Büyük Gögüs Sırt Ağrısı Yapar mı?

1 Cevap

Merhaba hocam, kolay gelsin 25 yaşındayım İngiltere de yaşıyorum. Göğüs küçültme ameliyati yaptırmayı düşünüyorum. Göğüslerim büyük boyutta ve bazen sırt ağrısı çekiyorum. Ameliyata dair bilgi alabilir miyim?

Op. Dr. Leyla Arvas Eylül 13, 2019

Merhaba, İleri derecede meme büyüklüğü ve ağırlığına bağlı olarak vücudun öne doğru eğilmesi, sırt ve omurga ağrıları, kemik deformasyonları, meme altında gelişen pişik veya yaralar, boya ve kiloya uygun giysi bulamama gibi durumda cerrahi işlem ile meme dokusunu küçültmek mümkündür. Operasyonda memenin bez dokusu, yağ dokusu, derisi ve meme başı alanı (istenirse) küçültülmektedir. Ameliyat esnasında meme dokusu küçültülürken aynı zamanda da doku fazlası nedeni ile meydana gelen sarkıklık da azaltılır. Bu operasyon genel anestezi altında (hasta uyutularak) yapılmaktadır. Operasyon meme hacmine göre değişmekle birlikte yaklaşık 3-5 saat sürmektedir. Hastalar hastanede 1-2 gün kalmaktadır. Daha sonra ayaktan izlenmeye ve pansumanlara alınmaktadır.

blank

İyi günler Leyla Hanım, sırtımda uzun süredir bir ağrı var, önceleri çalışma ortamında çok hareketli olmadığım için sırtımın ağrıdığını düşünüyordum ama okuduğum bir kadın dergisinde büyük memelerin sırt ağrısına neden olacağı yazılmıştı. Benim göğüslerim de oldukça büyük. Büyük göğüs gerçekten sırt ağrısı yapar mı Leyla Hanım? Ağrıyı azaltmanın ya da yok etmenin  çözümü var mı?

Op. Dr. Leyla Arvas Kasım 11, 2020

İyi günler, meme büyüklüğü sırt ağrılarına, omurga ve bel ağrılarına, kemik deformasyonlarına, omuz ve kollarda ağrıya neden olabilmektedir. Büyük göğüslerin dermatolojik dezavantajları ise meme altında oluşan kızarıklık, pişik ve yara gibi oluşumlar olmaktadır. Büyük göğüslerde sütyen askılarının yaptığı baskı da ayrıca vücudun yük altına alınmasına ve buna bağlı olarak ağrıların artmasına neden olmaktadır. Medikal sebeplerden dolayı yapılan meme küçültme operasyonu hastane ortamında ve hastaya genel anestezi verilerek yapılmaktadır. Memenin büyüklüğüne ve alınacak deri-doku durumuna göre 2,5 ile 4 saat arasında sürebilmektedir. Meme küçültme operasyonunda meme dokusu küçültülerek ve fazla deri alınarak memedeki sarkıklık ortadan kaldırılır. Operasyondan sonra yaklaşık 1,5 ay boyunca sporcu sütyeni takılması tavsiye olunur. Sırttaki var olan ağrınızın nedeni yüksek ihtimalle göğüslerinizin büyük olmasıdır. Meme küçültme ameliyatıyla beraber sırtınızdaki ve vücudunuzdaki ağırlıktan kurtulur, daha hafif ve zinde hissedersiniz kendinizi. Sağlıklı günler dilerim.

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)