keloid tedavisi

Keloid Tedavisi derinin aşırı iyileşme sorununa yönelik yapılan tedavileri kapsar. Keloid dokunu aşırı tepkisi olduğundan keloid tedavisine de bir tepki oluşabilir. Bazen keloid tedavisi ne yapılsa da azalmaz hatta çoğalabilir

Keloid yara iyileşmelerinde, cerrahi operasyonlarda, dokunun aşırı şekilde iyileşmesine bağlı olarak hücrelerde fibrotik doku oluşumuna neden olan travmatik bir durumdur. Her yara iz bırakarak iyileşir. Yara izinin ne derece kaldığı, kişinin cilt yapısı ve cilt meyili ile doğru orantılı olarak ilerler. Estetik olarak çok ciddi bir problem olan keloid kişiyi rahatsız edebilecek boyutta kaşıntılara ve eklem yerlerinde fonksiyonel kusura yol açar.

Plastik cerrahi operasyonları öncesinde kişinin önceki yara izlerine, eğer hiçbir yara izi yoksa aşı izine bakılır. Bu kişinin cildinin herhangi bir yara ya da cerrahi kesi sonrasında ne kadar iz kalacağına dair bir fikir verir. Bu durumlarda yapılacak operasyonlar dikkat edilmesi gereken ciddi operasyonlardır.

Plastik cerrahi operasyonlarında bazı kişilerde operasyondan sonra çıkabilen ve kabarıklıklar şeklinde görülen izler meydana gelir. Estetik görüntüyü tamamen bozan bu oluşumların estetik cerrahi ile çıkarılması durumunda keloidin bir önceki durumunun iki ya da üç kat büyüklüğünde tekrar nüks edeceğini bilmek gerekiyor.

Keloid Nedir?

Çeşitli deri yaraları, sivilcelenmeler, cerrahi prosedür kesileri, yanıklar, kulak deldirme ya da piercing işlemleri, deri iltihaplanması, böcek sokması ya da su çiçeği gibi deri deformasyonlarından sonra derinin iyileşme süreci boyunca aşırı hücre üretiminin olması ve kontrolsüz şekilde üretilen hücrelerin sonucunda oluşan aşırı fibröz dokuya ‘Keloid’ adı verilir. Cilt yaraları, cerrahi kesiler, böcek sokmaları ya da yanıklar iyileşirken bu bölgelerdeki hücre üretimi durur ancak keloid oluşumunda hücre üretimine devam edilir. Bunun neticesinde keloidli bölgede doku fazlalığı meydana gelir. Bazı durumlarda yara bölgesi iyileştikten üç ay sonra da çıkabilmektedir. Bu tamamen kalıtımsal cilt özelliklerine ve hücre farklılıklarına bağlı olarak değişir.

Keloid oluşumunun sebepleri arasında cerrahi müdahaleler sonrasında dikişlerin bulunduğu bölgeden mikrop kapması, dikişlerin sert şekilde atılmasıyla da cilt içinde yabancı madde kalması durumunda da oluşabilir.

Keloid oluşumları estetik operasyonlarla alınamaz, çünkü eğer kişinin cilt yapısı keloid oluşumuna yatkınsa, yapılacak kesi sonrasında daha fazla keloid oluşumu ortaya çıkması ihtimali yüksektir. Operasyonla alınan keloid oluşumlar çok kısa süre sonra tekrar nükseder.

Keloid Ne Renk Olur?

Yara iyileşmelerinde bazı hücrelerin durmayıp üretime devam etmesi sonucunda ortaya çıkan keloid dokunun rengi kırmızı, pembe ya da ten rengi olabilir. Keloidlerin dokusu benlerden farklı olarak düzensiz ve şekilsiz yumru görünümünde plastik gibi elastik yapıya sahip ve sert olur.

Keloid Hangi Bölgelerde ve Kimlerde Sıklıkla Görülür?

Keloid oluşumu vücutta daha çok göğüs bölümü, sırt, omuz, alt bacak bölümü, çene ve çene altı ile kulaklarda görülür. Vücutta yara iyileşmesinin uzun sürdüğü iltihaplanma ve yanık gibi durumlarda ortaya çıkar. Keloid oluşumunun bazı kişilerde ve ailelerde kalıtsal faktörlere dayanarak herhangi bir yara, yanık ya da cerrahi operasyonlar sonrasında görülme olasılığı yüksektir.

Keloid oluşumu 10 ile 30 yaşları arasında sıklıkla görülür. Bu yaş aralığının dışında olan yaş gruplarında ise görülme olasılığı nadirdir. Siyah derili ve koyu cilt rengine sahip kişilerde keloid oluşumu yüksektir.

Fraxel Dual Lazer Nedir?

Fraksiyonel dalga boylu lazer dalga teknolojisine sahip olan Fraxel Dual cilt yenileme teknolojisidir. Cildin üst ve alt tabakalarında lazer kolonları göndererek kolajen üretimini tetikleyerek adeta cildin kat kat yeniden yapılanmasını sağlar. Cildin elastin üretiminde de katkısı olan Fraxel Dual uygulama öncesinde uygulama bölgesine ortalama bir saat öncesinde hissiyat kaybı sağlayan krem sürülür.

FDA onaylı ve yüksek güvenilirliğe sahip Fraxel Dual cilt yapısı keloid oluşumuna yatkın, daha önce vücudunun herhangi bir bölgesinde herhangi bir sebepten dolayı keloid çıkmış hastalara uygulanan bir tedavi yöntemidir.

Fraxel Dual Lazer ile Keloid Tedavisi

Plastik cerrahide keloid tedavisi multidisipliner çalışmayı gerektiren bir alandır. Cerrahi uygulamalar öncesinde kişinin cilt yapısına bakılır ve kişide keloid yatkınlığı bulunuyorsa erken dönem tedavileri ile önlemler alınır. Erken dönem lazer tedavisinde skar dokusunun oluşmasını ve daha sonra keloid oluşumunu engellemek amacıyla uygulanan Fraksiyonel lazer tedavisinde hasta seans sonlarında kontrol edilerek ilerleme kaydedilir.

Fraxel Lazer tedavisinde Erbium YAG kullanımı ile beraber steroid enjeksiyonlarla beraber kombine tedaviler uygulanabilir. Keloid tedavisinde kullanılan en etkili yöntem olan Fraksiyonel Lazer uygulaması kortizon tedavisi ile beraber uygulandığında ise başarılı sonuçlar elde edilmektedir.

Keloid Tedavisinde Fraxel Dual Seans Sayısı

Keloid tedavisinde Fraxel Dual’in sağladığı elastin ve kolajen uyarımı sayesinde cildin amorf yapısının düzenlenmesi hedeflenir. 3 hafta aralıklarla ve 4-5 seans uygulanan Fraxel Dual tedavisinde kombine tedavilerle beraber uygulanan seanslardan olumlu dönüşler alınır. Keloid tedavisinde erken dönem yapılan lazer uygulamaları steroid enjeksiyonlarla beraber yapılarak etkisi artırılır. Her uygulamadan sonra keloid izlerinde azalma görülür.

Fraxel Dual Lazer ile Keloid Tedavisi Sonrası

Fraxel Dual ile keloid tedavisi sonrasında yüz bölgesinde 3-5 gün, vücutta ise ortalama 10-15 gün hafif kızarık ve kabuklanma döneminin görülmesi olasıdır. Her seanstan sonra keloid izlerinde gözle görülür iyileşme olur.

Estetiksel bakımdan kişiyi hayli rahatsız eden bir durum olan keloid oluşumunun tedavisi zaman ve sabır isteyen bir süreçtir. Fraksiyonel lazer tedavileri ile keloid yapısının düzeltilmesi amaçlanır ve başarı elde edilir.

Keloid Tedavisi Fiyatları

Keloid tedavisi fiyatlarını tek bir tedavi ile geçmeyebileceğinden ön görmek çok doğru değildir. Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. +902122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak Keloid Tedavisi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.