Migren botoksu nasıl yapılır?

20 görüntülenmeBotox®
1 Yorum

İyi günler Leyla Hanım, annemin uzun yıllardır migren atakları var. Bu durum hem iş yaşamını hem de özel hayatını olumsuz etkiliyor. Aynı zamanda uyku düzenini de alt üst ederek stresli günler geçirmesine sebep oluyor. Senelerce çeşitli tedaviler denedik, ağrı kesiciler diğer besinimiz oldu ancak bir türlü migreni geçmiyor. Geçen haftalarda duyduğuma göre migren botoksu diye bir tedavi varmış. Botoksu yalnızca kırışıklık tedavisinde uygulanan bir yöntem sanıyordum ancak migren için de uygulandığını bilmiyordum. Annem kesinlikle düşünüyor. Fakat detaylı bilgi de almak istiyoruz. Migren botoksu nasıl yapılır bilgi alabilir miyiz? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhabalar, öncelikle annenize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Migren ne yazık ki birçoğumuzda görülen ortak bir rahatsızlık. Bazen genetik nedenlere bağlı olarak ortaya çıkan, bazen ise gündelik yaşamın stresi, çeşitli rahatsızlıkların yan etkisi olarak da meydana gelen bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. Gelişen tıbbın migren için de alternatif tedavileri mevcut. Bunlardan en etkilisi ve az bilineni ise botoks tedavisidir. Migren botoksu, çoğu kişinin adını yeni duymaya başladığı ancak gün geçtikte yaygınlaşan bir tedavi. Migren botoksu tedavisinde botulinum C toksini iğneler eşliğinde ağrının yoğunlaştığı bölgeye enjekte edilir. Çoğunlukla alın veya baş bölgelerine uygulanmaktadır. Nadir de olsa boyun bölgesine de yapılır. Migren botoksu esnasında herhangi bir ağrı veya acı hissedilmez. Fakat sinek ısırığı misali varla yok arası ağrılar hissedebilmesi normaldir. Genellikle 15 dakika içerisinde tamamlanan bu işlem, belirli süreler aralığında yapılmaktadır. Kronikleşen migren vücudu terk edene dek bu uygulama devam eder. Çoğu zaman migren botoksu için 2 seans yeterli olmakta, bazı hastalarda bu rakam 3’e de çıkmaktadır.

Doktorunuza Sorun

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)

error: Kopyalama Yasaklandı