Medikal cilt bakımı, cildin ihtiyacına uygun olacak tamamen medikal ürünlerinin kullanıldığı, cildin yenilenmesini ve cilt sorunlarının tedavisini amaçlayan bakımdır. Medikal cilt bakımını yaptıranlar cildinin daha pürüzsüz, daha aydınlık ve canlı göründüğünü söylüyorlar.

Mevsim geçişleri, beslenme, stres, makyaj artıkları, hava kirliliği gibi elimizde olmayan çevresel faktörlerden dolayı cildimiz yıpranır ve mat görünmeye başlar.

Aynaya baktığınızda siz de akne, sivilce ve siyah nokta gibi cilt sorunları ile karşılaşıyorsanız kozmetik uygulamalar yerine medikal cilt bakımını tercih edebilirsiniz. Düzenli medikal cilt bakımı yaptırmak cilt kusurlarınızın düzelmesine ve cildinize daha derinlemesine temizlik yapılmasını sağlayacaktır.

Cilt Problemleri Nelerdir?

Yaygın cilt problemleri arasında sivilcelenme, akne oluşumu, lekelenme, cildin yaşlanması ve kronik kızarıklık yer almaktadır. Cilt aynı vücut gibi 21 günlük periodlarla yenilemektedir. Her 21 günde yapılması gereken medikal cilt bakımı ile cilt sağlığı korunur. Medikal cilt bakımının yapılması için bu tür bir cilt problemi ile karşılaşılması zorunlu değildir. Gayet sağlıklı bir cilt yapınız bulunuyorsa hem cilt sağlığının korunması bakımından hem de gelecek yıllarda cilt güzelliğinize yatırım yapmanız bakımından medikal cilt bakımı ve temizliği oldukça önemlidir.

Cilt bakımında temizlik, nemlendirme ve cildin güneşten korunması aşamaları bulunmaktadır. Her bir aşamada cilt tipine uygun ürünler seçilmesi ve cilt bakımının düzenli olarak uygulanması gerekir. Yaş almaya bağlı olarak cildin elastikiyet kalitesinde azalma yaşanacağı için, yaş ilerledikçe farklı vitamin ve özel formül içeren anti aging serum uygulamaları ile cilt bakımı yapılmalıdır.

Medikal Cilt Bakımı Nasıl Yapılır?

Cilt bakımı için önce cilt bakımı uzmanlarımız tarafından kişinin cilt analizi yapılır. Kişinin cilt ihtiyaçları belirlendikten sonra cilt bakımına başlanır. Medikal cilt bakımının ilk aşamasında önce gözenekleriniz sebum, makyaj artığı ve kirlerden derinlemesine arındırılır. Cildin yüzeyi ölü deri ve gözle görülemeyen minimal kalıntılardan temizlendikten sonra, altta bulunan taze cilt üzerine bakım merkezli işlem uygulanır. Sonrasında buhar terapi yöntemiyle gözeneklerin açılması ve cildinizin yumuşaması ve gözeneklerin genişletilmesi sağlanır.

Buhar terapi yöntemi gözeneklerin rahat bir biçimde açılmasını sağlarken yüz üzerinde herhangi bir iz kalmamasını sağlar. Kişinin yüzündeki siyah noktalar, yağ butonları ve beyaz noktalar ciltten uzaklaştırılarak cildin daha pürüzsüz görünmesi sağlanır. Sonrasına cildin dezenfekte edilmesi için yüze yüksek frekans (hi-frequency) verilir; bu teknoloji oluşabilecek sivilcelerin önlem olarak kurumasına ve ciltte oluşabilecek negatif kalıntıların tamamen giderilmesine yardımcı olur.

Medikal cilt bakımında kişiye yapılacak sıkılaştırma uygulamasından sonra nemlendirici krem ve maske, kişinin cilt sorunlarına uygun olarak seçilir. Kuru cilt, yağlı cilt, olgun cilt veya akneye yatkın ciltler için amaca yönelik olan bakım maskesi ve nemlendirici uygulanarak medikal cilt bakımı tamamlanır. Son olarak unutulmaması gereken en önemli adım kan dolaşımını hızlandıran mini bir masaj ve cildi akşam saati dahi olsa güneş ışınlarının veya spot ışıkların negatif etkisinden koruyacak olan güneş koruyucu krem uygulanır. Düzenli olarak uygulanan cilt bakımı uygulamaları cilde temizlik, ışıltı ve dolgunluk vermektedir.

medikal-cilt-bakimiNeden Medikal Cilt Bakımı Yaptırmalıyım?

Makyaj artıkları, sebum ve hava kirliliği zamanla cildimizde gözeneklere dolar ve gözeneklerin tıkanmasına yol açar. Yüzümüzdeki siyah noktaların en yaygın sebebi, gözeneklere biriken kirlerin oksidasyon nedeniyle siyah noktaya dönüşmesidir. Siyah noktanın bir diğer sebebi ise gözeneklere dolan kir ve sebumun bu noktaları tıkayıp zaman içinde siyah renge dönüşmesidir.

Kısaca, cilt problemlerinin çoğu aslında cildimizi derinlemesine temizleyemediğimiz için meydana gelmektedir. Evde yaptığımız maskeler, sürdüğümüz kremler ve kullandığımız kozmetik ve dermokozmetik ürünler vaat ettikleri işlemleri yerine getiriyor olsa dahi başka bir taraftan cilt bariyerini negatif etkiler ve cildin derinlemesine temizlenmesi için yeterli olmaz. Cilt problemlerini tedavi etmek veya cilt problemlerinizin oluşmasını erkenden önlemek için herkesin düzenli medikal cilt bakımı yaptırmasını öneriyoruz.

Anti-Aging Medikal Cilt Bakımları

Yaşlılık karşıtı medikal cilt bakımı yaptırarak yaşlılığın etkilerini en aza indirebilirsiniz. Medikal cilt bakımında kullanılan anti-aging serumlar, sıkılaştırıcı kremler ve onarıcı bakım kremleri sayesinde cildinizin daha genç görünmesini sağlayabilirsiniz. Yaşlılık önleyici cilt bakımları hem cilde uygun olan serumların uygulanmasını amaçlar, hem de kozmetik ürünlerin cildimizde yarattığı hasarı tedavi ederek bizlere daha sıkı bir cilt yaratır.

Daha güzel yaş almak için ilk kırışıklıklarınız belirdiğinde medikal cilt bakımına başlamanızı öneririz. Tabi ki tek bir cilt bakımı böylesine meşakkatli bir sürecin önüne geçemez düzenli bir plan oluşturarak, her daim cildinizi korumanız yaşlanmanızı çok erken ve çok doğru bir şekilde engelleyebilmeniz anlamına gelir.

Medikal Cilt Bakımının Avantajları Nelerdir?

• Cildin derinlemesine temizlenmesini ve ihtiyacı olan besinleri almasını sağlayarak cildi yeniler.
  • Medikal cilt bakımı kan dolaşımını hızlandırır böylece deri altındaki hücrelerin yenilenmesine en çok ihtiyaç duyduğumuz kolajen üretimi hızlanır.
  • Yüzeysel ince çizgiler ve kırışıklıklar medikal bakım sayesinde giderilir.
  • Cilt daha esnek bir görünüm alır ve bakım sonrası daha parlak görünür.
  • Düzenli medikal cilt bakımı yaptırmak cildin siyah noktadan, sebumdan ve kirden arınmasını sağlar. Bu da cildin kırışmasına ve yaşlı görünmesine engel olur.
  • Cilt tonu dengelenir ve
  • Sebum ve nem orantısı dengelenir. Cilt yağlanması kontrol altına alınarak akne ya da sivilce oluşumunun önüne geçilir.
  • Ciltteki akne problemi tedavi edilir.
  • Sıkılaşma sağlanır.

Cilt Kuruluğu Nedir?

Cilt kuruluğu kişilerde kalıtımsal olarak var olduğu gibi çevresel etkenlerden de meydana gelebilmektedir. Cilt kuruluğu çevresel ya da genetiksel olarak kişinin cildinin kurumaya eğilimli olması ya da kurumasıdır.

Cilt Kuruluğunun Nedenleri Nelerdir?

Çevresel etkenlerin başında soğuk ve sert hava koşulları gelmektedir. Bunu sıcak hava, havadaki düşük nem oranı ya da cildi sıcak su ile yıkamak gelmektedir. Cilt temizliği sırasında cildi kurutan temizleyicilerden ve sabundan özellikle cildin korunması gerekmektedir. Sabun ve sıvı sabunlar içerdikleri yağ çözücü formülasyondan dolayı cildin yağını ve nemini de almaktadır. El temizliğinde kullanılan sabunların kullanılması da cilt kuruluğuna sebep olan faktörler arasındadır.

Havuz kullanımı da cilt kuruluğuna sebep olmaktadır. Havuzlarda kullanılan klor da cildi negatif etkileyen dış faktörlerdendir. Bazı ilaçların kullanımı cildi olduğundan daha hassas hale getirebilir ve döküntü ya da kaşıntıya sebep olabilmektedir. Eğer ciltte meydana gelen kuruluğun sebebi kullanılan ilaçların yan etkisi ise doktora bu durum bildirilmelidir. Ev içinde kullanılan merkezi ısıtma, şömineler, sobaların hepsi ortamda bulunan nemi alır ve cildin kurumasına neden olmaktadır. Kişinin yaş almasıyla beraber özellikle 40’lı yaşlardan sonra sıklıkla ortaya çıkan cilt kuruluğunu tedavi edilmeli ve cilt bakımına özen gösterilmelidir.

Cilt Kuruluğu Belirtileri Nelerdir?

Cilt kuruluğunun belirtileri yaşınıza, yaşadığınız iklime, dışarda geçirdiğiniz zamana ve sağlık durumuna bağlıdır. Cilt kuruluğu yaşayan kişilerin ciltlerinde;

• Sert bir görünüm
  • Şiddetli ya da hafif derecede pullanma
  • İnce çatlaklar ya da çizgilerle beraber görünen kırmızılık
  • Kaşıntıyla beraber deri dökülmesi
  • Cildin su ile temasından sonra (Banyo, duş, deniz ya da havuz) ciltte görülen gerginlik hissi semptomlarından bir ya da birkaçı görülmektedir.

Cilt Kuruluğu Nasıl Önlenir?

Cilt kuruluğunu önlemek için;

• Cildinizi çok iyi nemlendirmelisiniz. Nemlendiriciler vücutta bulunan nemin dışarıya kaçmasını cildin üzerini kapatarak engeller. Bir bakıma nemi vücut içine hapseder.
  • Su ile temasınızı sınırlandırmalısınız. Duş ya da banyo süresinin 10 dakikaya göre ayarlanması ve su sıcaklığının azaltılması yani ılık yapılması ile vücudun fazla nem kaybedilmesi önlenebilir.
  • Duş ya da banyo sırasında nemlendirici özelliğe sahip temizleyiciler ve kremler kullanabilirsiniz.
  • Rüzgarlı ya da soğuk havalarda vücudun örtülmesi ile cilt kuruluğunun önüne geçebilirsiniz.
  •  Hekim önerisi ile alacağınız güneş koruma faktörlü kremleri dört mevsim aksatmadan sürebilirsiniz. Kullanacağınız nemlendirici ya da güneş kreminin en az SPF30 güneş koruma faktörlü olmasına dikkat etmelisiniz.
  • Anti-aging desteği alarak özellikle içinde vitamin A ve alfahidroksi asit içeren formülleri yine doktor kontrolünde kullanabilirsiniz.

Cilt Bakımı Fiyatları

Cilt bakımı fiyatları Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. Bu nedenle 0212 241 46 24 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak medikal cilt bakımı fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.