Saç Ekimi Sonrası Ağrılar Ne Kadar Sürer?

1 Cevap

Merhaba, yaklaşık 4 gün önce saç ekimi yaptırdım, başımda saç ekimi sonrası ağrı hissediyorum, bu ağrılar normal mi? Yapılan saç ekim işleminden dolayı olabilir mi? Saç ekim sonrası ağrılar ne kadar sürer ve ne kadar zamanda tamamen geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas Ağustos 19, 2020

Merhaba, saç ekimi sonrasında ilk üç gün çok önemli bir süreçtir. İşlem yapıldıktan sonra hasta evinde dinlenebilir. Donör bölgede ağrı ya da zonklama oluşması gayet normaldir. Saç ekim işlemi yaptırdıktan sonra hastaların büyük çoğunluğu aynı sebepten dolayı geri dönüş vermektedirler ancak bu ağrı üçüncü günün sonunda yarı yarıya azalmış olacaktır. Uygulanan saç ekim yöntemine göre ağrılar geçici ağrılardır ve en fazla bir haftayla on gün arasında geçmektedir. Saç ekimi sırasında saç diplerinde az oranda kanama olabilmektedir. Ekim sonrasında kanama olan bölgede kabuklanmalar oluşur ve iyileşme süreci de yavaş yavaş başlamış olur. Yapılan işlemden sonra hastanın ağrı hissetmesi kişiden kişiye değişmektedir. Saç ekim işleminden sonra doktorun verdiği ağrı kesiciler ve antibiyotikler düzenli kullanılmalıdır. Başı sıkmayacak ve saç ekim bölgesini tozdan, kirli ortamlardan, güneşin yakıcı etkisinden koruyan şapka takılmalıdır. Yine saç ekim işleminden sonraki ilk üç gün ekim yapılan bölgeye su değmemesi çok önemlidir. Üçüncü günün sonunda ense bölgesindeki mikro delikler iyileşmeye başlamaktadır. Ekim işleminden sonraki üçüncü günde doktora danışılarak duş alınabilmektedir. Yine ilk üç gün içerisinde alkol ve sigara kullanılmaması tedavi sürecini olumlu şekilde etkilemektedir. Saç ekimi sonrasında baş ve yüzde ödem oluşmaması için sırt üstü ve yüksek yastıkla yatmak önemlidir. İşlemden sonraki günlerde doktor tavsiyelerine harfiyen uymak ağrıların geçmesi bakımından ve tedavinin hızlı cevap vermesi bakımından son derece önemlidir.

blank

Merhabalar doktor hanım, benim saçlarımın ön kısmındaki saç çizgim arkaya doğru çekilmişti. Alın daraltma işlemini saç ekim yöntemiyle çözüme ulaştırdık ama başımdaki ağrı halen devam ediyor. Saç ekimi sonrası ağrılar ne kadar süre acaba?

Op. Dr. Leyla Arvas Eylül 13, 2021

Merhaba, saç ekim işleminde öncelikle donör bölgeden sağlam saçlar kökleriyle birlikte toplanır. Saçlanması istenilen bölgeye mm büyüklüğünde punchlar aracılığıyla kanallar açılır. Açılan kanallara greftlerin yani saç köklerin yerleştirme işlemi yapılır. Punchlar aracılığıyla kanal oluşturma sırasında kafa derisinde bulunan sinir uçları hassasiyet gösterebilir ve etkilenebilir. Ekim sırasında aneljezik krem kullanıldığı için işlem sırasında hissedilmez. Ancak işlem bitiminden sonra deri altındaki etkilenen sinir uçlarında ağrı şikayeti oluşabilmektedir. Ağrılar FUE tekniği ile işlem yapılan hastalarda 3-4 gün arasında sürebilmektedir. Ancak ekim tekniğinde FUT yöntemi kullanıldıysa o zaman ağrılar yaklaşık bir hafta kadar sürebilmektedir.Basit ağrı kesicilerin düzenli kullanılmasıyla ağrılarda azalma görülmektedir. Ağrı ense bölgesine inerse ya da ağrının şiddeti çok fazla ise bu gibi durumlarda saç ekimi yaptırdığınız hekime haber vermeniz gerekmektedir. Her hastanın ağrı eşiği farklı olduğu için yine de ağrı süresi hakkında net bir gün sayısı vermek oldukça zordur.

blank

İyi günler Leyla Hocam, 57 yaşındayım, Fue tekniği ile iki gün önce saç ektirdim ama ekim yapıldıktan sonra hala kafa derim ara ara ağrıyor. Saç ekimi sonrasında ağrılar ne kadar sürer?

Op. Dr. Leyla Arvas Eylül 16, 2020

İyi günler, saç ekim işleminde ense bölgesindeki sağlıklı ve güçlü saç kökleri alınır. Hastanın başındaki ekim yapılacak bölgede özel bir cihaz yardımıyla mikro kanallar açılarak saçlar bu mikro kanalların içerisine özenle yerleştirilir. Baş derisinde açılan mikro kanallar sinir uçlarını etkileyebilmektedir.Bu da tedaviyi yaptıran kişide ağrı, batma, zonklama şeklinde sonuçlara sebep olabilmektedir. Saç ekim işleminden sonra hekimin önereceği ağrı kesiciyi düzenli kullanmak ağrının azaltılması ve geçirilmesi bakımından önemlidir. Ağrılar yaklaşık olarak 4-5 gün civarında sürmektedir. Tabii burada hastanın ağrı eşiği de çok önemlidir. Ağrı eşiği düşükse ekim yapılan bölgedeki zonklama, ağrı, acı gibi duyumları daha hissederek yaşayacaktır maalesef. Ağrı kesiciyle hafifletilen ağrılar için endişe edeceğiniz bir durum bulunmamaktadır.

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)