Sırttaki Sivilce Lekeleri Sırttaki sivilce lekeleri nasıl geçer, sırtta çıkan sivilcelerin nedenleri nelerdir detayları ile yazımızdan öğrenebilirsiniz.

Sırt bölgesinde sivilce oluşması ergenlik dönemi ile birlikte çoğu kişide görülebilen bir cilt problemidir.

Cildin yapısı, çevresel faktörler, bazı hastalıkların belirtisi gibi nedenlerden dolayı olarak ortaya çıkabilmektedir.

Eğer sırt bölgesinde çok yoğun ve iltihaplı sivilceler var ise mutlaka bir doktora muayene olmak gerekir. Çünkü bu gibi durumların altında karaciğer rahatsızlıkları gibi ciddi riskler yatabilmektedir. Sırtta sivilce çıkması genellikle kaşıntılı durumlara da neden olabilmektedir.

Sırtımızı kaşıyıp sivilceler ile oynadığımızda lekeler oluşur. Lekeler çoğu durumda kalıcı olabilmektedir. Bu nedenle sırtta yer alan sivilce veya alerjik durumlara müdahale etmemenizi ve doktor muayenesi sonrası ilaç kullanmanızı öneririz. Sırtta yer alan sivilce lekeleri nasıl geçer konusuna geçmeden önce sırt bölgesinde yer alan sivilcelerin nedenlerini açıklayacağız.

Sırtta Sivilceler Neden Oluşur?

Sırt bölgesinde oluşan sivilcelerin çeşitli nedenleri bulunmaktadır. Bu nedenler;

• Lazer epilasyon uygulaması,
  • Naylon kıyafetler giymek,
  • Çok fazla terlemek,
  • Cilt yapısı (Genetik faktörler),
  • Sırt bölgesini temizlememek (Gözeneklerin tıkanmasına neden olur buda sivilce oluşumunu destekler),
  • Karaciğer yağlanmaları,
  • Kullanılan ilaçların yan etkileri,
  • Çok fazla baharatlı ve yağlı beslenmek,
  • Stres, depresyon ve üzüntü halleri,
  • Hormon değişimleri,
  • Dar kıyafetler giyinmek,
  • Düzensiz ve sağlıksız beslenmektir.

Yukarıda yer alan durumlardan dolayı sırt bölgesinde sivilce oluşumu hem erkek hem de kadınlarda görülebilmektedir. Sivilce tedavisinde en önemli kriter hangi nedenden dolayı ortaya çıktığını teşhis etmektedir. Sivilce oluşumuna neden olan durumlar ortadan kaldırıldığında, hem sivilcelerin hem de sivilce lekelerinin önüne geçmek daha kolay olacaktır.

Sırttaki Sivilce Lekelerini Azaltmak İçin Öneriler

Sırtta yer alan sivilce lekelerini azaltmak için hayatınızda bazı değişiklikler yapıp rutin bakımlar uygulamanız gerekmektedir. Sırtta yer alan sivilce lekelerini azaltmak için önerilerimiz;

• Bir kap içerisinde karbonat, deniz tuzu ve suyu ekleyip iyice eriyene kadar karıştırın. Sonrasında bu karışımı duş almadan yarım saat önce lekelerin olduğu bölgeye sıkın. Yarım saat sonra durulayabilirsiniz. Haftada 2-3 kez bu uygulamayı düzenli olarak yapabilirsiniz. Hassas bir cildiniz var ise haftada bir kez yapmanızı öneririz.
  • Elma sirkesi temizleyici özelliği ile bilinmektedir. Bir pamuk yardımı ile elma sirkesini seyreltip lekeleri alanlara sürebilirsiniz.
  • Bal cilt bakımında sıkça kullanılmaktadır. Özellikle leke iyileştirici özelliği nedeniyle cilt lekelerini azaltmak için siz de kullanabilirsiniz. Sırtınızda yer alan lekeli alanlara duştan yarım saat önce sürüp sonrasında durulayabilirsiniz.
  • Patatesi rendeleyin. Sonrasında rendelediğiniz patatesi suyu ile birlikte alıp sırtınızda yer alan lekelerin üzerine bırakın. En az yarım saat bekletin. Bu uygulamayı haftada 2 kere yapabilirsiniz.
  • Bunların haricinde duş alırken içerisinde çok fazla kimyasal içerik yer alan duş jelleri gibi temizleyici ürünleri kullanmamaya özen gösterin. Hassas bir cildiniz var ise bebek şampuanlarını temizleyici olarak kullanabilirsiniz.

Sırttaki Sivilce Lekeleri Tedavisi

Sırttaki sivilce lekelerinin tedavisi için en etkili yöntem en yeni teknoloji olan thulium lazer sistemidir. Thulium Lazer cihazı ile yapılan tedavide sorunlu bölgeye Retinol, C vitamini, Tranexamic acid ve kök hücre partiküllü Lasemd ampulleri cilt altına yollanmaktadır.

Böylelikle sorunlu alanda yer alan lekelerin rengi açılmakta ve yeni renk hücre oluşumu desteklenmektedir. Zamanla cilt kendini yenilemeye devam edecek böylelikle lekeler gittikçe kaybolacaktır.

Bu tedavi sonrasında yeni oluşacak cilt lekeleri de engellenmektedir. Kadınlar özellikle yaz aylarında vücutlarında leke olmasını istemez. Eğer sırtınızda sivilce lekeleriniz var ise yaz gelmeden önce leke tedavisine başlayabilirsiniz.

Lazer ile leke açma tedavisinde kaç seans uygulanacağı lekelerinizin durumuna bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. En doğru bilgiyi doktorunuz sizi muayene ettikten sonra alabilirsiniz.

Sırttaki Sivilce Lekeleri Tedavi Fiyatları

Leke tedavisinde hangi yöntem uygulanacağı, doktor tecrübesi gibi kriterler fiyatı etkileyebilmektedir. Sağlık Bakanlığının kuralları gereği internet sayfalarında sağlık işlemleri ile ilgili fiyat vermek doğru değildir.

Sırttaki sivilce lekeleri tedavi fiyatları ve dermatolog muayene ücretleri hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz.

Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar Sırttaki sivilce lekeleri tedavi fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır.

Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. +90212 241 46 24 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak Sırttaki sivilce lekeleri tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.