Saç Ekimi Sonrası Uyuşukluk Ne Zaman Geçer?

966 görüntülenmeSaç Ekimi
1 Yorum

İyi günler Leyla Hanım, yakın zamanda saç ekimi uygulaması yaptırdım. Uygulamadan sonra başımda bir uyuşukluk ve hissizlik durumu oluştu. Bu durumu saç ekimi yaptıran herkes yaşıyor mu yoksa bana özgü bir durum mu? Saç ekimi sonrası uyuşukluk ne zaman geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

İyi günler, saç ekimi operasyonundan sonra oluşan uyuşukluk durumunun nedeni, saç ekimi yapılacak olan bölgeye yapılan anestezi uygulamasıdır. Her hasta farklı fizyolojik özelliklere sahip olduğu için, uygulanan anesteziye verilen cevap da kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Saç ekimi operasyonundan 10-12 saat sonra genel olarak uyuşukluğun azalması gözlenmektedir. Operasyondan sonraki bir ay içerisinde uyuşukluğun azalması ve tamamen bitmesi beklenmektedir. Hassasiyeti fazla olan bazı hastalarda uyuşukluk hissinin sekiz bazen de dokuz ay kadar sürmektedir. Bu durumda hasta telaşlanmamalıdır, çünkü her hastanın fizyolojik durumu farklıdır. Saç ekim işleminden bir yıl sonraya kadar kimi hastalar bu uyuşma hissini yaşamaktadırlar.

0

Doktor hanım iyi çalışmalar, 4 ay önce saç ekimi uygulatmıştım. Fakat kafamdaki uyuşukluk geçmek bilmiyor. Acaba ne zaman geçer bu rahatsız edici durum?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhabalar, saç ekimi tedavisi sonrasında uyuşukluk hissi bir süre maalesef bizimle kalabilmektedir. Çünkü bu tedavide saç derisindeki dokulara müdahale edilir. O nedenle uyuşukluk hissi meydana gelir. Bazı hastalarımızda bu durum bir yıla kadar uzayabilir. Endişe etmemelisiniz ancak içiniz rahat etmiyorsa, ekimini yapan doktora görünebilirsiniz. Sevgiler.

0

Leyla Hocam merhaba, dün saç ekimi yaptırdım saçlarımın tepe bölgesine. Uyuşma oldu ama hala da geçmedi. Saç ekimi sonrası uyuşukluk ne zaman geçer? Bir terslik olmasından endişe ediyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, henüz ekim yaptıralı çok kısa bir süre olmuş. Dolayısıyla bu uyuşmayı hissetmeniz çok normal. Bunun nedeni saç ekimini yapabilmek için medikal kalemler ile cilt üzerinde açtığımız küçük kanallar. Çünkü bunu yaparken o bölgedeki dokulara müdahale etmiş oluyoruz. Bu hissin geçmesi ortalama 8- 10 gün kadar sürebilir. Ancak kişiden kişiye değişmekle birlikte bazı kişilerde bu uyuşukluk şiddetli olmaz ancak bir yıla kadar da sürebilir. Uyuşukluğun geçmesi saç köklerinin iyileşmesiyle alakalıdır. Doktorunuzla iletişim halinde olun ancak endişe etmenizi gerektirecek bir durum yok. Sağlıklı günler dilerim.

0

Selamlar doktor hanım, saç ekimi yaptırdım yaklaşık 2 ay önce. Ancak kafamdaki uyuşukluk hissi hala devam ediyor. Bu normal mi? Saç ekimi sonrası uyuşukluk hissi nasıl geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, saç ekimi tedavisinde dokulara müdahale yapılır. Uyuşukluk hissetmenizin asıl nedeni budur. Genellikle bir iki hafta içerisinde birçok hastada uyuşukluk hissi geçse de bazı hastalarda genetik faktörlere bağlı olarak daha uzun sürebilir. Saç ekimi tedavisinde sonuçların alınması ve tedavinin tam etkisinin oluşması 1 yıla kadar sürer. Bu süre zarfında uyuşukluk devam edebilir.

0

Leyla Hanım merhaba, 2 gün önce saç ekimi yaptırdım. Bölgede uyuşma oldu. Biraz endişeliyim. Normal mi böyle olması? Saç ekimi sonrası uyuşukluk ne zaman geçer? Bilgi verebilir misiniz? Teşekkür ederim.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, saç ekimi operasyonunda biz işlemi gerçekleştirirken saç köklerini yerleştirebilmek için özel medikal kalemler ile ufak kanallar açarız. Şuan o bölgede hissettiğiniz uyuşukluğun nedeni o bölgedeki dokulara müdahale etmemizdir. Bu durumdan dolayı herhangi bir endişe duymanıza hiç gerek yok. Bu uyuşukluk hissinin genel olarak 8- 10 gün içerisinde geçmesi beklenir. Ancak bu durum kişinin fizyolojik yapısı ile ilgili olduğu için bazı hastalarımda 1 yıla kadar bu uyuşukluk hissinin sürdüğü de olur. Saç ekiminde sağlıklı saçların çıkması biraz zaman alır. Ortalama 1 yılın sonunda sağlıklı saçların %90’ı çıkmış olur. Saç kökleriniz iyileştikçe bu uyuşma hissi de ortadan kalkar. Sağlıklı günler dilerim.

0

Merhaba Leyla hanım, yakın bir arkadaşım saç ekimi yaptırdı, aldığı sonuçtan da baya memnun. Benim de saç dökülmesi sorunum var, kafamı üst kısmı baya seyrekleşti. Saç ekimi yaptırmak istiyorum ama saç ekimi sonrasında arkadaşım uyuşukluk oluştuğunu söylediği için biraz tedirginim, saç ekimi sonrasında oluşan uyuşukluk ne zaman geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, saç ekimi işlemi sırasında saç köklerinin yerleştirilmesi için minik kanallar açılır. Kanalların açılması için ve saç köklerinin yerleştirilmesi için dokulara yapılan müdahale nedeniyle saç ekimi işleminden sonra kişi şişlik ve uyuşukluk sorunuyla karşılaşabilir. Uyuşukluk hissi genellikle 8-10 gün içinde geçer ancak bazı hastalarda bu uyuşukluk hissi 1 yıl kadar devam edebiliyor. Saç ekiminden sonra sağlık saçların çıkması uzun sürdüğü için kişinin iyileşme sürecinde böyle sorunlar oluşması normaldir.

Doktorunuza Sorun

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)

error: Kopyalama Yasaklandı