Üst Göz Kapağı Şişmesi Nasıl Geçer?

1 Cevap

Hocam benim sol göz kapağım bir dönem sebebi bilinmeyen bir etkenden dolayı düştü şu an diğerine göre düşük ve şiş duruyor. Estetik açıdan rahatsızım görüş mesafemi kısmıyor. Daha önce doktora gittim sağlık açısından bir sorun yok dedi testte yaptı. Özellikle çok şiş olmasından şikayetçiyim. Üst göz kapağı şişmesi nasıl geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas Haziran 16, 2020

Merhaba, göz kapağı şişmesinin bir sürü farklı nedeni olabilir. Alerji, stres, iltihap, tiroid, göz kapağı yangısı, göz nezlesi ve genetik faktörlerden dolayı göz kapakları şişmiş olabilir. Yaş ilerledikçe yaşlanma sürecinin bir parçası olan bağ dokumuz gevşeyip sarkmaya başlar ve bu sarkma şişliğe neden olabilir. Bu şişlik alt göz kapağında ya da üst göz kapağında oluşabilir. Kaslar gittikçe gevşer ve gözaltlarında torbalanma oluşur. Bu tür durumlarda göz kapağı ameliyatı ile tedavi edilir. Fakat öncelikle şişmenin sebebini öğrenmemiz gerek. Eğer alerjiniz varsa bununla ilgili ilaç almalısınız ve alerjiniz geçtikten sonra halen şişse o zaman ameliyat gerekebilir. Herhangi bir iltihap, göz nezlesi veya farklı bir hastalık varsa bunun da önce tedavi edilmesi gerekir. Eğer herhangi bir hastalık yoksa genetik faktörlerden ya da yaşınızın ilerlemesinden dolayı şişmiş olabilir. Göz kapağı sarkması çoğu hastada genetik faktörlerden dolayı ortaya çıkmaktadır. Fakat üst göz kapağı şişmesinin çözümü çok kolay. Göz kapağı ameliyatında üst göz kapaklarında yapılan kesi, göz kapağının ince kırışıklığına ve doğal katlanıp açılma bölgesinin arasına gizlenir. Açılan bu kesilerden fazla yağ dokuları ve fazla deri parçası alınır. Gözün doğal yapısını takip ettiği için kesi izi fazla belli olmaz. İşlem lokal anestezi altında yapılır ve 1 saat sürer.

blank

Merhaba hocam, son zamanlarda göz kapağımda şişlik meydana geldi. Biraz araştırma yaptım ama şişliğin neyden kaynaklandığını bulamadım. Şimdilik herhangi bir yanma veya batma yapmıyor. Üst göz kapağı şişliğini nasıl geçirebilirim ?

Op. Dr. Leyla Arvas Eylül 15, 2021

Merhaba, üst göz kapağı şişmesinin altında birçok sebep yatmaktadır. Alerjik bir reaksiyona tepki olarak da şişmiş olabilir ya da stres, iltihap, göz nezlesi ve genetik faktörlerden kaynaklı bir şişme de olabilir. Öncelikle hangi sebepten dolayı şiştiğini tespit etmemiz gerekir ve ona göre tedavi yöntemi belirlemeliyiz. Alerjik bir reaksiyon sebebiyle ortaya çıktıysa ilaç yöntemiyle tedavi etmek mümkündür. Ancak ilaçlara tepki vermezse o zaman ameliyat düşünülebilir. İltihap gibi sağlıksal bir durum olmadığı tespit edilirse tedavi yöntemi ona uygun şartlara göre belirlenir. Hastalarımın çoğunda gördüğüm sebep genetik faktörler olmaktadır. Genetik faktörlerden kaynaklı üst göz kapağı şişmesinin tedavi yöntemi oldukça kolaydır ve korkulacak hiçbir şey yoktur. Göz kapağı ameliyatı genellikle 1 saat civarında sürer ve lokal anestezi altında yapılmaktadır. Üst göz kapağında açılan kesinin gözükmemesi için doğal kıvrım bölgelerinden yapılmasına özen gösterilir. Kesilen yerlerden fazla deriyi ve yağ dokusunu aldıktan sonra aynı yerlerden kesiyi kapatma işlemi uygularız. Böylelikle açılan kesilerin oluştuğu yerler gizlenmiş olacağından göz kapağı estetik bir görüntüye sahip olacaktır. Gerçekleşen ameliyat kadar ameliyat sonrasında yapılacaklar da bir o kadar önemlidir. Göz kapağını ve göz çevresini oldukça iyi korumanız gerekir. Göz kapağı ameliyatından sonra alacağınız her önlem, ameliyatın uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır. Ameliyat sonrası direkt güneşe çıkmamanızı ve bir süre kozmetik ürünlerden uzaklaşmanızı öneririm.

Op. Dr. Leyla Arvas 0 Cevap
Uygulamanın nasıl yapıldığını öğrenmek ve ayrıntılı bilgi için Göz Kapağı Estetiği sayfamızı ziyaret ediniz.
blank

Merhaba hocam benim gözlerimin üstünde yani üst  göz kapağımda  şişme var bunu nasıl tedavi edebilirim nasıl geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas Temmuz 1, 2020

Merhaba göz kapağı şişmesinin birden çok nedeni olabilir alerji, göz nezlesi, göz yaralanmaları gibi durumlar da çıkabilir,Göz kapağı yaş ilerledikçe göz kapağındaki kas gevşer ve şişme oluşur. Öncelikle şişmenizi sebebini öğrenmek gerek, muayene ettikten sonra bakmamız önemli,alerjik bir göz yapınız varsa ilaç almanızı öneririm.

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)