Saç Ekimi Sonrası Ağrılar Ne Kadar Sürer?

1.11K görüntülenmeSaç Ekimi
1 Yorum

Merhaba, yaklaşık 4 gün önce saç ekimi yaptırdım, başımda saç ekimi sonrası ağrı hissediyorum, bu ağrılar normal mi? Yapılan saç ekim işleminden dolayı olabilir mi? Saç ekim sonrası ağrılar ne kadar sürer ve ne kadar zamanda tamamen geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, saç ekimi sonrasında ilk üç gün çok önemli bir süreçtir. İşlem yapıldıktan sonra hasta evinde dinlenebilir. Donör bölgede ağrı ya da zonklama oluşması gayet normaldir. Saç ekim işlemi yaptırdıktan sonra hastaların büyük çoğunluğu aynı sebepten dolayı geri dönüş vermektedirler ancak bu ağrı üçüncü günün sonunda yarı yarıya azalmış olacaktır. Uygulanan saç ekim yöntemine göre ağrılar geçici ağrılardır ve en fazla bir haftayla on gün arasında geçmektedir. Saç ekimi sırasında saç diplerinde az oranda kanama olabilmektedir. Ekim sonrasında kanama olan bölgede kabuklanmalar oluşur ve iyileşme süreci de yavaş yavaş başlamış olur. Yapılan işlemden sonra hastanın ağrı hissetmesi kişiden kişiye değişmektedir. Saç ekim işleminden sonra doktorun verdiği ağrı kesiciler ve antibiyotikler düzenli kullanılmalıdır. Başı sıkmayacak ve saç ekim bölgesini tozdan, kirli ortamlardan, güneşin yakıcı etkisinden koruyan şapka takılmalıdır. Yine saç ekim işleminden sonraki ilk üç gün ekim yapılan bölgeye su değmemesi çok önemlidir. Üçüncü günün sonunda ense bölgesindeki mikro delikler iyileşmeye başlamaktadır. Ekim işleminden sonraki üçüncü günde doktora danışılarak duş alınabilmektedir. Yine ilk üç gün içerisinde alkol ve sigara kullanılmaması tedavi sürecini olumlu şekilde etkilemektedir. Saç ekimi sonrasında baş ve yüzde ödem oluşmaması için sırt üstü ve yüksek yastıkla yatmak önemlidir. İşlemden sonraki günlerde doktor tavsiyelerine harfiyen uymak ağrıların geçmesi bakımından ve tedavinin hızlı cevap vermesi bakımından son derece önemlidir.

0

Merhabalar Leyla Hanım, saç ekimi işlemi sonrasında oluşan ağrılar çok uzun sürer mi? Ne kadar zamanda geçer? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhabalar, saç ekimi tedavisinde uyuşturma yapıldığından işlem sırasında ağrı hissetmezsiniz. Hemen sonrasında 1-3 gün ağrılarınız olabilir ancak ağrı kesici ile giderilebilir.

0

Leyla Hocam merhaba, 3 gün önce saç ekimi yaptırdım. Hala ağrım var, ağrı kesici kullanıyorum ama ilacın etkisi geçince ağrı daha artıyor. Saç ekimi sonrası ağrılar ne kadar sürer? Ağrı olması normal mi?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, saç ekimi operasyonlarından sonra kişiden kişiye değişmekle birlikte 4- 5 gün kadar ağrı hissi yaşanabilir. Doktorunuzun önerdiği ağrı kesicileri bir süre daha düzenli kullanın. İlk zamanları daha konforlu geçirmenizi sağlar. Eğer bölgede şişlik, uyuşukluk, kabuklanma gibi durumlar meydana geldiyse bunlar da normaldir, endişe duymayın. 1 haftanın sonunda eğer ki ağrınız şiddeti hiç azalmamış şekilde devam ediyorsa operasyonu gerçekleştiren doktorunuzla iletişime geçmenizi öneririm. Ancak 3. günde ağrı olması normal diyebilirim. Sağlıklı günler dilerim.

0

Merhaba iyi çalışmalar Leyla Hocam, saç ekimi sonrasında birtakım komplikasyonların ortaya çıktığını duydum. Uyuşukluk, ağrı, şişlik gibi durumlar ne kadar sürer? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, saç ekimi sırasında dokulara uygulama yapılır ve sonrasında dokularda geçici travma meydana geldiğinden bölgede uyuşukluk, ağrı ve şişlik oluşabilir. Bu etkiler 8-10 gibi kısa sürede kendiliğinden kaybolurlar ancak bazı hastalarda fizyolojik etmenlere bağlı olarak uyuşukluk hissi 1 yıla kadar sürebilir. İyileşme süreci tamamen sona erdiğinde tüm bu sorunlar ortadan kalkacaktır.

0

Leyla Hanım merhaba, ben dün saç ekimi yaptırdım. Tepe bölgeme özellikle sık ekim yapıldı. Biraz ağrım oldu. Endişe ediyorum. Saç ekimi sonrası ağrılar ne kadar sürer? Çabuk geçer mi? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, saç ekimi operasyonundan sonra saç derinizde ağrı, uyuşukluk, şişlik ve kabuklanma olması oldukça olağan bir durumdur. Sizin operasyonunuz olalı henüz çok az bir zaman olmuş. Dolayısıyla hafif bir ağrı yaşamanız çok normal. Bu ağrılar 4- 5 gün kadar sürebilir. Bu sürede doktorunuzun önerdiği bir ağrı kesici ile ağrınızın şiddetini düşürebilirsiniz. Bölgedeki şişlik ise yaklaşık 1 haftada inecektir. Ödemin atılması için siz de bol bol su tüketin. Tuzlu yiyecekler tüketmeyin. Hafif tempolu yürüyüşler yapın. Saç derinizde oluşan kabuklanma ise ortalama 8- 10 gün içerisinde düzelecektir. Saç ekimi cerrahi bir operasyon olduğu için bu tip etkilerin yaşanması çok normal. Zamanla hepsi kendiliğinden düzelecektir, endişe etmeyin. Sağlıklı günler dilerim.

0

Merhaba leyla hanım, saç ekimi yaptıran biri saç ekiminden sonra ne gibi sorunlarla karşılaşabilir? Genellikle saç ekiminden sonra ağrı, şişlik ve uyuşukluk oluştuğunu duydum. Saç ekimi sonrasında oluşan bu ağrılar ne kadar süre devam eder ve şişlikler ne zaman iner?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, saç ekiminden sonra saç derisinde kabuklanma, şişlik, ağrı ve uyuşukluk gibi sorunlar oluşabilir. Bu sorunlar genellikle 15 gün içinde tamamen geçer. Saç derisinden oluşan kabuklanma 8-10 gün içerisinde düzelir, şişlik ise genelde 1 hafta içinde iner. Saç ekiminden sonra oluşan ağrılar ise genellikle 4-5 günde geçer ve ağrılar şiddetli olmaz. Uyuşukluk hissinin geçmesi ise değişiklik gösterebilir. Genelde 8-10 gün içinde yok olurken bazı hastalarda uyuşukluk hissi 1 yıla kadar devam edebiliyor. Bu süreç sağlıklı saçların çıkması ile ilişkilidir. İyileşme süreci sonucunda sağlıklı saçlar tamamen çıkar ve tüm problemleriniz sonlanır.

Doktorunuza Sorun

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)

error: Kopyalama Yasaklandı