Yüzdeki Terleme Nasıl Önlenir?

1.17K görüntülenmeTerleme Tedavisi
1 Yorum

İyi günler Leyla Hanım, benim yüz terleme problemim var. Sadece sıcak havalarda değil, normal hayatımda da aniden yoğun bir şekilde terleyebiliyorum. Yüzdeki terleme nasıl önlenir?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

İyi günler, terleme insanlara özgü bir olay olup vücuttaki en önemli görevi vücudun ısısını düzenlemektir. Terleme ile vücuttan toksik maddeler atılır. Bunun yanında terleme ile derinin ihtiyacı olan nem ve ph derecesi ayarlanır. Bütün insanların fiziksel farklılıkları olduğu için her insanda ter bezleri aynı oranda çalışmamaktadır. Kimi insanda ter bezleri aşırı çalışmakta, bu durum kişinin aniden yaşadığı terleme sıkıntısıyla başa çıkmakta zorlandığı bir durum haline gelmektedir. Aşırı terlemenin altında yatan nedenler kaygı, öfke, utanmak, sıkılmak gibi psikolojik nedenlerle olduğu gibi, menopoz başlangıcı, böbrek üstü bezi hastalıkları, obezite, kanser ilaçları ya da çeşitli tedaviler için kullanılan kimi ilaçların yan etkisi olarak da ortaya çıkabilmektedir. Bu sıkıntılı durum kişilerin sosyal hayatlarını olumsuz olarak etkilemektedir. Şayet kişinin terleme sorunu panik , heyecan, aşırı stresten ve kişinin kendini sıkmasından dolayı gerçekleşiyorsa botoks uygulaması ile bu durumdan kurtulmak mümkün olabilmektedir. Botoks işlemi ile problemli bölgedeki sinir sisteminin duyarlılığı engellenerek terlemenin önüne geçilmektedir. Terleme problemlerinde en etkili uygulama olan botox yöntemi her ne kadar el, ayak, koltuk altı terleme tedavilerinde kullanılsa da son zamanlarda yüz terlemesinde etkili sonuçlara ulaşıldığı için bu bölgede de kullanım oranı artmıştır. Botoks etkisini 4 ile 6 ay aralığında değişen sürelerde göstermektedir. Bu sürelerden sonra etkisini devam ettirmek için tekrar uygulanan botox işlemi hastaların gündelik hayatlarını daha rahat geçirmeleri bakımından önemli bir tedavi yöntemidir.

0

Merhaba Leyla Hanım, yüzüm vücudumun diğer bölgelerine göre daha sık ve çabuk terliyor. Bu durum da görüntümü olumsuz etkiliyor. Bunu nasıl engellerim? Yüzdeki terleme nasıl önlenir?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, botoks kırışıklık önlemenin haricinde terleme tedavisi için de uygulanır. Aşırı terleme rahatsızlığının önüne geçmek için de botokstan faydalanılır. Botoks tedavisinde aşırı terlemeye neden olan ter bezlerinin normalden fazla çalışması engellenir. Böylelikle aşırı terleme sorunu da ortadan kalkmış olur. Sevgiler.

0

Leyla Hocam merhaba, ben sizden yüzdeki terleme nasıl önlenir diye öğrenmek istiyorum. Muayene için gelebilirim. Bilgi vermenizi rica ediyorum. Teşekkür ederim.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, aşırı terleme sorunlarında botoks uygulaması tedavi sürecinde oldukça memnun edici sonuçlar veriyor. Gereğinden fazla çalışan ter bezlerine müdahale eden bu uygulama bu sayede aşırı terlemenin önüne geçilmesini sağlıyor. Vücudun farklı bölgelerinde aşırı terleme tedavisinde kullanılan botoks, yüzdeki aşırı terlemenin de önüne geçiyor. Dediğiniz gibi muayene için gelebilirseniz gerekli analizleri de bir yapalım ve vakit kaybetmeden tedavinizi planlayalım. Botoks çok kolay ve konforlu bir işlem olduğu için probleminizin kısa sürede çözülmesi sizi de memnun edecektir. Sağlıklı günler dilerim.

0

Merhaba Leyla Hanım, kendimi bildim bileli yüzüm çok çabuk ve aşırı terliyor. Hızlı yürümeye dahi başlasam 2 dakika içerisinde bir saat efor sarfetmiş kadar terliyorum. Bu durumu nasıl çözebilirim? Yüzdeki terleme nasıl önlenir?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, sizin gibi aşırı terleme sorunu yaşayan hastalarımıza botoks tedavisini öneriyoruz. Botoks tedavisi ile birlikte ter bezlerinin gereğinden fazla çalışmasının önüne geçilir. Böylece siz de çoğu insan gibi normal oranda ter dökmeye başlarsınız. Yüz haricinde avuç içi, koltuk altı ve ayak gibi bölgelere de botoks tedavisi yaptığımızı belirtmek isterim. Sağlıklı günler dilerim.

0

Leyla Hanım merhaba, benim sorunum yüzümün çok terlemesi. Resmen sıcaklayınca alnımdan boncuk boncuk ter süzülüyor. Yüzdeki terleme nasıl önlenir? Özellikle makyajlıyken çok sıkıntı verici bir durum. Lütfen yardımcı olun. Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, aşırı terleme problemi için benim önerdiğim en etkili yöntem botoks işlemidir. Botoks ile terleme görülen bölgelerdeki ter bezlerine müdahale edilir ve ter bezlerinin gereğinden fazla çalışması engellenir. Botoks sadece yüzdeki terleme için kullanılmaz. Ayrıca kol altı, el ve ayak terlemeleriniz varsa bunların tedavisinde de botoks uygulamasından faydalanılabilir. Uzman bir estetik hekime başvurmanızı ve tedavinizi vakit kaybetmeden planlamanızı öneririm. Botoksun kalıcılığı 4- 6 ay arasındadır. Gerekli zaman aralıklarında yenilenmesi gerekir. Sağlıklı günler dilerim.

0

Merhaba leyla hocam, ani duygu değişimi yaşadığımda yani sinirlendiğimde ya da heyecanlandığımda yüzüm terliyor. Yüzümde oluşan bu terlemeyi nasıl önleyebilirim, terleme sorunu nasıl tedavi edilir?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba. El, ayak, yüz ya da koltuk altı hiç fark etmez, terleme ter bezlerinin aşırı çalışmasından dolayı oluşur ve terlemenin tedavi edilmesi için ter bezlerinin normal bir şekilde çalışması gerekir. Ter bezlerinin gereğinden fazla çalışmasına engel olabilecek tedavi yöntemi botoxtur. Botox uygulandığı alandaki ter bezleri üzerinde geçici felç etkisi yaratarak ter bezlerinin gereğinden fazla çalışmasını önler. Yüzdeki terlemenin önlenmesi için de botox uygulamasından faydalanabilir. Özellikle saçlı deriye yapılır.

Doktorunuza Sorun

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)

error: Kopyalama Yasaklandı