Üst Göz Kapağı Şişmesi Nasıl Geçer?

3.63K görüntülenmeGöz Kapağı Estetiği
1 Yorum

Hocam benim sol göz kapağım bir dönem sebebi bilinmeyen bir etkenden dolayı düştü şu an diğerine göre düşük ve şiş duruyor. Estetik açıdan rahatsızım görüş mesafemi kısmıyor. Daha önce doktora gittim sağlık açısından bir sorun yok dedi testte yaptı. Özellikle çok şiş olmasından şikayetçiyim. Üst göz kapağı şişmesi nasıl geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, göz kapağı şişmesinin bir sürü farklı nedeni olabilir. Alerji, stres, iltihap, tiroid, göz kapağı yangısı, göz nezlesi ve genetik faktörlerden dolayı göz kapakları şişmiş olabilir. Yaş ilerledikçe yaşlanma sürecinin bir parçası olan bağ dokumuz gevşeyip sarkmaya başlar ve bu sarkma şişliğe neden olabilir. Bu şişlik alt göz kapağında ya da üst göz kapağında oluşabilir. Kaslar gittikçe gevşer ve gözaltlarında torbalanma oluşur. Bu tür durumlarda göz kapağı ameliyatı ile tedavi edilir. Fakat öncelikle şişmenin sebebini öğrenmemiz gerek. Eğer alerjiniz varsa bununla ilgili ilaç almalısınız ve alerjiniz geçtikten sonra halen şişse o zaman ameliyat gerekebilir. Herhangi bir iltihap, göz nezlesi veya farklı bir hastalık varsa bunun da önce tedavi edilmesi gerekir. Eğer herhangi bir hastalık yoksa genetik faktörlerden ya da yaşınızın ilerlemesinden dolayı şişmiş olabilir. Göz kapağı sarkması çoğu hastada genetik faktörlerden dolayı ortaya çıkmaktadır. Fakat üst göz kapağı şişmesinin çözümü çok kolay. Göz kapağı ameliyatında üst göz kapaklarında yapılan kesi, göz kapağının ince kırışıklığına ve doğal katlanıp açılma bölgesinin arasına gizlenir. Açılan bu kesilerden fazla yağ dokuları ve fazla deri parçası alınır. Gözün doğal yapısını takip ettiği için kesi izi fazla belli olmaz. İşlem lokal anestezi altında yapılır ve 1 saat sürer.

0

Doktor Hanım merhaba, dün sağ üst göz kapağımda şişkinlik oldu. Biraz endişeliyim de. Üst göz kapağı şişmesi nasıl geçer? Ne yapayım bunun için?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, size bir öneride bulunmam sizi muayene etmeden mümkün olmaz. Göz kapağı şişlikleri farklı etkilere bağlı olarak oluşabilir. Böcek ısırması, alerji, göz nezlesi, mikrop kapması vs gibi nedenlerden dolayı şişme olmuş olabilir. Öncelikle şişliğin nedenini belirlemek lazım ki bu doğrultuda bir tedavi gerçekleştirilebilsin. Sizin şu aşamada yapmanız gereken vakit kaybetmeden bir doktora muayene olmak olacaktır. Sevgiler…

0

Merhaba Leyla Hocam, üst göz kapaklarımın her ikisinde de şişme var. Bu durum beni çok rahatsız ediyor. Acaba üst göz kapağı şişmesi nasıl geçer? Cevap için şimdiden teşekkür ederim. Sevgiler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhabalar, göz kapaklarında meydana gelen şişlik farklı sebeplere bağlı olarak değişkenlik gösterir. Şişliğin tedavisine başlanmadan önce uzman bir hekim tarafından yapılan muayene önemlidir. Böylece muayene sonucuna göre bir tedavi planlaması yapılması daha sağlıklı olacaktır. Şişliğin nedeni belirlenmeden önce net bir düşünceye varmak oldukça zordur. Göz kapağı şişliğini tedavi etmek için hem cerrahi hem de medikal yöntemler mevcuttur. Sizin için en doğru tedavi şekli ancak muayene sonrası belirlenebilir. Sevgiler.

0

Merhaba, sol üst göz kapağımda şişlik var. Bu durum beni estetik açıdan hiç hoş göstermiyor, aynada kendimi beğenmiyorum. Nasıl geçer hocam? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, tedavi yöntemine karar vermeden önce sizi muayene etmem gerekir. Aksi halde sorunuzu tam olarak yanıtlamam mümkün değil. Göz kapağınızdaki şişlik alerjik bir tepkimenin sonucu olabilir. Bu durumda doktorunuza başvurup ilaç tedavisi almalısınız. Eğer hala inmezse bir operasyona ihtiyaç duyulabilir. Yaşlanmaya ve kalıtsal özelliklere bağlı olarak bir düşüklük yaşıyorsanız genellikle bu tip hastalarımıza ameliyat tedavisini önermekteyiz. Şişliğin derecesine ve nedenine bağlı olarak ameliyatsız yöntemler de mevcuttur. Ancak önce muayene edilip iyi bir analiz yapılmalıdır. Sevgiler.

0

Leyla Hocam merhaba, son 1 haftadır göz kapağımın üstünde bir şişkinlik var. Bekledim ama geçmedi. Üst göz kapağı şişmesi nasıl geçer? Bir krem ya da ilaç önerebilir misiniz? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, üst göz kapağında oluşan şişlikler farklı nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Alerjik faktörler, böcek ısırmaları, göz nezlesi ya da enfeksiyonlar gibi sebepler bunlardan bir kısmıdır. Şişliğin nedenini tespit etmesi için mutlaka bir doktora görünün. Herhangi bir ilaç ya da krem muayene olmadan asla kullanmayın. Çok daha olumsuz sonuçların meydana gelmesine yol açabilirsiniz. Benim önerim kesinlikle vakit kaybetmeden muayene olmanız ve doktorunuzun tedavi planına bağlı kalmanız yönünde. Sağlıklı günler dilerim.

0

Leyla Hanım merhaba, benim üst göz kapağımda dün sabahtan beri baya bir şişkinlik oldu. Neden olduğunu bilmiyorum, ne yapmam konusunda acil yardımcı olabilir misiniz? Üst göz kapağı şişmesi nasıl geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, üst göz kapağındaki şişlikler çok farklı sebeplerden dolayı oluşabilir. Örneğin böcek ısırması, alerji, göz nezlesi ya da iç kısımda oluşan enfeksiyonlar bu sebeplerden sadece bazılarıdır. Göz kapağınızı görmeden bilgi vermem doğru olmaz. Uzman bir doktora başvurmanızı ve öncelikle şişliğe neden olan faktörü vakit kaybetmeden teşhis ettirmenizi öneririm. Nedeni doğru bir şekilde tespit edildikten sonra uygun ve etkili bir tedavi yöntemi ile göz kapağınızdaki şişkinlik giderilebilir.

Doktorunuza Sorun

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)