Plastik Cerrah Nedir?

Plastik cerrahi nedir? Plastik Cerrah Ne Yapar?

op. dr. leyla arvas Plastik ve rekonstrüktif cerrahi, vücuttaki normal form ve fonksiyonun restorasyonu ile ilgilenir. Yetişkinleri ve çocukları içeren ve vücudun farklı bölgelerindeki çok çeşitli koşulları kapsayan çeşitli bir uzmanlık alanıdır.

Plastik cerrah, hasta etkileşimleri, travma bakımı ve temel cerrahi tekniklerin yanı sıra doku transferi, vücut şekillendirme ve lazer cerrahisi gibi özel alanlarda eğitim almış lisanslı bir tıp doktorudur.

Estetik cerrahi, normal vücut parçalarını estetik nedenlerle yeniden şekillendirirken, rekonstrüktif cerrahi, kaza, hastalık veya deformasyon nedeni ile hasar görmüş vücut parçalarını onarır veya güzelleştirir.

Plastik cerrahi, “kozmetik veya estetik” cerrahiden çok daha fazlasıdır. Estetik cerrahi, plastik cerrahinin muhtemelen en görünür ve belki de en çekici yönü olsa da, uzmanlık alanının nispeten küçük bir parçasıdır.

Plastik cerrahlar, deri grefti tasarlama veya flep grefti oluşturma gibi özel beceri ve bilgiler edinirler. Vücudun bir bölümünden diğerine doku transferini öğrenirler; karmaşık yaraları yönetmek; ve silikon veya metal gibi materyalleri implante ederek, deformasyonları düzeltirler.

Yüz germe gibi kozmetik prosedürlerin uygulanmasına ek olarak, yüz ve kafatası kemiklerini tedavi edebilir; yarık dudakları veya yarık damakları onarır; kopan parmakları, ayak parmaklarını veya uzuvları yeniden birleştirir ve doğuştan gelen sorunları tedavi eder. Mikrovasküler rekonstrüktif cerrahi o kadar hassastır ki, mikroskop ve insan saçından daha ince olan küçük dikişlerin kullanılmasını gerektirir. Yanık hastaları, cildin hasar gördüğü veya yaralandığı bölgeleri kapatmak için genellikle rekonstrüktif cerrahiye ihtiyaç duyar. Travmatik yaralanmalar geçiren hastalar da plastik cerrahiye ihtiyaç duyabilir.

Plastik cerrahide beş ana çalışma alanı vardır:

• Travma ve yanıklar
  • Kanser (cilt, baş ve boyun, meme ve sarkom)
  • Konjenital deformiteler
  • Yeniden yapılandırma gerektiren doku dejeneratif durumlar
  • Görünümün normalleştirilmesi ve iyileştirilmesi

Sıkça sorulan bir soru! Dermatolog ve Plastik Cerrah arasındaki fark nedir?

Dermatologlar ve plastik cerrahlar aslında sadece estetik rejenerasyonda, ortak cilt tedavi uygulamaları yaparlar ancak disiplinlerin odakları farklıdır.

Dermatoloji doktorları, cilt ile ilgili hastalık, kanser ve estetik uygulamaları yapabilir. Kronik akne, deri kanserleri, otoimmün bozukluklar ve cinsel yolla bulaşan hastalıklarla ilgilenir. Öncelikle cilt, saç, tırnaklar ve mukoza zarlarının koşullarına odaklanırlar. Sıklıkla tedavide, birçok hastayı yalnızca ilaç, ilaç ve diğer ameliyatsız yöntemler ile tedavi edebilirler.

Plastik cerrahlar, ameliyat yapma yetkisine ve tecrübesine sahip oldukları için; meme büyütme ve liposuction dahil olmak üzere isteğe bağlı kozmetik cerrahi prosedürler sunar, ancak yanıkları tedavi etmek, doğum kusurlarını düzeltmek, yüz veya ekstremite yaralanmalarını onarmak için önemli restoratif ve rekonstrüktif ameliyatlar yapma ile yetkilidirler.

Plastik Cerrah Olma Aşamaları!

Plastik cerrahi, her tıp disiplini gibi, uzun ve titiz bir eğitim yoluna bağlılık, çok sayıda sınav ve lisans, zorlu bir ikamet ve kariyer boyu öğrenme ve özveri gerektirir. & yıllık tıp eğitiminin üzerine 5 yıllık ihtisas süresince eğitim alır, ilgilendiği tüm alanlarda tecrübe kazanırlar. Yaklaşık 2 yıllık mecburi hizmet süresinin tamamladıktan sonra Plastik ve rekonstrüktif cerrah olarak çalışmaya hak kazanırlar.

Plastik cerrahın önceliği hastanın isteği ve onun için en iyi olanı dengeleyebilmektir!

‘Ameliyat yapmayı kabul etmeden önce hastalarla çok fazla konsültasyon yaparız. Gerçek dışı beklentileri olmadığından veya yanlış nedenlerle geldiklerinden emin olmak için gelmeden önce onlarla detaylı konuşmalar gerçekleştiriyoruz. Onlara karşı oldukça dürüstüz ve aradıkları sonuçları alıp almayacaklarını bilmediğimizi belirtiyoruz.’ cümlesi tüm plastik cerrahların aslında ne kadar hassas bir dengede çalışması gerektiğinin gösterir.

Hastalar sonuçlarından her zaman memnun olmayacaklardır, ancak bunu her zaman kişisel olarak almamalısınız!

‘Keşke mutsuz hastamız yok diyebilseydik ama herkesin yaptığı işten memnun olmayan hastaları var. Deneyip beğenmediği için çıkarabileceğin bir kıyafet gibi değil – bu anatomi. Kadınların “örn; meme implantları için” kendi bedenlerini tanımalarını sağlarız, bu yüzden bu onların kararı ve sonra geri gelip bedenlerini değiştirmek zorunda olmayacaklarını anlarlar. Ya da bazen gerçekten hastaların beklentilerine bağlı kalmanız gerekir. Onlara öncesi ve sonrası resimleri göstermeli ve farkı göstermelisiniz. Tek yapmanız gereken mümkün olduğunca insanları mutlu etmeye çalışmak ve bu düşüncelerin neler gerektirdiğini veya beklentilerini tespit etmeye çalışmak.

Pek çok insan aslında insanlara yardım ettiğinize inanmıyor

Tek yaptığımızın estetik üzerinde ameliyat yapmak ve insanları tuhaf göstermek olduğunu düşünen insanlar var. Her zaman çok fazla gerçek hayata dokunduğumuzu açıklamak zorundayız. Travma çağrıları alıyoruz ve gecenin bir yarısı insanların mutsuzluklarını konuşuyoruz. Sadece hastaların görünüşünü değiştirmiyorsunuz – hayata bakış açılarını değiştiriyorsunuz

Ülkemizde Kadın Plastik Cerrah Olmak! Hatta Kadın Doktor Olmak?

Erkek ve kadın estetik cerrahlar arasındaki fark genel olarak cerrahi için de geçerli olsa da, kozmetik cerrahi alanında daha da keskindir.

Hala gelişmekte olan ülkelerde sıklıkla rastlanan bir sorun olmakla beraber, Türkiye’nin ataerkil sosyo-kültürel toplum yapısında çok daha dikkat çekici hale gelmiş bir soru üzerinden aydınlanmakta fayda var… Estetik Cerrahi, diğer tıp dallarına göre dikkat çekici ve merak uyandıran bir uzmanlık alanıdır. Konu tıp ve sağlık da olsa sonuç görsele dayanır. Görünümünde değişikliğe giden her karar çok ciddi ve değerlidir, bu durumda estetik bakış açısı en zarif olan kadın plastik cerrah ülkemizde ve bazı gelişmemiş yada gelişmekte olan ülkelerde neden çok daha az sayıda? Fakat artık cerrahların erkek olması gibi bir etkileşim süreci, yerini özellikle estetik cerrahide “kadın estetik cerrah”  “bayan estetik doktor” arayışına bırakmaya başlamıştır.

Ülkemiz şartları, dini paylaşım, ve bazı kültürel normlar sebebi ile yüksek oranda kadın estetik cerrah veya kadın estetik doktoru aranıyor olması beklenen bir sonuçtur. Şimdilerde cerrahın erkek olmasından ziyade, estetik cerrahın kadın olması, daha ortak fikirler, anlaşılır zevkler ve rahat hissetme açısından büyük popülarite kazanıyor. Biz de tüm bu faktörlere kulak vererek, hastalarımıza tüm ameliyathane ekibinin kadın olduğu hatta kadın iş gücünden oluşan bir bayan ekip ortamı sağlamaktayız. Bizce günümüzde kadınlar diğer kadınları ayağa kaldırmaya daha çok bağlandılar! Sosyal medyada açık sözlü, yetenekli ve güzel genç kadın cerrah artışının, onları takip edenler için büyük oranda rol model aynı zamanda modernizmin bir kapısı olduğu da göz ardı edilemez.

Kadın cerrahların, kadın olmanın nasıl bir şey olduğunu anladıkları için farklı bir duyarlılık getirdiğine inanıyoruz. Göğüsler, kalçalar ve göz altı torbaları gibi konulardan bahsettiğinizde, bunların bizim için ne anlama geldiğini biliyoruz ve güvensizliklerimizi, arzularımızı kavrıyoruz. Unutmayın, bir kadın cerrah, kültürel ideali gerçeklikten ayırabilir.

kadın plastık cerrah Neden Kadın Plastik Cerrah Seçmek Önemli?

• İstatistikler Kadın Estetik Cerrahların Hastalarıyla Muayenede Daha Fazla Zaman Geçirdiğini Göstermektedir.
  • Bir Kadın Estetik Cerrah, Ameliyat Hedeflerinizi Daha İyi Anlayabilir ve Yorumlayabilir.
  • Bir Kadın Plastik Cerrah Sizinle Aynı Beden Endişelerini Paylaşabilir.
  • Bir Kadın Estetik Cerrah Sizinle Aynı Yaşlanma Sürecinden Geçiyor.
  • Sorunlu Bölgelerinizi Bir Kadına Göstermekte Daha Rahat Hissedebilirsiniz.