeterince özeni engelleyecektir. O nedenle ucuz ama sirkülasyonu yüksek olan yerlerden uzak durmakta yarar vardır.

1. Meme Büyütme Ameliyatım nerede yapılacak?

Ameliyat meme büyütme bile olsa cerrahinin bütün risklerini taşır. Bu nedenle yoğun bakımı olan bir hastanede yapılması önemlidir. Tıp merkezlerinde yoğun bakım bulunmaz. Bu nedenle ameliyatınızın yapıldığı hastane de yoğun bakımın varlığını mutlaka araştırın.

1. Meme büyütmenin riskleri nelerdir?

Deneyimli bir estetik cerrah tarafından yapıldığında meme büyütme ameliyatının başarı oranı oldukça yüksektir. Ancak, her ameliyatta olduğu gibi, tamamen risksiz değildir. Olabilecek riskler arasında enfeksiyon, kanama, hematom, yara izi, kapsüler kontraktür, implant yırtılması, anesteziye alerjik reaksiyon veya ek cerrahi gerektirebilecek tatmin edilemeyen sonuçlar yer alabilir. Ancak bunlar nadir olan risklerdir ve sizin sağlık durumunuz ve sigara alkol ve ilaç kullanımınız bu risklere neden olabilir. Bu nedenle bu alışkanlıklarınızı ve hastalıklarınızı doktorunuzla paylaşmalısınız. Estetik cerrahınız, olası riskleri tartmanıza yardımcı olmalıdır.

5.Meme büyütme komplikasyonlarını ne sıklıkla görüyorsunuz ve bunlarla nasıl başa çıkıyorsunuz?

Her deneyimli doktor mutlaka komplikasyonla uğraşmıştır. Bir ameliyat fazla sayıda yapılmış ise, o konudaki en önemli sonuç geri dönüş komplikasyonların az olması ve olduğunda nasıl yönetildiği konusunda tecrübe edinilmesidir. Bazı sorunların plastik cerrahın becerisiyle değil, her bireyin vücudunun iyileşme şekliyle ilgisi vardır. Cerrahınızın komplikasyonları ne sıklıkla gördüğünü ve bunlarla nasıl başa çıktıklarını bilmek, meme büyütme isteyip istemediğinize güvenle karar vermenize yardımcı olacaktır.

1. Göğüs büyütme için hangi hastane uygun?

Ameliyatınız bir tıp merkezinde yapılacak olsa bile, hastane ayrıcalıkları olması yani bir hastane ile bağlantılı çalışması önemlidir. Doktorunuz, ciddi bir komplikasyonun ortaya çıkması durumunda hangi hastaneye nakledileceği ve tedavi göreceğiniz konusunda önceden bilgi sahibi olmak önemlidir. Yada meme büyütme ameliyatında tıp merkezlerinden uzak durup hastane seçmek daha doğrudur.

1. Meme büyütme için iyi bir aday mıyım?

Göğüs büyütme için ideal adaylar ideal kilolarında olmaları önerilir. Çünkü zayıflamak veya şişmanlamak meme büyütme sonuçlarını etkileyecektir. Tercihen BMI 30 veya daha az olması önerilir. Bazı alışkanlıklar, sağlık koşulları veya duygusal durumlar sonuçlarınızı negatif etkileyebilir. Sigara kullanmanız yara iyileşmesini kötü yönde etkileyecektir. Bu nedenle bırakmaya istekli olmalısınız. Yada vücudunuz ile ilgili sürekli bir mutsuzluğunuz var ise doktorunuzla konuşmalısınız.

1. Meme büyütme ameliyatım ne kadara mal olur?

Meme büyütme fiyatları, kullanılan yöntemlere, cerrahın deneyim düzeyine ve doktorun bulunduğu yere, ek cerrahi veya ameliyathane ücretlerine, anesteziye ve ameliyat sonrası takiplere bağlı olarak büyük ölçüde değişebilir. Fiyat karşılaştırması yaparken benzer doktor ve hastanelerin karşılaştırılması daha doğru olacaktır., Estetik cerrahi söz konusu olduğunda, fiyat asla birincil belirleyici faktörünüz olmamalıdır. Bizim vücudumuz tektir ve bazı estetik cerrahileri yaptırdıktan sonra sonuçları istediğiniz gibi olmaz ise size daha pahalıya mal olacaktır.

1. Hangi tip meme büyütme benim için uygun?

Meme büyütme de kullanılan implantlar ile veya yağ transferi kullanılarak yapılabilir. İmplantları seçerken, silikon veya salin, yuvarlak veya şekilli ve dokulu veya pürüzsüz gibi çeşitli seçenekler mevcuttur. Bunların hepsi birçok farklı büyüklükte mevcuttur. Ayrıca meme büyütmede bu protezler farklı kesi yerleri kullanılarak ve farklı dokuların üstüne veya altına yerleştirilebilir. Hangi seçeneğin sizin için daha iyi olduğunu doktorunuz ile kararlaştırın.

1. 10. Daha önceki meme büyütme yaptığınız kişilerin öncesi ve sonrası fotoğraflarını görebilir miyim?

Mümkün olduğunca çok sayıda yeni öncesi ve sonrası fotoğrafı görmekte ısrar edin. Deneyimi ve uzmanlığı olan estetik cerrahlar yeterli sayıda meme büyütme fotoğrafına sahip olmalıdır. Sizinle aynı tip büyütme operasyonu olan ve benzer vücut tipindeki hastalara dikkat edin, böylece cerrahınızın bu konuda size nasıl bir uygulama yapacağını öngörebilirsiniz.

1. En iyi sonuçları almam için ben ne yapmalıyım?

Doktorunuz en iyi sonuçları elde etmek için ameliyattan önce ve sonra yapmanız gerekenler ve yapmamanız gerekenleri size söyleyecektir. Sigarayı bırakmanız, işten kaç gün izin alacağınız konusunda net bilgi edinmelisiniz.  Ameliyat öncesi ve sonrası talimatları uygularken sorun olacaksa doktorunuz ile paylaşmalı ve bu konuda ki çözüm önerilerine uymalısınız.

1. Meme büyütme ameliyatı olduğum gün ameliyatı siz mi yapacaksınız?

Seçeneklerinizi, isteklerinizi ve beklentilerinizi tartıştıktan sonra, ameliyatı yapacak doktorun aynı kişi olacağını doğrulamanız önemlidir.

1. Meme büyütmede ne tür bir anestezi uygulanacak?

Göğüs büyütme sırasında kullanılan üç ana anestezi türü vardır: genel, lokal ve IV sedasyon anestezisi. Her biri ile ilişkili faydalar ve riskler vardır. Meme büyütme de genellikle hastanın özel bir durumu yok ise genel anestezi kullanılır. Bu nedenle seçenekler hakkında doktorunuzla konuşun.

1. Anesteziyi kim yapacak?

Anesteziniz mutlaka bir anestezi uzmanı doktor tarafından yapılmalıdır. Doktorunuz ile bunu teyit edin.

1. Göğüs büyütme sırasında size başka kim yardımcı olacak? Hemşire? Yardımcı eleman?

Hemşire ve cerrahi teknisyenlerinde doktorla beraber çalışması ve deneyimli olması önemlidir. Bu konuyu doktorunuz ile beraber netleştirin. Deneyimli bir cerrahi ekip, güvenliğinizi ve sonucunuzun iyi olması için yardımcı olur.

1. Meme büyütme ameliyatından hemen sonra hastanede kaç gün kalırım ve sonrasındaki bakımı nasıl yapılmalı?

Doktorunuz sizin hastanede kaç gece kalacağınızı, ek bir komplikasyon olduğunda sürecin nasıl ilerleyeceği hakkında sizi bilgilendirecektir. Hastaneden çıktığınız da size kim eşlik etmeli yada tek başınıza bakımınızı yapmaya yeterli olur musunuz doktorunuza sorun ve eğer refakatçi gerekli ise bu konuda destek alın.

1. Meme büyütme ameliyatı sonrası iyileşme süreci nasıl?

Doktorunuza hastanedeki süreç ve evdeki süreç hakkında tüm yapılması ve yapılmaması gerekenleri, kullanılan ilaçları, korse veya sutyen giyme süreci ile ile ilgili bilgileri sorun. Bunun cevapları yanı sıra neleri yapıp yapamayacağınız , normal hayatınıza ne zaman dönebileceğiniz ve herhangi bir hareket kısıtlaması olup olmayacağını ve kaç gün olacağını sorun. Doktorunuz size tüm bu soruların yanıtlarını verecektir.

1. Ameliyat sonrası takip bakımını kim yapacak?

İyileşme sürecinde belirli aralıklar ile doktorunuzla görüşüp görüşemeyeceğinizi ve bu sürecin ne kadar süreceğini öğrenin. Pansuman gerekli im? Ne zaman duş alabilirsiniz ile ilgili bilgileri doktorunuz size iletecektir.

1. Meme büyütme ameliyatı sonrasında hamilelik emzirmeyi engeller mi?

Göğüs büyütme ameliyatı emzirmeyi etkilemez. Meme süt bezi dokusu ile ilgili bir cerrahi uygulanmaz. Ancak böyle bir planınız var ise mutlaka doktorunuza iletin. Bazen farklı teknikler kullanılması gereken cerrahi durumlar olabilir. Cerrahınız sizin istekleriniz doğrultusunda cerrahi tekniğini uygulayabilir.:

1. Ameliyat sonrası göğüs görünümünden memnuniyetsizlik olursa bununla ilgili ne yapabiliriz?

Doktorunuzun memnuniyetsizlik konusunda bir çözüm yolu mutlaka vardır. Size ameliyat olmadan önce ne yapılırsa nasıl oluru anlatacak ve sonuçları ile ilgili sizi bilgilendirecek ve seçenekler sunacaktır. Revizyon cerrahisi gerekirse bu konuda  daha düşük bir cerrahi ücret talep edecektir. Ancak implantlar, anestezi ve hastane maliyetleri değişmez. Doğru olanı bunu cerrahınızla öncesinde netleştirmenizdir.  Revizyon olmasını istemiyorsanız yolunuza güvendiğiniz bir cerrahla devam etmek,  dürüst bir ilişki kurmak ve ameliyat olmadan önce ikinizin de aynı fikirde olduğunuzdan emin olmaktır.