Jinekomasti İlaçla Tedavi Edilir mi?

1.11K görüntülenmeJinekomasti
1 Yorum

Merhaba hocam, benim jinekomasti sorunum var 1. Evre ile 2. Evre arası bir şey olduğunu düşünüyorum. Ameliyat olmaktan korkuyorum. Jinekomasti ilaçla tedavi edilir mi?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, jinekomasti ilaçla tedavi edilebilecek bir rahatsızlık değildir. Jinekomastiyle ilgili ilaçlar var fakat bu ilaçlar jinekomasti ameliyatı yerine geçmiyor. Bazı durumlarda hormonal denegede sorunlar oluşabiliyor hormonal bozuklukları dengelemek için kullanılan ilaçlar mevcut. Fakat hormonal bozuklukları dengeledikten sonra jinekomasti hastalığı geçmiyor. Jinekomasti ameliyatını yapabilmemiz için öncelikle hormonal bozukluğu dengeliyoruz ve ardından ameliyat yapıyoruz. Memenin büyümesine iki problem neden olur bunlardan birincisi yapısal bir bozukluk veya şişmanlık ikincisi ise gelişen memede aşırı yağlanma.
Jinekomasti ise; ergenlik döneminde erkeklerde sıkça görülen göğüslerdeki büyümenin gerilememesi, büyümenin ısrarlı olmasıdır. Ellili yaşlarda daha sık görülür. Sağlıklı bir insanda tamamen fizyolojik olarak nedensiz ortaya çıkabildiği gibi, ilaç kullanımı, kronik hastalıklar, bazı hormon bozukluklarında ve bazı tümörlerde de ortaya çıkabilir. Ameliyat, genel anestezi altında gerçekleştirilir ve 2-3 saat kadar sürer. Jinekomastiye karar verilen ve operasyon planlanan hastalarda, vakaların ağırlığına göre tedavi şekli değişir. Eğer büyüyen meme bezi yumuşak ve yağlı ise sadece liposuction, yani yağ alma ameliyatı yeterli olabilir. Küçük kanüller kullanılarak, yağ dokusu tahliye edilir. Fibrotik doku yoğunsa Vaser-ultrasonik liposuction vb. yöntemleri kullanılabilir.

0

Merhaba hocam, jinekomasti ilaçla tedavi edilir mi? Teşekkür ederim.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, bu soruya yanıt verebilmem için öncelikle jinekomasti sebebini öğrenmem gerekli. Eğer jinekomasti hormonal sıkıntılar kaynaklı ise bazı ilaçların kullanımı jinekomastinin ilerlemesini engelleyecektir. Ancak ilaç hiçbir zaman jinekomastiyi ortadan kaldırmayacaktır. Jinekomastiyi kalıcı olarak tedavi etmenin tek etkili yolu ameliyat olmaktır. Sevgiler.

0

İyi günler Leyla Hocam, jinekomasti problemim var ancak ben ameliyattan oldukça çekiniyorum. Acaba ameliyat olmadan jinekomasti sorunumu çözebilir miyim? Mesela jinekomasti ilaçla tedavi edilir mi?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, jinekomasti birçok nedene bağlı olarak oluşabilir. Hormonal dengesizlikler de bu nedenler arasında başı çeker. Hormonlara yönelik bir tedavi için ilaç kullanımı önerilebilir ancak ilaçlar yalnızca jinekomastinin ilerlemesine engel olur. Tamamen ortadan kalkmasına etki etmez. Jinekomastiyi kalıcı bir şekilde tedavi etmenin tek yolu ise estetik operasyondan geçer.

0

Leyla Hanım merhaba, 30 yaşındayım. Jinekomasti tedavisi olmak istiyorum. Tek yol ameliyat mıdır yoksa Jinekomasti ilaçla tedavi edilir mi? Bilgilendirirseniz çok sevineceğim. İyi günler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, öncelikle jinekomasti sorununuz olup olmadığını netleştirmemiz gerek. Meme büyümesi meme dokusunda değil de sadece yağlanmaya bağlı ise o zaman ameliyata gerek kalmıyor, sorunu Liposuction ile kolay ve konforlu bir şekilde çözüyoruz. Ancak jinekomastiniz varsa bunu gidermek için tek yol ameliyattır. İlaçla tedavi sadece jinekomastiye sebep olan faktörlerin tespit edildikten sonra giderilmesine fayda sağlar. Muayene için gelebilirseniz, önce bir tanının ne olduğuna bakalım. Sonrasında gerekli analizler doğrultusunda bu soruna sebep olan nedenleri bulmanız için gerekli olanları konuşalım. Sağlıklı günler dilerim.

0

Hocam merhaba, 26 yaşındayım. Boyum 1,78 kilom 80. Göğüslerimde yağlanma var galiba bu rahatsızlığa jinekomasti deniyor. Peki bunun için ameliyat olmak şart mı? Jinekomasti ilaçla tedavi edilir mi? Yardımcı olabilir misiniz?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, ilaç tedavisi jinekomasti probleminin ortadan kaldırılmasında faydalı olmaz. Ancak jinekomastinizin sebebi hormonal faktörlere bağlıysa bu nedenlerin tedavi edilmesinde yarar sağlar. Bu da çok önemlidir. Çünkü jinekomastinin tekrarlamasını önlemek için jinekomastiye sebep olan faktörün tespiti ve tedavisi gereklidir. Oluşan yağlanma probleminiz içinse jinekomastinizin hangi evrede olduğunun anlaşılması gerekli. Muayene olmanızı öneririm. Eğer meme dokusunda yağlanma olmadıysa ameliyata gerek kalmadan Liposuction işlemi ile de sorununuz çözülebilir. Sağlıklı günler dilerim.

0

Merhaba Leyla hanım, jinekomastinin ilaçla tedavi edildiğine dair bir yazıya denk geldim ancak tam anlayamadım. Jinekomasti ilaçla tedavi edilebiliyor mu?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba jinekomastinin ilaç kullanımı, hormonal bozukluklar, hazır gıdalardaki zararlı maddeler, kilo almak gibi birçok sebebi olabilir eğer jinekomasti oluşumunun sebebi hormonal bir bozukluk ise ilaç tedavi uygulayarak hormonal denge sağlanabilir. Ancak farklı bir sebepten dolayı oluşan jinekomasti üzerinde ilaç kullanımın bir etkisi olmayacaktır. Ancak bir sefer büyüme olursa geri dönüşü tam olmayabilir.

Doktorunuza Sorun

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)

error: Kopyalama Yasaklandı