+90 ( 212 ) 241 46 24 Harbiye Mahallesi Abdi İpekçi Cad. Park Apt. No:19-1 Kat:2 Nişantaşı

Göz kapağı ameliyatı sonrası neler yaşanır?

M**** soruyor
Leyla hocam iyi çalışmalar ben 38 yaşındayım göz altı torbalarım çok yoğun bunun için göz kapağı estetiği olacağım fakat ameliyat sonrasında neler yaşarım bana bu konuda bilgi vermeniz mümkün mü? Teşekkür ederim.
Dr. Leyla Arvas
Merhaba, göz kapağı ameliyatı sonrasında göz kapaklarını örten bantlar olacaktır. İlk günlerde göz kapaklarında şişmeler meydana gelir. Bu şişlikleri ve oluşacak morlukları önlemek adına buz uygulaması yapılır. Bu şişlik ve morluklar ilk iki günden sonra azalmaya başlar. İyileşme sürecini daha konforlu geçirmeniz için hekiminiz bazı ağrı kesiciler ve morlukları azaltacak kremleri size tavsiye edecektir. Ayrıca göz kurumalarını önlemek için göz damlası da kullanılabilir. Göz kapağı ameliyatlarından sonra genelde ilk saatlerde sızıntı ve hafif kanamalar görülebilir. Operasyonda kullanılan anestezi türüne göre hasta 1 ila 4 saatte evine gidebilir. Operasyon sonrasında hasta dinlenirken başın yüksekte tutulması ödemin çok olmaması için önemlidir. Hasta ev istirahatında da başını yukarda tutacak şekilde dinlenmelidir.Göz kapağı ameliyatlarından sonra genelde ilk günlerde hastalardan göz çevresinde gerginlik, batma ve yanma gibi şikayetler gelmektedir. Bu durum geçicidir ve ağrı kesiciler ile giderilebilir. Operasyonun 3. gününden itibaren ödem azalmaya başlar. Genellikle 4 yada 5. gün dikişler alınır. Sonrasında tekrar pansuman yapılıp yeni bantlar koyulur yaklaşık 5 gün daha bu şekilde devam eder. Hastanın sosyal hayatına dönüşü yaklaşık 7-10 gün sürmektedir. Göz kapağı operasyonu sonrası takip eden 3 hafta boyunca hasta ağır egzersizlerden kaçınmalıdır. Aynı zamanda hasta 6 hafta boyunca solaryum, sauna, güneş ve buhar banyosu gibi ödemi fazlalaştıracak uygulamalardan kaçınmalıdır. İlk haftalarda hastalarda bulanık görme, ışık hassasiyeti, gözyaşı gibi geçici rahatsızlıklar olabilir.Bu nedenle hastalara özellikle dış ortamlarda güneş gözlüğü kullanmaları tavsiye edilir. Şişlik ve morluklar her hastaya göre değişmekle birlikte ortalama 5. günden itibaren azalmaya başlar. Kalan hafif morluklar ise tamamen geçene kadar makyaj ile kapatılabilir.Sevgiler.
HEMEN ARA RANDEVU AL
DİL SEÇ