Yüzdeki Terleme Nasıl Önlenir?

1 Cevap

İyi günler Leyla Hanım, benim yüz terleme problemim var. Sadece sıcak havalarda değil, normal hayatımda da aniden yoğun bir şekilde terleyebiliyorum. Yüzdeki terleme nasıl önlenir?

Op. Dr. Leyla Arvas Ağustos 18, 2020

İyi günler, terleme insanlara özgü bir olay olup vücuttaki en önemli görevi vücudun ısısını düzenlemektir. Terleme ile vücuttan toksik maddeler atılır. Bunun yanında terleme ile derinin ihtiyacı olan nem ve ph derecesi ayarlanır. Bütün insanların fiziksel farklılıkları olduğu için her insanda ter bezleri aynı oranda çalışmamaktadır. Kimi insanda ter bezleri aşırı çalışmakta, bu durum kişinin aniden yaşadığı terleme sıkıntısıyla başa çıkmakta zorlandığı bir durum haline gelmektedir. Aşırı terlemenin altında yatan nedenler kaygı, öfke, utanmak, sıkılmak gibi psikolojik nedenlerle olduğu gibi, menopoz başlangıcı, böbrek üstü bezi hastalıkları, obezite, kanser ilaçları ya da çeşitli tedaviler için kullanılan kimi ilaçların yan etkisi olarak da ortaya çıkabilmektedir. Bu sıkıntılı durum kişilerin sosyal hayatlarını olumsuz olarak etkilemektedir. Şayet kişinin terleme sorunu panik , heyecan, aşırı stresten ve kişinin kendini sıkmasından dolayı gerçekleşiyorsa botoks uygulaması ile bu durumdan kurtulmak mümkün olabilmektedir. Botoks işlemi ile problemli bölgedeki sinir sisteminin duyarlılığı engellenerek terlemenin önüne geçilmektedir. Terleme problemlerinde en etkili uygulama olan botox yöntemi her ne kadar el, ayak, koltuk altı terleme tedavilerinde kullanılsa da son zamanlarda yüz terlemesinde etkili sonuçlara ulaşıldığı için bu bölgede de kullanım oranı artmıştır. Botoks etkisini 4 ile 6 ay aralığında değişen sürelerde göstermektedir. Bu sürelerden sonra etkisini devam ettirmek için tekrar uygulanan botox işlemi hastaların gündelik hayatlarını daha rahat geçirmeleri bakımından önemli bir tedavi yöntemidir.

blank

Merhaba hocam, ben her zaman çok terleyen bir insanım, özellikle yüzümden alın bölgemden, dudaklarımın üstünden, kulak önünden, dudak altından ve yanaklarımdan terleme yaşıyorum. Yüzdeki terleme nasıl önlenir acaba? bilgi alabilir miyim?

Op. Dr. Leyla Arvas Ekim 19, 2020

Merhaba, terleme vücudun ısı dengesini sağlayan doğal bir olaydır. Aynı zamanda terleme vücuttaki nem, ph, ve tuz oranlarının ayarlanması görevini görmektedir. Terleme kişinin isteğinden bağımsız olarak gerçekleşmektedir. Kişinin yaşadığı olumsuz ruh hali, psiko-sosyal gerginlikler, ilaç kullanımı, hastalık tedavileri, tiroid bezi bozuklukları, menapoz, kanser tedavileri ya da kalp -damar hastalıkları da kişinin aşırı şekilde terlemesine sebep olabilmektedir. Bu durum kişinin sosyal hayatını negatif etkileyebilmekte, içine kapalı, çekingen, stresli ve kaygılı bir birey haline getirebilmektedir. Milimetrik incelikteki iğnelerle uyguladığımız botox yöntemiyle kalıcılığı altı aya kadar varabilen bir tedavi uygulamaktayız yüz bölgesine. Etkisinin ve kalıcılığının sağlanması bakımından genel olarak yılda iki kere yaptırılması önerilen bu uygulama yüz kaslarına kesinlikle zarar vermemektedir. Aynı diğer botoks uygulamalarında olduğu gibi kaslar ile sinirler arasındaki etkileşimin durdurulması temeline dayalı olan bu tedavi yöntemiyle kişinin normal hayatı konforlu bir hale getirilmektedir.

blank

İyi günler Leyla Hanım, benim yüz terleme problemim var, hava sıcak olmasa bile yüzümden terleme yaşayabiliyorum. Yüzdeki terleme nasıl önlenir? bir tedavisi var mı?

Op. Dr. Leyla Arvas Eylül 16, 2020

İyi günler, terleme fizyolojik bir olaydır ve vücut ısısını düzenleme görevi görmektedir. Terlemenin altında yatan nedenler dış faktörlere bağlı olmayabilmektedir. Hormonal değişimler, sinir sistemindeki dalgalanmalar, ilaçlar, obezite gibi değişimler de kişinin terlemesini etkileyebilmektedir. Bazı kişilerde ter bezleri bölgesel olarak fazla çalışabilmektedir. Bu tamamen kişinin yapısına bağlıdır. Eğer kişideki terleme problemi kişinin kendisini sıkmasından, korku, kaygı, endişe , heyecan gibi psikolojik durumlarda çok daha fazla ortaya çıkıyorsa o zaman kişiye botoks tedavisi önerilmektedir. Botox tedavisinin terleme üzerindeki olumlu etkileri son yıllarda daha da kullanım oranının artmasını sağlamıştır. Botox tedavisinde kaslar ile sinir uçları arasındaki temas etkisiz hale getirilmektedir. Kalıcılığı 4 ile 6 ay arasında olan botox işleminin belirli aralıklarla yenilenmesi yüz terleme tedavisinde gereklidir.

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)