Yüz Germe

Kırışıklıklarınıza kalıcı çözüm: Yüz Germe (Yüz gençleştirme)

Yüz germe (yüz gençleştirme) ameliyatları, üst, orta ve alt yüz bölgelerinin tamamını içeren germe ve gençleştirme operasyonudur. Genellikle 50 yaş üzerindeki kadın ya da erkeklerin tercih ettiği yüz germe operasyonu, alt ve üst göz kapağı cerrahisini ve yağ enjeksiyonu işlemlerini de içerir.

Yüz germe (yüz gençleştirme) ameliyatları sırasında hastanın görüntüsünün özgün olmasına dikkat edilerek, hastayı rahatsız edebilecek olan komplikasyonlardan uzak durulması gerekmektedir. Yüz germe operasyonlarını işinin ehli ve hastayı doğru anlayan bir plastik cerrahın yapması bu noktada çok önemlidir.

Yüz germe nasıl yapılır?

Yüz germe operasyonları sıklıkla yağ enjeksiyonu işlemi ile başlanmalıdır. Vücuttan alınan yağ dokusu ile hastanın ihtiyacı olan bölgelere enjeksiyonu yapılır. Yüz germe hastasının ihtiyacı doğrultusunda alın germe ve kaş kaldırma işlemleri yapılmalıdır. Bu işlem üst yüzünde sorun olan hastalar için tercih edilmektedir. Endoskopik alın germe şeklinde gerçekleştirilebilen işlem, yüz germe kesisinin şakak bölgesine kadar uzatılması şeklinde de yapılabilir. Orta yüze alt kapak kesisinden de müdahale edilebilmektedir. Tam yüz germe operasyonları, kulak önünden başlayıp kulak arkasından dönen ve oradan saçlı derinin içerisine uzanan bir kesi yardımı ile cilt kaldırılması yardımıyla olur. Boyun kısmında sorun yoksa iz kulak önünde bırakılır, bu işleme kısa izi olan yüz germe işlemi adı da verilebilir. Yüz germe, deri altında kalan ve mimik kaslarımızı içeren tabakanın uygun şekilde dikilerek gerilmesi ve şekillendirilmesi işlemidir. Bu işlem yüzün eski haline dönmemesi için oldukça önemlidir. Boyun ve gıdı kısmında bir yağlanma söz konusu ise vaser liposuction yardımı ile bu bölgeden yağlar uzaklaştırılır. Boyunda dikey kırışıklıklar söz konusu ise fazla çene altından yapılacak kısa bir kesi ile boyun açılır ve boyun kasları birbirine dikilir. Bu işlem boyun açısını belirginleştiren bir işlemdir.

Yüz germe işlemi hastanın ihtiyaçlarına göre belirlenen bir dizi işlemden oluşur. Hasta ve cerrahın birbirini iyi anlaması ve yapılacak bir dizi işlemin öncesinde konuşulması çok önemlidir. Yüz germe işlemi sonrasında izler kulak önünde, arkasında ve saç içinde gizlenecek şekilde dikilir.

Ameliyat öncesinde hastanın hazırlığı nasıl olmalı?

Operasyondan 3 hafta önce aspirin kullanımın durdurulması, sigaranın içilmemesi ve alkolün tüketilmemesi oldukça önemlidir. Son 1 hastada kan sulandırıcı ilaçlardan uzak durulması gerekmektedir.

Yüz germe operasyonları için anestezi gerekir mi?

Yüz germe ameliyatları genel anestezi altında, ameliyathane ortamında gerçekleşmelidir.

Yüz germe ameliyatı kaç saat sürer?

Tam yüz germe operasyonları 3 -4 saat sürer. Eğer hastanın göz kapağı ihtiyacı da varsa bu 5-6 saat süren bir operasyon gerektirecektir.

Yüz germe operasyonu sonrası hasta neler yaşar?

Yüz germe işlemi ağrılı bir operasyon değildir. Hastalar ağrıdan çok gerginlik ve yanma hissinden şikayet eder. Fakat bu his operasyon sonrasındaki birkaç gün içinde geçecektir. Operasyon sonrası şişlikler hastayı tedirgin eder fakat bu komplikasyonlar yüz germe işlemi sonrası çok normaldir. Operasyon sonrası 1 gece hastanede kalmanız gerekecektir. 1 hafta sonra hastanın şikayetçi olduğu şişlik ve morluklar büyük oranda iyileşecektir. Şişlik ve morlukların tamamen geçmesi 20 gün sonra geçecektir. Ancak yüzün tam olarak oturması ve son şeklini alması, cilt kalınlığına ve yapılan işlemlere bağlı olarak, 3 ayı bulabilir. Tüm yüz ameliyatlarından sonra olduğu gibi hastanın 3 ay boyunca kendisini direkt gelecek güneş ışınlarından korumalıdır.

Yüz germe kalıcı mıdır?

Ameliyat sonrasında da yaşlanma süreci devam eder ve gerilmiş olan bölgelerde bir miktar gevşeme ve sarkma beklenen bir olgudur. Ancak bu hiçbir zaman ameliyat öncesi durumuna dönmez. Kullanılan tekniğe ve hastanın özelliklerine göre ameliyatın kalıcılığı değişir. Kalın ve yağlı cildi olanlarda sarkma daha erken olur.

İkbal
Leyla hanım merhaba ben 48 yaşındayım yüzümde yoğun kırışıklık ve sarkma var. Yüz germe operasyonu istiyorum size danışmak istediğim yüz germe operasyonu sonrası cilt ne zaman son halini alır? Teşekkür ederim iyi çalışmalar.
Merhaba, Yüz germe girişimi sonrasında ödemin büyük kısmı 2 hafta kadar bir sürede inmektedir. Geri kalan şişliklerin inmesi de yaklaşık 1 ayı bulabilir. Kulak bölgesinden yapılan kesiler ilk birkaç ay kırmızı görülebilir. Bu cilt rengine bağlı daha belirgin olur açık tenlilerde daha fazla belli olabilir. Bu süreçte hasta eğer isterse makyaj ile bu kırmızılığı kapatabilir. İlerleyen iyileşme sürecinde bu izler tamamen kaybolacaktır.Sevgiler.
Latife
Hocam iyi günler Mini yüz germe ameliyatı nedir? Teşekkür ederim.
Merhaba, Yüz germe ameliyatı eğer sadece kulak önünden bir kesi ile yapılıyorsa buna mini yüz germe operasyonu adı verilir. Bu operasyonu genelde sarkmanın daha az olduğu orta yaş grubu tercih etmektedir. Aynı zamanda daha az bir kesi ile gerçekleştiğinden operasyonda daha kısa sürer.Mini yüz germe girişimi ile yüzdeki yaşlanma ve sarkma belirtileri çok ileri seviyeye gelmeden daha erken dönemde müdahale edilmiş olur.Sevgiler.
Şule
Leyla hanım selamlar ben 32 yaşındayım geçmişten beri sürekli akne problemi yaşıyorum. Akne problemi cilt sarkmasına neden olur mu? ilerleyen zamanda böyle bir sorun yaşar mıyım?Teşekkür ederim. İyi çalışmalar.
Op. Dr. Leyla Arvas
Merhaba, ergenlik döneminde akne problemi yaşayan ciltler ağır tedaviler geçirdiği için kendilerini çok yoruyor. Bu nedenle ciltte erken sarkma görülebiliyor. Cildiniz sarkmaya tam başlamadan mini yüz germe ameliyatı için bilgi alabilirsiniz. Sarma sorunu ilerlemeden önlem almış olursunuz. İyi günler.
Gülşen
Leyla hanım iyi günler benim size danışmak istediğim bir konu var. 43 yaşındayım görüntüme çok özen gösteririm. Son zamanlarda yaşla birlikte yüzümde sarmalar kırışıklıklar meydana geldi.Yüz germe ameliyatı düşünüyorum. Yüz kasları sıkılaştırılmadan, sadece fazla deri alımı yapılabilir mi? Cevabınız için teşekkür ederim şimdiden. İyi çalışmalar dilerim.
Op. Dr. Leyla Arvas
Merhaba, özellikle genç hastalarda yüz kaslarına hiç dokunmadan, sadece sarkan doku ameliyat ile kesilip alınabilir. Fakat bu kişilerde yaş faktörüyle birlikte tekrar sarkma olabilir. Bu nedenle kasları da sıkılaştırma önerilir. Böylece daha güzel sonuçlar alınabilir.Sizde yaş itibari ile bu şekilde bir operasyon düşünebilirsiniz. Sağlıkla kalın.
Vedat
Hocam iyi günler. Benim eşim yüz germe ameliyatı olmak istiyor. Ben ameliyata çok sıcak bakamıyorum endişelerim var. Hocam yanıtlarsanız sevinirim Orta yüz germe ameliyatının riskleri nelerdir? Teşekkür ederim.
Op. Dr. Leyla Arvas
Merhaba ,yüz germe ameliyatının, her ameliyatta olduğu gibi riskleri vardır. Ameliyat sırasında veya sonrasında beklenmeyen kanama, enfeksiyon kapma, belirgin iz kalması, sinir hasarı, saç kaybı gibi riskler bulunur. Bu nedenle ameliyata karar verirken uzman bir hekim tarafından uygun koşullarda yapılmasına dikkat etmelisiniz.Sağlıklı günler dilerim.
Duygu
Hocam merhaba, Yüzümde beğenmediğim yerler var yaşımda 42 artık sarkmalarda başladı.Yüz germe ameliyatı hangi estetik işlemlerle kombine edilebilir? Bilgi verirseniz sevinirim.İyi çalışmalar.
Op. Dr. Leyla Arvas
Merhaba, orta yüz germe ameliyatı botox ile tamamlanabilir. Göz çevresi ve alın bölgesine yapılan botokslar bakışlarınızı canlandıracaktır. Ameliyattan 3 hafta sonra profesyonel cilt bakımlarına başlayarak cildinizi derinlemesine temizleyebilir, ameliyatın etkisini arttırabilirsiniz. Ağız çevrenize ve dudaklarınıza da dolgu yaptırarak yüzünüzün daha kusursuz görünmesini sağlayabilirsiniz. Sağlıklı günler dilerim.
Sedef
Leyla hanım selamlar ben yüz germe ameliyatı olmayı düşünüyorum. Çok aktif olarak da saç boyatıyorum. Diplerim hemen çıktığı için uzun süre boyasız gezemem. Yüz germe ameliyatından sonra saç boyatılır mı? yardımcı olursanız memnun olurum. İyi çalışmalar
Op. Dr. Leyla Arvas
Merhaba, yüz germe ameliyatından hemen sonra saç boyatılması önerilmez. En az bir ay sonra doktorunuza danışarak saç diplerinizi boyatabilirsiniz. Bu nedenle ameliyattan bir hafta önce saçlarınızı boyatarak bu süreci rahat atlatabilirsiniz. Sağlıkla kalın.
Özge
Hocam merhaba ben orta yüz germe ameliyatı oldum fakat morluklarım geçmedi.Orta yüz germe ameliyatından sonra morluklar nasıl geçer? Ne tavsiye edersiniz. Teşekkür ederim.
Op. Dr. Leyla Arvas
Merhaba, ameliyat sonrası oluşan morlukların hızlıca geçmesi için buz masajı yapmalısınız. Morlukların ve şişliklerin üzerine buz koyarsanız ameliyat sonrası iyileşme sürecini daha rahat atlatabilirsiniz. İyileşme sürecinde başınızı kalp seviyesinin üstünde tutmanızı öneririz, bu süreçte tuzlu gıdalardan uzak durmalısınız. sağlıkla Kalın.
Tuba
Leyla hanım merhabalar ben orta yüz germe operasyonu geçirdim. Yaklaşık bir hafta oldu. Hocam makyaj yapmaya ve cilt bakımına ne zaman başlayabilirim? Çok teşekkür ederim.İyi çalışmalar dilerim.
Op. Dr. Leyla Arvas
Merhaba, orta yüz germe ameliyatından sonra cildinizin günlük yağ dengesi bozulabilir. Bandajlarınız çıkarıldıktan sonra ılık su ile yüzünüze hafif masaj yapabilir, PH dengeli cilt temizleyicilerle yüzünüzü yıkamaya başlayabilirsiniz. 2-3 hafta sonra makyaj yapmaya başlayabilirsiniz.
Handan
Leyla hanım selamlar ben Fransa'da yaşıyorum. Yüz germe ameliyatını Türkiye'de yaptırmak istiyorum. Merak ettiğim yüz germe ameliyatından sonra iyileşme süreci ne kadar sürer?İlginiz için teşekkür ederim.
Op. Dr. Leyla Arvas
Merhaba, orta yüz germe ameliyatından sonraki 3 gün yüzünüzde şişlik ve ödem görünebilir, bu normaldir. 3 gün sonra şişlikler inmeye başlar ve kişide morluklar oluşabilir. Dikişleriniz ilk hafta alınacaktır. 10 gün içinde morluklarınız azalacak ve bandajsız bir şekilde dışarı çıkmaya başlayacaksınız.İyi günler dilerim.
  • Endoskopik Orta Yüz Gençleştirme

Endoskopik Orta Yüz Gençleştirme Endoskopi cihazları günümüzde genel cerrahiden tutun da ortopediye kadar birçok alanda tercih ediliyor. Endoskopik ameliyatlar, küçük kesilerle kamera görüntülenmesi altında gerçekleşir, böylece endoskopik operasyonlarda uzun cerrahi kesiler yapılmamış olur, hastaların ameliyat sonrası iyileşme süreci daha hızlanır ve daha etkili sonuçlar elde edilir. Kadınların en yoğun sarkma ve kırışıklık problemiyle karşılaştığı bölgelerden biri orta yüz bölgesidir.

• Mini Yüz Germe

Mini Yüz Germe Kadınların en hassas olduğu noktalardan biri de yüzleridir. İlk bakışta karşımızdakinin ilk olarak yüzüne odaklanırız. Yaşlı görünen, sarkık yüz hatları kadınların en büyük korkularından birini oluşturur. Geleneksel yüz germe ameliyatlarında kadınlar operasyon sonrası haftalarca sargılı gezmek zorunda kalabiliyordu. Günümüz teknolojisiyle gelişen mini yüz germe ameliyatı sayesinde artık genç yüz hatlarına sahip olabilir, iz bırakmadan, sargılarla yaşamadan hayatınıza devam edebilirsiniz.