Günümüz teknolojisinde daha sağlıklı ve daha genç bir cilt için birçok farklı teknik ve uygulama geliştirilmiştir. Altın İğne (fraksiyonel radyo frekans) de bu uygulamalardan biridir.

Güneş ışınlarına maruz kalma, hava kirliliği, düzensiz beslenme, stres, sigara ve alkol tüketimi cilt üzerinde birçok olumsuz etkiye sahiptir.

Bütün bu olumsuz faktörler nedeniyle, dış etkenlere tamamen açık olan cilt, olması gerektiğinden çok daha erken kırışır ve lekelenir. Bu nedenle erken yaşlardan itibaren desteklenmeye ihtiyacı vardır. Uygulama esnasında kullanılan cihaz cilt yüzeyi yerine cildin alt katmanlarına yüksek frekansta enerji göndererek hasar verir. Böylece vücuttaki iyileşme süreci ve kolajen üretimi başlatılmış olur. Bu sayede cilt kendini yenilerken, leke ve kırışıklık sorunları da çözüme kavuşmuş olur.

Ayrıca, çatlak tedavisinde de etkilidir. Kısaca altın iğne uygulamasının ne olduğundan bahsettikten sonra Altın İğne Ne İşe Yarar, Etkisi Ne Kadar Sürer, kimler ne zaman bu uygulamayı yaptırabilir detaylıca bakalım…

Altın İğne Ne İşe Yarar?

Cerrahi bir müdahale olmadan cildin sıkılaşmasını, gençleşmesini, mevcut gözenek ve lekeleri gidererek daha canlı ve daha parlak görünmesini sağlar.

Altın İğne Nasıl Yapılır?

Altın iğne uygulamasının öncesinde işlemin yapılacağı bölge temizlenir. Ardından lokal anestezi için krem uygulanır. Kremin etki etmesi için kısa bir süre beklendikten sonra işleme geçilir. Fraksiyonel radyo frekans cihazı ve altın iğne uçları yardımıyla cilt yüzeyine mikro kanallar açılır ve bu kanallar yardımıyla yüksek radyo frekans dalgaları cilt altı dokularına iletilir.

Altın İğne Uygulaması Etkisini Ne Zaman Gösterir?

Uygulamanın hemen ardından etkileri hissedilmeye başlanır. Birinci ayda iyileşme maksimum seviyeye ulaşırken, cildin kendini yenileme süreci 3 aya kadar devam eder.

Altın İğne Uygulamasının Etkisi Ne Kadar Sürer?

Eğer işlemin yapıldığı cilt genç ise tek bir seansın etkisi yaklaşık 3-6 ay arası sürer. Yaş ilerledikçe doku kalitesi bozulduğu, canlılığı azaldığı ve yaşlanma belirtileri daha çok görülmeye başladığı için tek seans yeterli olmaz.

Altın İğne Uygulamasının Etkisi Kalıcı Mıdır?

Altın iğne uygulaması seanslar şeklinde yapılır. İşlemi yapacak olan hekim uygulama öncesi cildin durumunu inceleyerek seans sayısı hakkında bilgi verir. En az 2-4 seans uygulama yapılması gerekir. Ardından 6 ayda bir tekrar edilir. Böylece sonuçları uzun süre kalıcı hale gelip koruma sağlanmış olur.

Altın İğne Uygulaması Nerede Yapılır?

Bu uygulama yalnızca doktor tarafından veya doktor gözetiminde tecrübeli cilt bakım uzmanları tarafından yapılabilir.

Altın İğne Uygulamasının Avantajları Nelerdir?

• Cildi gençleştirir.
  • Cilt yenileme sağlayarak alttan daha canlı ve lekesiz bir cildin gelmesini sağlar.
  • Güneş, akne ve yara izlerini yok eder.
  • Ciltteki çatlakları gidermek için kullanılır.
  • İşlem sonrası kabuklanma veya soyulmaya neden olmaz.
  • Şişlik ve morluğa neden olmadığı için kişi sosyal yaşamına rahatlıkla dönebilir.
  • Lokal anesteziyle ve günlük hayatın içerisinde kısa bir zaman diliminde uygulanabilir.
  • İlk seanstan itibaren gözle görülür bir fark yaratır.
  • Her cilt tipinde ve ten renginde uygulanabilir.

Altın İğne Uygulamasını Kimler Yaptırabilir?

• Mevcut cildinin görüntüsünden memnun olmayan,
  • Cildi matlaşan ve daha canlı bir cilde sahip olmak isteyen,
  • Cildinde yaşlılık belirtileri başlayan,
  • Gözenekleri geniş olan,
  • Çatlakları olan,
  • Akne ve yara izleri olan kadın ve erkekler yaptırabilir.

Altın İğne Uygulamasını Kimler Yaptıramaz?

• Cildinde açık yara, uçuk veya enfeksiyon olanlar,
  • Sedef ve egzama hastaları,
  • Kalp pili olanlar,
  • Hamileler ve emzirenler,
  • 18 yaşından küçükler,
  • Gelişim çağındaki gençler yaptıramazlar.

Altın İğne Uygulaması Vücudun Hangi Bölgelerine Uygulanabilir?

Göz çevresi dahil olmak üzere yüzün tamamı ile dekolte, boyun ve gıdı bölgesine uygulanabilir. Bunun dışında vücutta hamilelik ve kilo verip almaya bağlı oluşan çatlakları gidermek amacıyla karın, bacak, basen, bel çevresi ve kollara uygulanabilir.

Altın İğne Uygulamasının Sonrasında Hastayı Neler Bekler?

• Uygulamanın olduğu alanda kızarıklığın ve yer yer küçük gözenek kanamalarının olması normaldir.
  • İşlemden sonra hasta güneş ışınlarına maruz kalmamalı ve yüksek faktörlü koruyucu krem kullanılmalıdır.
  • Sonraki 24 saat boyunca uygulamanın yapıldığı alana su değmemesine dikkat edilmelidir.
  • İşlemden sonra 1 hafta süre ile hafif bir kabuklanma olabilir. Bu kabuklanma 1 hafta sonra tamamen geçer.

altın iğne

Altın İğne Uygulamasının Sonrasında İyileşme Kaç Gün Sürer?

Uygulamanın ardından 1-2 saat içerisinde kızarıklıklar büyük ölçüde geçmiş olur. Ertesi gün işlemin cilt yüzeyinde bıraktığı etki tamamen iyileşir. 1 hafta süre ile hafif kabuklanma olabilir. Ardından alttan yeni cildin gelmesiyle beraber canlılığını kaybetmiş olan üstteki deri dökülerek yenilenme başlar.

Altın İğne Uygulamasının Sonrasında Ne Tür Bakımlar Yapılabilir?

Yüksek radyofrekans dalgalarıyla beraber kolajen üretimini ve cildin yenilenme sürecini başlattığı için cilt altı dokularını besleyip cildi nemlendirecek devam bakımlarının yapılması sağlanan faydayı arttırır.

Altın İğne Uygulaması Hangi Aylarda Yapılır?

İyileşme sürecindeki cilt, güneş ışınlarına karşı ekstra hassas ve lekelenmeye meyilli hale gelir. Bu nedenle çok dikkatli korunacak olursa yaz aylarında da yapılabilir. Ancak riske girilmemesi adına özellikle kış ve bahar aylarında bu uygulamanın yapılması daha çok tavsiye edilir.

Altın İğne Uygulamaları Ne Sıklıkla Yapılır?

İlk uygulamanın ardından en az 3 hafta geçtikten sonra ikinci uygulama yapılabilir. Bu süreden önce iyileşme ve deri yenilenme süreci devam ettiği için yapılması tavsiye edilmez. İlk seansların ardından 3-6 aylık aralıklarda tekrar seansları yapılarak koruma sağlanır.

Cilt optimum seviyeye geldikten sonra yılda 2-3 defa uygulanan altın iğne tedavisi oldukça yeterlidir ve yüz güldürücü sonuçlar sağlar. Bunların dışında, hastaya özel olarak kombine bir tedavi uygulanıyorsa seans aralıklarına cilt uzmanı karar verir.

Altın İğne Uygulaması Kırışıklıklar Üzerinde Etkili Midir?

Bu uygulama cildi canlandırma ve leke tedavilerinin yanı sıra, ameliyatsız yüz germe ve gençleştirme yöntemi olarak da uygulanır. Yüksek seviyedeki radyofrekans dalgaları sayesinde cilt dokusuna etki ederek kırışıklıkların açılmasını sağlar.

Altın İğne Akne Skarında  Fayda Sağlar Mı?

Radyofrekans dalgaları cilt alt dokusuna yönelerek cildin yenilenme sistemini aktive ederken mevcut olan iz ve lekeler cilt yenilendikçe geçer.

Altın İğne Uygulamaları Hangi Tedaviler/Uygulamalarla Kombine Edilebilir?

Altın iğne uygulamaları kombine edildiği uygulamaların etki mekanizmalarını arttırabilir. Örneğin HydraFacial uygulaması ile beraber kombine edildiğinde, ciltte derin nemlendirme, temizleme, sıkılaşma ve gençleşme gerçekleşmiş olur.

Fraksiyonel Lazer ile kombine edildiğinde altın iğne uygulaması ile başlatılan yenilenme sürecinin hızı 2 katına çıkarılmış olur. Yine rutin cilt bakımı süreçleri ile kombine edildiğinde sağlanacak olan faydalar ve kalıcılık süreleri arttırılmış olur.

Altın İğne Uygulamasının Herhangi Bir Zararı Var Mı?

Uygulama esnasında herhangi bir kesi ve dikiş olmadığından dolayı enfeksiyon, morarma, şişme vb. Yan etkiler meydana gelmez. Yalnızca ciltte hafif bir kızarma olur. Bu kızarıklık 1-2 saat içerisinde iyice hafifler ve ertesi güne tamamen geçmiş olur.

Erkekler de Altın İğne Uygulaması Yaptırabilir Mi?

Erkeklerin akne skar ve yara izleri için sıklıkla altın iğne uygulaması yapılmaktadır. Ayrıca kırışıklıklarından rahatsız olan erkekler yine bu uygulamayla ağrısız ve acısız bir şekilde çözüme ulaşırlar.

Altın İğne Fiyatları

Altın iğne fiyatı, işlemin uygulanacağı bölgenin genişliği ile deformasyonun, izin, lekenin ve kırışıklığın seviyesine ve yapılan tedaviye göre değişmektedir. Yoğun tedavi gerektiren hastalarda hekimin organize edeceği seans aralıklarıyla uygulanır. Bu nedenle kişiye özel fiyatı, cilt uzmanı detaylı muayene ettikten sonra hasta ile paylaşır.