Vücutta Kırmızı Lekeler Nasıl Geçer?

4.21K görüntülenmeleke tedavisi
1 Yorum

Merhaba, vücudumda küçük küçük kırmızı noktalar ve lekelenmeler var. Bu kırmızı noktalar genel olarak böcek, sinek ısırığından sonra oluşuyor ve sonrasında kırmızı küçük noktalar halinde kalıyor. Vücutta Kırmızı Lekeler Nasıl Geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, vücutta görülen kırmızı nokta ya da lekelenmeler cilt rahatsızlığı olup özellikle yüz bölgesinde alın, yanak, burun ve çene kısmında oluşabilmektedir. Vücutta da göbek bölgesi, sırt bölgesi, ellerin üstünde görülebilen lekelenme ve noktasal cilt anomalilerinin tedavisi farklı dermatolojik tedaviler ile giderilmektedir. Lekelenmelerin çok çeşitli nedenleri bulunmaktadır. Kişinin yaşadığı hormonal değişiklikler, genetik faktörler, sistemik hastalıklar, mantar gibi enfeksiyonel hastalıklar, güneşin yakıcı ve cilt bozucu etkisine maruz kalmak, ilaç kullanımı, hamilelik, yanlış ya da kötü kozmetik ürünleri, bazı bitki yaprakları ya da bu bitkilerden böcekler yoluyla taşınan kimyasallar fotoallerjik reaksiyonlara , cilt üzerinde geçmeyen lekelenmelere, kızarıklıklara neden olmaktadır. Tedavi için öncelikle doktor muayenesi yapılır. Muayene sonrası nedene bağlı olarak tedavi yapılır. Allerjik nedenlerden kaynaklanan sorunlar allerjik ilaçlar ile giderilir. Hastalık kaynaklı olanlar için öncelikle hastalıkların tedavisine gidilir. Tedavi sonrası bu kızarıklıkların yerinde lekelenmeler kalabilir.

0

İyi günler hocam, vücudumun bazı bölgelerinde dağınık olarak yerleşmiş kırmızı lekeler mevcut. Size danışarak bu durumu çözmek istedim. Bu kırmızı lekeler nasıl geçer? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhabalar, kırmızı lekelerin neden oluştuğunu tespit etmeden tedaviye girişmek doğru olmaz. Ayrıca lekelerin niçin ortaya çıktığına dair başka branşlardan uzmanların da görüşlerinden faydalanmak çok daha sağlıklı olacaktır. O sebeple en kısa sürede uzman hekimlerden yardım alarak muayene olmalısınız. Sağlıklı günler dilerim.

0

Leyla Hocam merhaba, benim özellikle sırtımda yoğun kırmızı lekeler mevcut. Vücutta kırmızı lekeler nasıl geçer? Bu konuda yardıma çok ihtiyacım var.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, bu kırmızı lekeler vücutta değişik nedenler sebebiyle meydana çıkmış olabilir. Benim önerim kesinlikle bu lekelerin neye bağlı olarak ortaya çıktığının öncelikle teşhis edilmesinden yana. Çünkü karaciğer rahatsızlıkları, hormonal sorunlar, enfeksiyonel rahatsızlıklar bu lekelenmelere neden olabilir. Bu soruların cevabını da sadece ilgili uzman hekimlerden alabilirsiniz. Sorun teşhis edildikten ve gerekli tedavi uygulandıktan sonra yine de lekelenmeler kaldıysa bu dönemde lekelerin tedavisini uygun medikal yöntemleri kullanarak gerçekleştirebiliriz. Sizin durumunuz için en doğru ilerleyiş bu şekilde olacaktır. Sağlıklı günler dilerim.

0

Merhaba hocam, vücudumun çeşitli yerlerinde kırmızı lekeler var. Estetik açıdan kaygı oluşturan bu lekelerden nasıl kurtulabilirim? Vücutta kırmızı lekeler nasıl geçer? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, uygun tedaviye karar vermemiz için kırmızı lekelerin neden oluştuğunu tespit etmem gerekiyor. O nedenle de öncelikle muayene olmalısınız. Ancak vücudunuzdaki kırmızı lekelerin neden oluştuğuna dair en sağlıklı bilgiyi alabilmeniz için farklı branşlardaki doktorlara da muayene olmanız gerekebilir. Eğer tüm bu muayeneler sonucunda hala leke sorununuz var ise medikal yöntemlere başvurabiliriz. En kısa zamanda muayene olmanızı öneririm.

0

Leyla Hanım merhaba, benim göbek bölgemde ve sırtımda kırmızı lekeler var. Bu yüzden yazın özellikle denize ya da havuza gittiğimde çok rahatsız oluyorum. Vücutta kırmızı lekeler nasıl geçer? Tedavisi var mıdır? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, öncelikle bu kırmızı lekelere neyin sebep olduğunu tespit etmemiz gerekir. Bu tip lekeler ne zamandan beri var, artış gösterdi, kalıcı lekeler mi yoksa değişken mi gibi soruların yanıtlarını bilmem gerekli. Vücuttaki lekeler farklı sebeplere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Örneğin enfeksiyonel rahatsızlıklar, karaciğer hastalıkları, hormonlardaki değişimler gibi birçok faktör bu lekelerin sebebi olabilir. Dolayısıyla, öncelikle bu lekelere neden olan sorunun tedavi edilmesi gereklidir. Bu sorunu tespit etmede farklı uzmanlık alanlarındaki doktorlara da başvurmanız gerekecek. Oradaki teşhis ve tedavi sonrasında lekelenmeler kalırsa, o dönemde medikal tedavi yöntemlerini kullanarak sorununuzu çözebiliriz. Lekeler ile muayene olursanız, muayene olduğunuz doktorunuz sizi doğru birime yönlendirecektir. Vakit kaybetmemenizi öneririm. Sağlıklı günler dilerim.

0

Merhaba Leyla hocam, vücudumda kırmızı lekeler oluşmaya başladı. Bu lekelere neyin sebep olduğunu anlayamadım ama bir süredir geçmiyorlar. Vücuttaki lekeler için hangi tedavi yöntemini kullanıyorsunuz, leke tedavisinde kullandığınız yöntemleri kullanabilir miyim, vücudumda oluşan bu kırmızı lekeler nasıl geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, leke tedavisi için genellikle lazer tedavisinden faydalanıyoruz ancak lazer tedavisini kullandığımız lekeler, sivilce lekeleri ya da güneş lekeleridir. Sivilce ve güneş lekelerinin tedavisinde amaç ciltteki kolajen üretimini artırmak cildin kendi kendini onarmasını sağlamaktır. Leke tedavisinde kullanmış olduğumuz yöntemlerde sahip oldukları teknoloji sayesinde cilt altındaki dokuya nüfuz ederek kolajen üretimini tetikler ve cildin kendini yenilemesini sağlar. Vücutta oluşan kırmızı lekeler ise birçok farklı nedenden dolayı oluşabilir. Bazen basit bir böcek ısırmasından dolayı oluşan kırmızı lekeler bazen bir enfeksiyon nedeniyle bazen de karaciğer vb. hastalıkların etkisiyle oluşabilir. Vücuttaki kırmızı lekelere neyin sebep olduğunu öğrenmeden önce leke tedavisine başlamak doğru değildir. Bu nedenle öncelikle alanında uzman bir doktorla görüşerek vücudunuzda kırmızı leke oluşumuna neyin sebep olduğunu öğrenmeniz gerekiyor.

Doktorunuza Sorun

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)