Göz Kapağı Şişmesi Nasıl Geçer?

783 görüntülenmeGöz Kapağı Estetiği
1 Yorum

Merhaba hocam, ben geçen hafta devlet hastanesinde muayene oldum. Doktorum ameliyat olmam gerektiğini söyledi fakat ben ameliyata çok sıcak bakmıyorum. Göz kapaklarım çok şiş ve düşük. Göz kapağı şişmesi nasıl geçer?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, göz kapağı şişmesinin bir sürü nedeni vardır. Stres, yorgunluk, alerji, iltihap, ödem, zona, göz yaralanmaları ya da genetik faktörler olabilir. Muayene ettiğim hastalarım da en yaygını genetik faktörlerdir. Anne veya babanızda göz kapağı şişmesi ve düşüklüğü söz konusuysa sizin de alt veya üst göz kapağınızda şişmeler oluşabilir. Eğer göz kapağınızda bu tür bir şişme varsa zamanla sizi rahatsız edip, gözlerinizi kapatarak görmenizi bozarak, bir sağlık sorunu haline gelebilir. Yaşınız ilerlemesi ile bağ dokunuz gevşeyerek cildiniz elastikiyetini kaybeder. Göz kapağınızda sarkmalar oluşur ve bu sarkmalar göz kapağı şişliğine neden olur. Öncelikle göz kapağı şişliğinin nedenini öğrenmemiz gerekir. Eğer bağ doku gevşekliğinden dolayı ya da genetik faktörlerden dolayı bir sarkmanız varsa ve bu sarkma şişliğe yol açmışsa bu tür durumlarda tek çözüm cerrahi operasyondur ve çözümü çok basittir. Lokal anestezi ile küçük bir cerrahi işlemle bu durumu tedavi edebilirim. Fakat sizde sorduğunuz soruda tam olarak bu şişmenin nedenini belirtmediğiniz için size net olarak bir işlem öneremiyorum. Dilerseniz gittiğiniz doktora danışabilirsiniz ya da sizi yakından görmem için muayeneye gelebilirsiniz.

0

Doktor Hanım merhaba, 1 hafta önce sol gözüm şişti. Hala inmedi. Göz kapağı şişmesi nasıl geçer? Ne yapmamı önerirsiniz?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, göz kapağı şişmesi tek bir nedene bağlı oluşmaz. Farklı etkiler göz kapağında şişmeye yol açabilir. Örneğin bir darbe aldıysanız, alerjik bir durumunuz söz konusuysa göz kapağınız şişebilir. Ya da böcek sokması, göz nezlesi veya bazı iç enfeksiyonlarda böyle bir sıkıntı doğurabilir. 1 hafta çok kısa bir süre değil. Daha fazla geciktirmeden uzman bir doktora gitmenizi öneririm. Göz kapağınızdaki şişmenin nedeni teşhis edildikten sonra tedavi şekliniz netleşecektir ve doktorunuz size yapmanız gerekenler ile ilgili tavsiyeler verecektir. Sevgiler…

0

Merhaba doktor hanım, sol göz kapağımda uzun süredir nedeni belirsiz bir şişlik mevcut. Bu beni oldukça rahatsız ediyor. Acaba göz kapağı şişmesi nasıl geçer? Yanıtlarsanız memnun olurum. İyi çalışmalar.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhabalar, göz kapaklarında meydana gelen şişlik birçok farklı nedene bağlı olarak gelişebilir. Şişliğin tedavisine başlanmadan önce uzman bir hekim tarafından muayene edilmeniz ve muayene sonucuna göre bir tedavi planlaması yapılması gerekmektedir. Şişliğin nedeni ortaya çıkarılmadan net bir kanıya varmak oldukça zor olacaktır. Göz kapağı şişliğini tedavi etmek için hem ameliyatlı hem de ameliyatsız yöntemler mevcuttur. Sizin için en doğru tedavi şekli ancak muayene sonrası belirlenebilir. Sevgiler.

0

Merhaba hocam, üst göz kapağımda uzun zamandır bir şişlik mevcut. Sağlığımı tehdit etmese de bu durum beni fazlasıyla rahatsız ediyor. Acaba göz kapağı şişmesi nasıl geçer? Mutlaka ameliyat olmam gerekir mi? Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhabalar, göz kapağınızdaki şişliğin ortaya çıkma nedenini belirlemeden sizin için hangi tedavinin uygun olacağını söylemem fayda sağlamayacaktır. Öncelikle muayene olmanızı ve gözünüzdeki şişliğin nedenini öğrenmemiz gerek. Göz kapağında şişlik oluşumunun altında yatan birçok sebep bulunur: enfeksiyon, göz yaralanmaları, böcek ısırığı, göz nezlesi, alerji, genetik faktörler bunlardan yalnızca bazılarıdır. Eğer şişlik ilaç veya krem yardımıyla ortadan kalkacak düzeyde ise herhangi bir operasyona ihtiyaç duymayız. Ancak genetik faktörlere bağlı olarak ortaya çıkmışsa ve yaşınız da ilerlediyse cerrahi bir mühadale gerekebilir. Size tavsiyem kısa zaman içinde bir doktora muayene olmanızdır. Sağlıklı günler dilerim.

0

Leyla Hocam merhaba, son 2 haftadır göz kapaklarımda şişme oldu. Bu neden kaynaklanır? Göz kapağı şişmesi nasıl geçer? Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, göz kapağı şişmesi farklı faktörlere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Mesela alerjik durumlar, göze alınan darbeler, böcek ısırmaları, göz nezlesi hastalığı veya iç enfeksiyonlar göz kapağı şişmesine sebep olabilir. Uygun tedavinin önerilmesi için sebebin teşhisi adına kısa sürede bir uzman doktora görünmenizi tavsiye ederim. Muayene neticesinde göz kapağınızdaki şişliğe neyin neden olduğu belirlenerek uygun bir tedavi yöntemi belirlenecektir. Sağlıklı günler dilerim.

0

Leyla Hanım, iyi günler dilerim. Benim size bir sorum olacak. Göz kapaklarımın üstü çok şiş ve bu görüntü çok kötü. Göz kapağı nasıl şişmesi nasıl geçer? Bilgi verebilir misiniz?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

İyi günler, göz kapağı şişmesinin tedavisi öncelikle şişliğe neden olan faktörün teşhisi ile alakalıdır. Çünkü göz kapağı şişliğine sebep olan tek bir etken yoktur. Örneğin alerjik nedenler, göze alınan darbeler, göz nezlesi, iç enfeksiyonlar ya da böcek ısırması gibi durumlar göz kapağında şişliğe neden olabilir. Göz kapağınız ne kadar şiş, ne zamandan beri şişlik gibi soruların cevapları ile uzman bir doktora muayene olmanız sizin için yararlı olacaktır. Yapılan muayene neticesinde göz kapağındaki şişliğin sebebi belirlenip, bu şişliğin giderilmesi için uygun tedavi yöntemi ile gerekli uygulama yapılacaktır.

Doktorunuza Sorun

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)