Evde Çatlak Tedavisi Yapılır mı?

1 Cevap

Hocam Merhaba, Evde çatlak tedavisi yapılır mı? Doğum sonrasında karın ve göğüs bölgemde çok yoğun şekilde çatlak sorunu yaşıyorum arkadaşlarım birkaç krem ve ev tipi doğal uygulamalar önerdi fakat bunların işe yarayıp yaramayacağından emin olmadan bütçe ayırmak istemiyorum. Sizce bu yöntemlerden herhangi biriyle çatlaklarımı giderebilir miyim?

Op. Dr. Leyla Arvas Temmuz 1, 2020

Merhaba, Çatlaklar vücut derisinin dermis katmanında cildin aşırı gerilmeye maruz kalması durumunda ortaya çıkan yırtıklardır. Cilt çatlaklarının baş nedenlerinden biri hormonlardır. Bu nedenle hamilelik, ergenlik, hızlı kilo alma, aniden zayıflama gibi deri kalitemizi etkileyen değişiklikler aynı zamanda hormonal değişimlere de zemin oluşturduğu için cilt çatlaklarına sebep olur. Bu hali hazırda oluşan çatlakları yani zedelenmiş dermis tabakasını onarabilecek herhangi bir krem ve evde doğal uygulanabilecek bir tedavi yöntemi maalesef yoktur. Zedelenmiş dermis katmanına ulaşabilen bir lazer yöntemi olan fraxel cihazımla ancak bana başvuran hastalarıma yardımcı olabiliyorum çatlak tedavisinde. Fraxel Dual olarak da bilinen bu uygulama; yumuşak dokuyu sıkılaştırmak, cildi yenilemek, kırışıklıkları sıkılaştırmak, lekeleri gidermeye odaklanan FDA onayına sahiptir. Gerilme ve zarara maruz kalmış ciltlerde dermise uyarı yaparak, dermisin doğal olarak ürettiği kollajeni ve hücreleri tetikler. Size önerebileceğim en iyi şey tahrip olmuş cilde doğru tedaviyi uygulamak gerektiğidir.

blank

İyi günler Leyla Hocam, 45 yaşındayım, bu yaşıma kadar çeşitli sebeplerden dolayı çatlaklarım oluştu. Size sormak istiyorum yapmadan, evde  çatlak tedavisi yapılır mı? çeşitli karışımlar işe yarar mı? çatlaklar bu şekilde giderilir mi? Şimdiden teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas Ekim 19, 2020

İyi günler, evde çatlak tedavisi için çeşitli besin maddelerinden yapılan karışımların maalesef hiçbir sonuç vermediğini belirtmeliyim. Sadece evde yapılan kür ve karışımlar değil, piyasa da yüksek fiyatlara satılan çatlak azaltıcı etkisi olduğu söylenen kremlerden de yine aynı şekilde sonuç alınmadığını belirtmek durumundayım. Vücuttaki çatlak kişinin çeşitli genetik etkenlerin yanı sıra, dış etkenlere de bağlı olarak cildin esnemesine dayanamayarak yırtılmasına denilmektedir. Cildi esnek olmayan , elastik yapısı uygun olmayan kişilerin dış ya da iç etmenlere bağlı olarak vücutlarında yırtılmalar meydana gelmektedir. Kliniğimde çatlak tedavisi için kullandığım üst özelliklere sahip Fraksiyonel Lazer cihazı ile çatlak tedavisi yapılabilmektedir. Uygulama öncesinde kişinin yüksek ısıdan etkilenmemesi için anestezi içerikli krem kullanılmaktadır. Daha sonra cihazdan minik lazer dalgaları çatlaklardaki hücreleri hedef alarak onları yapılandırmaya teşvik edecek şekilde hasarlı bırakmaktadır. Bu hasar tetikleyici düzeyde olup hücre yenilenmesi, cildin gençleşmesi, çatlakların iyileşmesi bakımından önemlidir. Tedavi ayda bir kez yapılmalı, seanslar 4 ile 5 defa arasında tekrar edilmelidir. Uygulamadan sonra kişinin cildine uygulanan soğuk hava uygulaması ile kişinin rahatlaması sağlanmaktadır. Doğru bir tedavi yöntemi ile cildinize uygun tedavi yöntemi uygulamak her zaman kısa sürede sonuca ulaşmanızı sağlayacaktır.

blank

Merhaba Leyla Hanım, benim gebeliklerimden sonra çatlaklarım oluştu. Komşularım evde yapılabilecek çatlak tedavisi kürleri önerdiler. İşe yarayıp yaramayacağından emin değilim, size danışmak istedim, evde çatlak tedavisi yapılır mı, evde yapacağım kürlerle çatlaklarım gider mi?

Op. Dr. Leyla Arvas Eylül 22, 2020

Merhaba, çatlak oluşumları cildin dermis katmanının aşırı gerilmesine bağlı olarak ortaya çıkmaktadır. Çatlakların temel sebepleri arasında hamilelik, ergenlik, hormonal durumlar, ani kilo değişimleri bulunmaktadır. Çatlaklar cildin üst tabakasında ortaya çıksa da alt katmanlara doğru ilerleyen bir yapısı bulunmaktadır. Erken tedavi edilmediği takdirde %100 sonuca ulaşılması neredeyse imkansızdır. Yine aynı şekilde evde yapılan hiçbir kür, hiçbir krem maalesef cildin dermis katmanına ulaşamamaktadır. Bu tür uygulamalar zaman kaybının yanı sıra kimi zaman maddi bir külfet de getirebilmektedir. Kliniğimde uyguladığım Fraxel Dual Lazer cihazı çatlak tedavisi yönteminde başarı sıralamasında üstlerde bulunmaktadır. Cihazdan çıkan mikro lazer kolonları epidermis tabakasındaki hücreleri hafif şekilde örseleyerek hücre yenilenmesini aktif hale getirmektedir. Kolajen üretimi de yine aynı şekilde olmaktadır. FDA onaylı olan bu cihaz insan sağlığı için güvenilir onayına sahip bir cihazdır. Cilt yenilenmesi, hücre oluşumunu tetikleyerek hücrelerde yapılandırma sağlaması, kırışıklıkları giderme ve yumuşak dokuyu forma sokma gibi tedavileri başarıyla yapan ve hasta memnuniyetini üst seviyelerde karşılayan bir cihaz olma özelliğindedir.

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)