Gözenek sıkılaştırma tedavisi, normalden büyük olan gözeneklerin daraltılmasını ve cildin daha pürüzsüz görünmesini hedefleyen medikal tedavi ve teknolojik cihaz uygulamalarını içerir.

Hepimizin cildinde gözenekler vardır. Aslında, ortalama bir yetişkinin vücudunda, özellikle sadece yüzde yaklaşık 20.000 gözenek olmak üzere toplamda beş milyona yakın gözenek vardır! Bu gözenekler bulundukları bölgeye göre farklı büyüklüktedir.

Gözenekleri Sıkılaştırma Tedavisi Nedir?

Geniş gözenekleri tedavi etmek için kullanılabilecek en son teknolojiler aşağıdaki gibidir:

• Hydrafacial Cilt Bakımı
  • Lazer Tedavileri
  • Altın İğne- Radyofrekans Tedavisi
  • Dermapen Tedavisi

Gözenek Nedir?

Gözenekler cildin nefes almasına izin verir, yağları ve toksinleri yok etmeye yardımcı olur. Her bir gözenek kendi yağ üretim bezini içerir ve kıl kökü üretebilir.

Bununla birlikte, gözeneklerle ilgili sorun, kimsenin onları gerçekten görmek istememesidir, özellikle de yüzünde. Çok büyük ve göze çarpan gözenekler genellikle mutsuzluk kaynağıdır.

Küçük gözenekler ise daha pürüzsüz ve daha sağlıklı bir cildi desteklemeye yardımcı olabilir. Peki çok büyük gözenekler hakkında neler öğrenebiliriz?

Büyük gözenekler temelde fazla yağ, sebum ve döküntü nedeniyle genişleyen tüylerin kökleridir. Çeşitli nedenlerden kaynaklanabilirler ancak başlıca nedenleri güneş hasarı, genetik, cilt elastikiyeti, çevre veya cilt kirliliği ve yaş olarak kabul edilir.

Büyük gözenekler kendi kendine iyileşir gibi kabul edilir ve zamanla kaybolur sanılır, ancak yoğun vakalarda cilde sonsuza kadar yerleşebilir ve uygun tedavi uygulanmadıkça kaybolmazlar.

Gözeneklerin Büyümesine Neden Olan Etkenler

Büyük gözenekler her yaşta oluşabilir, ancak 12-20 ve 40 yaş üstü grupların büyük gözeneklerden mustarip olma olasılığı çok daha yüksektir.

Çevre kirliliği ve cilt kirliliği, büyük gözenek oluşumuna katkıda bulunur, örneğin sıcaklık artışı vücut terlemesinin artmasına ve daha yüksek büyük gözenek oluşumu olasılığına yol açmasına neden olabilir.

Hormonal değişim ve genetik, ergenlik döneminde olduğu gibi büyük gözeneklerin ana nedeni olarak kabul edilir, vücut ciltte gerginliğe yol açan ağır değişikliklere uğrar ve ciltte sebum tıkanması nedeniyle geniş gözenekler oluşmasına neden olur.

Büyük gözenek oluşumuna genetik de neden olabilir.

Gözeneklerinizin arkadaşınızın veya kardeşinizin gözeneklerinden daha büyük görünmesinin birkaç nedeni vardır. Bu faktörlerden bazılarının kontrol edebileceğiniz faktörler olduğunu bilmekten memnun olacaksınız.

Geniş gözeneklerin görünümünü azaltmaya yardımcı olmak ve daha pürüzsüz bir cilt sağlamak için gelişmiş estetik gözenek sıkılaştırma tedaviler vardır.

Yüzünüzde büyük veya göze çarpan gözenekleriniz varsa, işte bazı yaygın nedenler:

Temizlik; Kir, yağ ve ölü deri hücreleriyle tıkanmış gözenekler genellikle genişler. Büyük, tıkanmış gözenekleri sıkılaştırmaya yardımcı olmak için evde uyguladığınız cilt bakım rutinine, derinlemesine uygulanan medikal cilt bakımları ve HydraFacial gibi tedavileri eklemeyi düşünebilirsiniz.

Zaman ve Yaş; Yaşlandıkça cildimiz kolajen üretimini azaltır ve elastikiyetini kaybeder. Bu sadece cildin sarkmasına ve kırışıklıklara neden olmakla kalmaz, aynı zamanda daha büyük gözenek boyutuna da katkıda bulunabilir.

Gözeneklerin etrafındaki cilt daha az sıkıdır ve gençliğinizde olduğu gibi gözenekleriniz görünmez değildir. Güneş hasarı ve çevresel faktörler bu sonucu hızlandırabilir.

Bu faktörleri engellemek için cildin kolajen üretimini ve sıkılığını artıran Babyface, Altın iğne, RedTouch, Thermage CPT ve Mezoterapi gibi tedavi yöntemlerini hayatınıza dahil etmenin vakti geldi…

Cinsiyet; Büyük gözenekler genellikle yağlı cilt ile ilişkilidir. Özellikle erkekler, kadınlara kıyasla daha fazla yüz yağı veya sebum üretme eğilimindedir ve büyük veya tıkanmış gözeneklerden daha sık mustariptir.

Bununla birlikte, kadınlar, menstrüasyon gibi hormon dalgalanmaları sırasında ekstra sebum üretimi olur. Son 10 yıldır olduğu gibi, erkeklerin de en az kadınlar kadar erkek cilt bakımını bilmeleri ve uygulamaya devam etmeleri önemlidir.

Genetik; Ne yazık ki, geniş gözenekleriniz ailenizden size miras kalan bir özellik olabilir. Yüzünüzü sağlıklı ve temiz tutmak için gösterdiğiniz çabaya rağmen, göze hoş gelmeyen gözeneklerinizden dolayı sıkıntı yaşıyor olabilirsiniz.

Genetik olarak geniş gözenekleri değiştirmek özellikle lazer tedavileri ile oldukça etkili şekilde tedavi edilmektedir.

Gözenekler Neden Yaşla Birlikte GenişlerGözenekler Neden Yaşla Birlikte Genişler?

Gözenekler, iki temel nedenden dolayı bireyler yaşlandıkça genişler. İlk olarak, cilt hücrelerinin yenilenme hızı yavaşlar, bu da nihayetinde bir zamanlar küçük olan açıklıkları uzamış tıkanıklıklarla sonuçlandırır.

İkincisi, yaşlanmaya eşlik eden hormonal değişiklikler cilde daha az elastin ve kolajen üretmesi için bir sinyal göndererek gözenek duvarlarını zayıflatarak sıkı kalmak yerine açık kalmalarına neden olur.

Gözenek Sıkılaştırmak İçin Lazer Tedavileri

Tüm cilt tiplerinde büyük gözenek sıkılaştırmanın en etkili yollarından biri gelişmiş lazer teknolojileridir. Eksfoliasyon veya cilt bakım için yardımcı lazer tedavileri ideal çözüm olabilir.

Lazer tedavileri, büyük gözeneklerin boyutunu azaltırken cildinizin dokusunu ve tonunu ele almanın güvenli, hızlı ve invaziv olmayan yoludur.

Yorgunluk, yaşlanma, güneş hasarı ve sivilce izleri gözeneklerin genişlemesine neden olabilir. Yaşlandıkça cildimiz elastikiyetini kaybederek cildin gerilmesine ve sarkmasına neden olur.

Cilt ayrıca zamanla kalınlaşır ve gözeneklerinizin etrafında küçük hücrelerin toplanmasına ve gözeneklerin daha büyük görünmesine neden olur. Gözenek sıkılaştırma için uygun olan lazer tedavileri;

• Baby Face Thulium Lazer
  • Altın İğne
  • Fraksiyonel Lazer- Fotona 4D

Geniş Gözenek Sıkılaştırma Kimlere Uygulanır?

Lazerle gözenek sıkılaştırma için en iyi aday, cildi yaşlanmakta olan, güneşte ve sigara kullanımı gibi faktörlerden hasar görmüş bir hastadır.

Gözenekler daha büyük görünmeye başlamış ve bu kişiler için rahatsız edici olabilir. Bu tür tedavi gören bir hasta için tipik yaş 18-50’dir.

Akne nedeniyle genişlemiş gözeneklerden muzdarip olanlar da gözenek sıkılaştırma ve görünümlerinde iyileşme yaşayabilir.

Herhangi bir kozmetik tedavide olduğu gibi, önemli tıbbi endişeler olmadan fiziksel sağlığınızın iyi olması önemlidir. Lazer ile gözenek sıkılaştırma ile neler yapılabileceğine dair gerçekçi beklentileriniz olmalıdır.

Gözenek Sıkılaştırma Tedavilerinin Faydaları Nelerdir?

• Fazla yağ, kalıntı ve ölü cilt hücrelerinin temizlenmesi
  • Daha genç, parlak bir cilt
  • Daha sıkı bir cilt
  • Azaltılmış kırışıklıklar ve ince çizgiler
  • Daha iyi cilt dokusu ve tonu
  • Siyah noktaların ve beyaz noktaların çıkarılması
  • Güneş hasarıyla mücadeleye yardımcı
  • Zarar görmüş cilt kalitesinin düzeltilmesi
  • Akne ve sivilce izlerini azaltılması

Gözenek Sıkılaştırma Tedavisi Fiyatları

Gözenek sıkılaştırma fiyatları sizin cildiniz için uygun olan tedaviye göre değişmektedir. İlk muayene sonrası size önerilecek tedavi ve seans sayısı gözenek sıkılaştırma fiyatlarını belirler.

Kombinasyon tedavileri de yapılabilir. Bu nedenle bir sıralama yapılarak uygulanacak tedaviler önceliklerine göre planlanabilir.

HydraFacial ile Gözenek Sıkılaştırma

HydraFacial, gözenekleri temizlemek, gözenek sıkılaştırmak ve cildi aynı anda nemlendirmek için özel olarak tasarlanmış tıbbi bir cilt yenileme tedavisidir. HydraFacial tedavisi non-invazivdir ve herhangi bir iyileşme süresine gerek olmaz.

HydraFacial Tedavi, uygulama sırasında minimum rahatsızlık verir veya hiç rahatsızlık vermez. Mikro-dermabrazyon ve kimyasal peeling gibi benzer prosedürlerden çok daha yumuşak olduğu kabul edilir.

HydraFacial tedavisi, siyah nokta görünümlerini ele alırken konforlu ve mümkün olan en az miktarda tahrişe neden olacak şekilde tasarlanmıştır.

HydraFacial ile Gözenek Sıkılaştırma 4 aşamaya ayrılır:

• Temizlik
  • Eksfoliasyon
  • Derin gözenek doluluğunu ortadan kaldırma
  • Hidrasyon

Prosedür, ölü cilt hücrelerini temizlemek için özel vorteks füzyon teknolojisini kullanır, bu da daha sonra yeni ve sağlıklı cildin ortaya çıkmasına izin verir.

Cilde özel bir glikolik ve salisilik asit karışımı uygulanır, bu da tıkanmış gözeneklerin parçalanmasına yardımcı olur ve cilde nüfuz ederek kan damarlarını uyandırır.

Kirler daha sonra korteks ekstraksiyonu adı verilen bir yöntemle gözeneklerden çıkarılır. Ekstraksiyon ağrısızdır, ancak yine de yüzdeki tıkanmış gözenekleri derinlemesine temizlemede son derece etkilidir.

Morpheus8 ile Gözenek Sıkılaştırma

gözenek sikilastirmaFraksiyonel Lazer ile farklı derinliklerde uygulanarak cildi yeniler ve yaklaşık 1 hafta sonra yenilenmiş cilt dokusu yapılanırken gözle görülür olan gözenekler küçülerek cilt pürüzsüz bir görünüm kazanır.

Tek bir tedavi yaklaşık 30-45 dakika sürer, ancak zamanınızın yaklaşık bir saatini randevulara ayırmanızı öneririz. Tedavi sonrasında uygulayacağınız bakım ile doktorunuzun tavsiyelerine uymanız durumunda cildiniz uzun süre gözeneklerden arınmış görünecektir.

Morpheus 8 tedavisi 3 seans tekrarlamak gerekir. Seanslar arası 3 hafta beklenmelidir.

Babyface – Thulium lazer- LaseMD ile Gözenek Sıkılaştırma

927 nm dalga boyuna sahip thulium lazer teknolojisi ile gerekli anti-aging bileşenlerini cildin istenilen katmanlarına ulaştıran bir cilt bakım ve yenileme uygulamasıdır.

Cilt durumuna göre cilt tabakası üzerinde thulium lazer ışınları kullanılarak yaklaşık 6.000 mikro kanal açılır ve cilde A Vitamini, Vitamin C, Tranexamic Acit, Resveratrol ve kök hücre içeren nanopartiküllü Lasemd orjinal ampuller uygulanır.

Baby Face Beauty  uygulamasında kullanılan tüm serumlar uygulamaya özel klinik formda ve CDS sistemine göre üretilmektedir. Ürünler saflığını sağlamak için birkaç içerikle kullanıma sunulmaktadır.

Baby Face Beauty  uygulamasının süresi 20 dakikadır ve oldukça rahattır. Tedavi sonrası hafif kızarıklık kısa sürede kaybolur. Optimum sonuçlar için 1-2 hafta aralıklarla 3 veya 4 seans önerilir. Seans sayısı hastanın yaşına ve cilt probleminin ciddiyetine bağlıdır.

• Cilt gözenekleri küçülür ve cilt sıkılaşır
  • Ciltte artan canlılık
  • İnce kırışıklıkların görünümünde azalma
  • Cilt yenilenir
  • Cilt lekelerinin ve akne izlerinin görünümünde iyileşme
  • Boyun ve dekolte bölgelerinde gençleştirme

Dermapen Gözenek Sıkılaştırma

Dermapen gözenek sıkılaştırma, cilt problemlerini tedavi etmek için kullanılan en eski yöntemlerden biridir.

Mikro iğneleme, geniş gözenek sorununun üstesinden gelmek için kolajen üretimini ve hücre yenilenmesini başlatmak için küçük mikro yaralanmalara neden olarak çalışır. Mikro iğneleme tedavisi, tedavinin etkinliğini artırmak için birkaç başka tedaviyle birleştirilebilir. 5-8 seans arasında önerilir.

Gözenek Sıkılaştırma Tedavisi Sonrası Bakım

Gözenek sıkılaştırma tedavisi sonuçlarınızı en üst düzeye çıkarmak için doktorunuzun önerdiği tüm talimatları takip etmeniz önemlidir.

• Aşırı güneşe maruz kalmaktan kaçının.
  • Güçlü bir güneş kremi kullanın.
  • Birkaç gün makyaj yapmaktan kaçının.
  • Tüm topikal kremleri ve temizlik malzemelerini düzenli olarak uygulayın.
  • Cildinize dokunmayın.