Kadınlarda Erkek Tipi Saç Dökülmesi

Saç dökülmeleri, tıp literatüründe üç çeşide ayrılmıştır. Kadın tipi saç dökülmesi, erkek tipi saç dökülmesi ve bölgesel dökülme. Bu isimler, saç dökülmesinin hangi cinsiyette daha çok görüldüğüne göre şekillenir. Erkek tipi saç dökülmesine tıp dilinde Androgenetik Alopesi adı veriliyor. Bu dökülme her ne kadar erkeklerde daha yoğun görülse de, kadınlarda da bazen erkek tipi saç dökülmesi görülebiliyor. Kadınlarda görülen kellik ve kalıcı saç kayıplarının %80i erkek tipi saç dökülmesinden dolayı görülüyor. Kadınlarda yaşanan erkek tipi saç dökülmesinin nedenleri araştırılarak tedavi veya saç ekimi yöntemlerini değerlendirebilirsiniz.

Kadınlarda erkek tipi saç dökülmesinin nedenleri

Androgenetik Alopesi yani erkek tipi saç dökülmesinin nedenlerinin başında genetik sebepler gelse de hormonal düzensizliklerden dolayı da erkek tipi saç dökülmesi ile karşılaşılır. Normalden fazla salgılanan androjen hormonu, kadınlarda erkek tipi saç dökülmesine yol açabilir. Androjen hormonlarından Testosteron Dihidrotestosteron(DHT) saç köklerini olumsuz etkiler ve zayıflamasına neden olur. Androjen hormonu hem kadınlarda hem de erkeklerde salgılanır. Dengeli ve yeterli miktarda salgılandığında kadınlarda cinsel istekliliğin dengesini kuran testosteron hormonunun fazla salgılandığı örneklerde, saç kökleri bu hormondan etkilenir ve tepe noktasından dökülmeye başlar.

Erkek tipi saç dökülmesini nasıl ayırt ederim?

Androjen hormonunun etkisiyle saç köklerindeki damarlar daralır. Daralan saç köklerinden iyi beslenemeyen saç kökleri zayıflayarak tüy şeklindeki kıllara dönüşür. Bu da erkek tipi saç dökülmesinin ilk adımıdır. Kadınlarda da androjen hormonu olduğu için erkek tipi saç dökülmesi görülebilir. Saç dökülmesinin erkek tipi olduğunu anlamak için saç dökülmesinin nereden başladığına bakmalısınız. Tepe noktasından başlayan ve alın bölgesinden açılmaya devam eden saç dökülmeleri, erkek tipidir. Erkek tipi saç dökülmesinde ense bölgesi az dökülür veya hiç dökülmez.

Kadınlarda Erkek Tipi Saç Dökülmesi Belirtileri Nelerdir?

Kadınlarda görülen erkek tipi saç dökülmesini erken dönemde teşhis etmek için hormon testi yaptırmalısınız. Saçların yoğun olarak dökülmesi, döküldüğü bölgenin açıkça görülmesi erkek tipi saç dökülmesinin ilk habercisidir.

Erkek Tipi Saç Dökülmesinin Tedavi Yöntemleri

Kadınlarda erkek tipi saç dökülmesi, genellikle genç yaşlarda başlar. Kadınlarda görülen erkek tipi saç dökülmesini tam anlamıyla iyileştirebilecek bir tedavisi yoktur. Erken dönemde yapılan teşhis ile saç dökülmesi yavaşlatılabilir olsa da,bu tür dökülme kalıcı bir dökülmedir. Saç dökülmesine uygun serum ve ilaçlarla desteklenen saç kökleri kel bir görüntünün ortaya çıkmasını ertelenecektir. Erkek tipi saç dökülmeleri hastadan hastaya değişir. Ortalama olarak kadınlarda 5-10 yıl içinde orta düzeyde kellik görünebilir. Bu aşamadan sonra yapılacak en iyi çözüm saç ekimi olacaktır.