Meme Dikleştirme Ameliyatı

Meme dikleştirme ameliyatı, büyüklüğe bağlı olmaksızın sarkan memelerin toparlanması amacıyla yapılan işleme denir. Her kadın dik ve dolgun memelere sahip olmayı arzular. Kilo alıp verme, genetik faktörler, hamilelik ve emzirme süreci memelerin sarkmasına neden olabilir.

Dış faktörlerin dışında genetik faktörler de sarkık memelerin sebeplerinden biridir. Meme dikleştirme ameliyatları bu problemleri azaltmak ya da ortadan kaldırmak amacıyla yapılan ameliyatta meme dokusuna şekil verilerek üzerindeki cildin daha gergin ve memeyi daha yukarıda tutması hedeflenir.

Meme dikleştirme ameliyatı nasıl gerçekleşir?

Meme dikleştirme ameliyatı genel anestezi altında gerçekleşir. Eğer hastanın memesinde hafif dereceli bir sarkma varsa meme altına silikon konur. Yoğun meme sarkması olan hastalarda, tıpkı meme küçültme ameliyatında olduğu gibi derideki bolluk toplanarak daha diri bir görünüm sağlanır. Bazı hastaların göğüslerinde fazla sarkma meydana gelebilir böyle durumlarda sarkma fazla ve meme bezi miktarı yeterli değil ise bu tip hastalara hem protez silikon konulur, hemde meme toparlama operasyonu yapılır.

Meme dikleştirme ameliyatında iz kalır mı?

Meme dikleştirmede kullanılan cerrahi tekniğe bağlı sadece meme başında, meme başında ve altında düz bir çizgi veya meme başı ve ters T şeklinde bir iz olabilir. Bazı hastalar için meme dikleştirme operasyonu tek başına yeterli olmaz. Memeye istenilen şekil ve boyutun kazandırılması için meme dikleştirme ameliyatı sırasında silikon protez eklenebilir.

Meme dikleştirme ameliyatından sonra iyileşme süreci nasıl ilerler?

Operasyon genellikle genel anestezi altında yapılır.Fakat hekim tarafından şartlar kontrol edilip hastanında uygunluğu varsa lokal anestezide tercih edilebilir.Operasyon 2-3,5 saat arasında sürer. Hasta 1 – 2 gün hastanede kalır. Sonra ayaktan kontrollere gelmek üzere taburcu edilir. Operasyon sonrası ufak tefek sızılar dışında problemsiz seyreder. Eğer diren uygulanmışsa 24-48 saatte çekilir. Dikişler 7-12 gün arasında alınır. Ameliyat sonrasında yaklaşık 2 ila 3 hafta kadar hastalar gerginlik ve hafif ödem hissedebilirler. Bazı hastalarda da morarmalar görülebilir, fakat bu durum geçicidir.Hastalar 2. günden itibaren sporcu sütyeni takabilir. Bu pansumanı hafifletir, hastayı rahatlatır. Her ameliyatta olduğu gibi meme dikleştirme ameliyatıda bazı risk ve komplikasyonlar taşımaktadır.

Meme dikleştirme operasyonundan sonra ne kadar korse kullanılır?

Operasyon sonrası ortalama 6 hafta korse veya sporcu sütyeni takılması önerilir. Böylece meme daha iyi toparlar ve istenilen kıvama gelir. Bu süreç boyunca yoğun spordan uzak durmalı ve göğüs/kol kaslarınıza zarar verecek hareketler yapmamalısınız

Meme dikleştirme ameliyatından sonra emzirebilir miyim?

Süt verme fonksiyonunun korunması, seçilen tekniğe ve memenin sarkıklık derecesine göre değişir. Meme başının altındaki meme dokusundan ayrılmadığı tekniklerle süt kanallarının korunması sağlanır. Eğer hastanın göğüsleri çok büyükse ve yoğun sarkma problemi yaşıyorsa hastanın bilgisi dahilinde süt kanalları fena edilebilir.

Göğüslerin sarkma nedenleri nelerdir?

Memenin gelişim çağı sonrasında aldığı şekil ve pozisyon zaman içerisinde yaşlanma süreci ile veya hamilelikler ve/veya emzirme sonrasında kadın göğsünde deforme olabilmekte ve sarkmaya yol açarlar. Kilo alıp vermek ve genetik faktörler de memelerin sarkmasına neden olabilir. Ayrıca deri elastikiyeti de kaybolmuşsa göğsün hem şekli değişir, hem de meme dokusunda sarkma ve dikliğini kaybetme olarak kendini gösterir. Meme dikleştirme operasyonunda meme küçültmede olan bazı teknikler tercih edilerek uygun doğrultuda ameliyat gerçekleşir

Meme dikleştirme ameliyatı sonrası göğüslerin tekrar sarkma şansı var mıdır?

Meme dikleştirme ameliyatından sonra hamilelik veya fazla kilo alımı gibi durumlar yaşandığında göğüsler tekrar sarkabilir. Bu nedenle göğüs dikleştirme ameliyatı olmayı düşünen hastaların hamilelik sürecinden sonra bu operasyonu olmalarını öneriyoruz. Operasyon sonrası kilo almamaya özen göstermeli, var olan kilonuzu korumalısınız.