Jinekomasti İlaçla Tedavi Edilir mi?

1 Cevap

Merhaba hocam, benim jinekomasti sorunum var 1. Evre ile 2. Evre arası bir şey olduğunu düşünüyorum. Ameliyat olmaktan korkuyorum. Jinekomasti ilaçla tedavi edilir mi?

Op. Dr. Leyla Arvas Haziran 17, 2020

Merhaba, jinekomasti ilaçla tedavi edilebilecek bir rahatsızlık değildir. Jinekomastiyle ilgili ilaçlar var fakat bu ilaçlar jinekomasti ameliyatı yerine geçmiyor. Bazı durumlarda hormonal denegede sorunlar oluşabiliyor hormonal bozuklukları dengelemek için kullanılan ilaçlar mevcut. Fakat hormonal bozuklukları dengeledikten sonra jinekomasti hastalığı geçmiyor. Jinekomasti ameliyatını yapabilmemiz için öncelikle hormonal bozukluğu dengeliyoruz ve ardından ameliyat yapıyoruz. Memenin büyümesine iki problem neden olur bunlardan birincisi yapısal bir bozukluk veya şişmanlık ikincisi ise gelişen memede aşırı yağlanma.
Jinekomasti ise; ergenlik döneminde erkeklerde sıkça görülen göğüslerdeki büyümenin gerilememesi, büyümenin ısrarlı olmasıdır. Ellili yaşlarda daha sık görülür. Sağlıklı bir insanda tamamen fizyolojik olarak nedensiz ortaya çıkabildiği gibi, ilaç kullanımı, kronik hastalıklar, bazı hormon bozukluklarında ve bazı tümörlerde de ortaya çıkabilir. Ameliyat, genel anestezi altında gerçekleştirilir ve 2-3 saat kadar sürer. Jinekomastiye karar verilen ve operasyon planlanan hastalarda, vakaların ağırlığına göre tedavi şekli değişir. Eğer büyüyen meme bezi yumuşak ve yağlı ise sadece liposuction, yani yağ alma ameliyatı yeterli olabilir. Küçük kanüller kullanılarak, yağ dokusu tahliye edilir. Fibrotik doku yoğunsa Vaser-ultrasonik liposuction vb. yöntemleri kullanılabilir.

blank

Merhaba leyla hanım benim jinekomastim 2.evrede bunun bir ilacı varmı ameliyat olmadan bir çözüm yolu varmıdır? yani jinekomasti ilaçla tedavi edilir mi?

Op. Dr. Leyla Arvas Eylül 13, 2021

Merhaba,Jinekomasti için ilaçlar var fakat jinekomasti için ameliyat kesin çözümdür. Jinekomasti ilaçları hormonal bozukluğu dengelemek için kullanılır ancak hormonal bozukluğu giderdikten sonra jinekomasti probleminiz ortadan kalkmaz. 2. evrede görülen rahatsızlıklar göğüste bir büyüme görülür deri fazlası olabilir fakat sarkma yoktur bu yüzden liposuction yöntemiyle ameliyatınız gerçekleşir. Ameliyat genel anestezi altında gerçekleşir ve yaklaşık 2 saat sürer.

blank

Merhaba Hocam jinekomasti  için ilaç tedavisi var mıdır? Oğlum 12 yaşında ve çok rahatsız oluyor bu durumdan bu yüzden ameliyatsız alternatif çözüm üretilebilir mi?

Op. Dr. Leyla Arvas Temmuz 1, 2020

Tabi erken yaşlarda yapılan hormon tedavisi ilaçla mümkün fakat işe yaramadığı vakalarda mevcut bu yüzden tedavi edilemediği durumlarda kesin çözüm jinekomasti ameliyatıdır. Eğer jinekomasti olma ihtimali varsa başlangıçta önerilen hormon ilaçları mevcuttur. Fakat oğlunuzun jinekomastisi ileri seviyede ise tek çözüm ameliyattır.

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)