Sunekos® Matriks Aşısı
kolajen aşısı
kolajen asısı 2

Kolajen aşısı hem daha genç hem de dinç görünmeyi sağlayan bir uygulamadır. Özellikle yaşlılık belirtilerinden kurtulmak, deformasyonları düzeltmek, genç ve sağlıklı görünmek için yaptırılan bir işlemdir. Hem erkek hem de kadınların yaptırabileceği bu uygulama sayesinde kısa bir işlem sonrasında gençlik yıllarınıza dönebilirsiniz. Kolajen yani gençlik aşısı sayesinde vücudun kolajen üretimi desteklenir. Kolajen üretiminin artması ise deride oluşan deformasyonların düzeltilmesini sağlayıp daha sağlıklı görünmesine destek olmaktadır.

25 yaş itibari ile vücutta aktif olarak belli miktarda üretilen kolajen hücrelerinde zaman geçtikte azalma olur. Bu azalmanın seviyesi ise 25 yaş sonrasında yılda %1,5 kadardır. Her ne kadar küçük görünse de bu oran ciddi bir azalmadır.

Azalma ile kaybolan kolajen miktarını arttırmak için ise kolajen aşısı yaptırılır. Kolajen aşısını +25 yaş sonrasında daha sağlıklı, genç ve sorunsuz bir cilde sahip olmak için düzenli aralıklar ile yaptırmanız kolajen üretimini destekler..

Kolajen günümüzde ek gıda takviyesi olarak da alınmaktadır. Birçok hastalığın tedavi edilmesinde, genel olarak vücudun yaşlanmasını engellemede ciddi etkileri bulunmaktadır. Ek gıda takviyelerini mutlaka doktor önerisi ve kontrolü ile kullanmanızı tavsiye ederiz.

Kolajen Aşısı Nedir?

Derinin tekrardan elastikiyetini kazanması, daha canlı ve sağlıklı görünmesi için cilt hücrelerinin kolajen üretimini arttırmasını sağlayan uygulamadır. İnce uçlu enjektör yardımı ile kolajen uyarıcı mezoterapi maddeleri cilt altında yer alan hücrelere enjekte edilir. Enjekte edildikten sonra vücutta tekrardan kolajen üretimi artar, kırışıklık, izler, ince çizgiler, sarkmalar tedavi edilir.

Kolajen Aşısı Nasıl Uygulanır?

Kolajen aşısı uygulanmadan önce doktor görüşmesi veya muayenesi gereklidir. Bu görüşmede kişinin vücudunda yer alan sorunlar, deformasyonlar belirlenir. Hangi alanlara uygulama yapılacağı belirlenir. Kişinin var ise kronik bir hastalığı ve sürekli ilaç kullanımı öğrenilir. Tüm bunlardan sonra eğer kişi kolajen aşısına uygun ise uygulamaya geçilir.

• İlk olarak uygulama yapılacak olan temizlenir. Uygulama öncesinde doğru temizleme yapılması önemlidir. Ciltte herhangi bir makyaj veya bakım ürünün olması, gözeneklerin temiz olması gereklidir.
  • Sonrasında ise uygulama yapılacak olan bölgeye lokal anestezinin sağlanması için krem sürülür.
  • Krem sürümü sonrasında uygulamaya geçilir.
  • İnce uçlu iğneler yardımı ile kolajen aşısı yapılır. Deri altında yer alan hücrelere enjekte işlemi dikkatli bir şekilde yapılmalıdır.
  • İşlem süresi kısadır.
  • Uygulama sonrasında gündelik hayata kolayca geri dönüş yapılabilir.

Kolajen Aşısı Sonrası İyileşme Dönemi

Uygulama sonrasında gündelik hayata hemen dönüş yapabilirsiniz. Hastanede kalma süresi yoktur. İşlem sonrasında uygulama yapılan alanda kızarıklık, morarma veya ödem görülebilir. Bunlar normal ve geçici komplikasyonlardır. İşlem yapıldıktan ortalama 3-5 gün sonrasında bu belirtiler ortadan tamamen kalkacaktır.

Kolajen Aşısı Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kolajen Aşısı yaptırdıktan sonra uygulamanın etkisini doğru ve tam görmek için dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Bunlar;

• İlk 24 saat boyunca işlem yapılan alanın su ile teması engellenmelidir. Bu nedenle yıkamamalı ve duş almamalısınız.
  • Birkaç gün spor yapmak, saunaya girmek, yüzmek gibi aktivitelerden uzak durmalısınız.
  • Güneşe direkt olarak maruz kalmamalı ve mutlaka güneş koruyucu krem kullanmalısınız.
  • Alkol ve sigara gibi zararlı ürünleri bu süreçte tüketmemelisiniz.
  • Uygulama yapılan alana kese, masaj gibi sert hareketler yapmaktan kaçınmalısınız.

Kolajen Aşısı Kimler İçin Uygundur?

Kolajen aşısı +25 yaş üzerinde olup herhangi bir ciddi hastalığı, alerjisi olmayan kişiler için uygundur. Yine de gruplandırma yapmak gerekir ise;

• Sarkma problemi olanlar,
  • Cildinde kırışıklık sorunu yaşayanlar,
  • Cilt lekeleri olanlar,
  • Gözenekleri geniş olanlar,
  • Göz kenarı, dudak çevresi gibi alanlarda ince çizgileri olanlar için uygundur.

Kolajen Aşısı Kimler İçin Uygun Değildir?

Kolajen aşısını yaptırmaması gereken veya riskli grupta yer alan kişileri sıralayacak olursak;

• Emzirme ve hamilelik döneminde olan kadınlar,
  • Herhangi bir bağışıklık sistemi hastalığına sahip olanlar,
  • Cilt hastalığı olan kişiler,
  • Keloid hastalığı olanlar,
  • Süt ürünlerine alerjisi olanlara,
  • Diyabet hastaları,
  • Açık yara veya enfeksiyon sorunu olanlar,
  • Kanser hastalığı olanlar ve kemoterapi gören kişilerdir.

Kolajen Aşısı Hangi Bölgelere Uygulanır?

Kolajen aşısının uygulama alanları;

• Yüz bölgesi,
  • Dekolte bölgesi,
  • Boyun kısmı,
  • Eller üzerinde uygulanabilmektedir.

Kolajen Aşısının Faydaları Nelerdir?

Kolajen aşısının cilt üzerinde birden fazla faydası bulunmaktadır. Bu faydaları sıralayacak olursak;

• Cildin yenilenmesini sağlar.
  • Ciltte yer alan kırışıklıkların giderilmesini daha pürüzsüz bir görüntü oluşmasını destekler.
  • Göz ve dudak çevresinde ilerleyen yaş nedeni ile oluşmuş ince çizgilerin yerini doldurur. Kısacası ince çizgi görünümünü azaltır.
  • Dekolte ve boyun bölgesinde yer alan sarkma, çizgi gibi sorunların tedavi edilmesini sağlar.
  • El üzerinde yer alan leke, kırışıklık ve deformasyonları düzeltir. Daha sağlıklı ve genç görünen el görüntüsü oluşturur.
  • Akne, siyah nokta, sivilce ve güneş lekelerinin giderilmesini sağlar.
  • Gözeneklerin sıkılaşması üzerinde etkilidir.
  • Genel olarak cildin daha genç, parlak ve sağlıklı görünmesini sağlar.
  • Cilt daha elastik bir yapıya sahip olur.
  • Göz çevresinin daha aydınlık görünmesini sağlar.

Kolajen Aşısı Hakkında Sıkça Sorulanlar

Kolajen Aşısı İçin Yaş Sınırı Nedir?

Uygulama için yaş sınırı +18’dir. Fakat kolajen aşısını +25 yaş sonrasında yaptırmanız daha uygundur. Çünkü 25 yaş itibari ile vücutta yer alan kolajenin üretimi gittikçe azalır. Bu miktarı dengelemek için +25 yaş sonrasında düzenli olarak kolajen aşısını yaptırabilirsiniz.

Kolajen Aşısı Uygulaması İçin Kaç Seans Gereklidir?

Toplamda 4-5 seans yaptırabilirsiniz. Bu seanslar arasında en az 2-4 hafta kadar süre olması gereklidir. Cilt durumuna ve deformasyonlara bağlı olarak bazı kişilere 6 ay sonrasında hatırlatma aşısı da yapılabilmektedir.

Erkekler de Kolajen Aşısı Yaptırabilir mi?

Kolajen aşısı gibi uygulamalarda cinsiyet fark etmemektedir. Erkekler de gönül rahatlığı bu uygulamayı yaptırabilir.

Etkisini Ne Zaman Gösterir?

Uygulama yapıldıktan ortalama 7 gün sonrasında aşının etkilerini gözle görülür bir şekilde fark edersiniz.  İlk belirtiler arasında ciltte parlaklık, pürüzsüzlük, nemli bir görünüm vardır. Sonrasında ise sıkılaşma, kırışıklıklarda azalma, sarkmaların toparlanması, cilt lekelerinin azalması görülür.

Kolajen Aşısı Kalıcı Mıdır?

Uygulama seans sayısı ortalama 4-5 tane kadardır. Düzenli ve doğru yapıldığı sürece kalıcı etkileri vardır. Belli aralıklar ile hatırlatma uygulaması yapılıp daha uzun etki görülmesi sağlanabilmektedir.

Kolajen Aşısının Yan Etkileri Nelerdir?

Uygulama sonrasında ciltte kızarıklık, morarma, ödem oluşabilmektedir. Bunlar hafif ve geçici yan etkilerdir. Eğer kaşıntı, şişkinlik ve baş dönmesi gibi etkiler kendini gösterip 24 saat içerisinde geçmez ise mutlaka doktora gidilmelidir.

Kaç Seans Yaptırmak Gerekir?

Kolajen aşısı toplamda 3-4 seans yapılmaktadır. Her bir seans arasında ise 2-4 hafta gibi bir süreç olması gereklidir. Bu sürece dikkat edilmeden fazla sayıda yapılan kolajen aşıları olumsuz etkilere neden olup sağlık riskleri oluşturacaktır.

El Üstündeki Sorunlar İçin Uygun Mudur?

El üzerinde yer alan lekeler, derinin zamanla buruşması gibi problemi çözmek için kolajen aşısı oldukça olumlu etkilere sahiptir.

Kolajen Aşısı Fiyatları

Kolajen aşısı uygulaması fiyatlarında rakam değişkendir. Kolajen aşısı uygulamasında hangi bölgelere işlem yapılacağı, doktor tecrübesi, klinik donanımı gibi konular fiyatı etkilemektedir. Estetik ve sağlık konularında internet sitelerinde fiyat vermek doğru değildir. Çünkü Sağlık Bakanlığının internet sitelerinde fiyat verme konusunda yasaları vardır. En doğru fiyat bilgisi için işlemi yaptıracağınız kliniğe gidip doktora muayene olmanız gerekir. Muayene sonrasında yapılacak işlemler belirlenir. Bu işlemlere göre size en doğru fiyat bilgisi çıkarılır.

Kolajen aşısı uygulaması hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve uzmanlar Kolajen aşısı uygulaması hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı, güzel ve genç görünüme kavuşmak, daha özgüvenli olmanız için sizlere estetiğin her alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. 02122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak Kolajen aşısı uygulaması fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.

author-avatar

Op. Dr. Leyla Arvas

Estetik Cerrahi uzmanı Op.Dr Leyla Arvas, Vücut ve Yüz Estetiği, Liposuction, Meme Estetiği, Karın Germe, Yağ enjeksiyonu, Saç ekimi konularında uzmanlaşmış kadın estetik cerrahıdır.