Sırttaki Sivilce Lekeleri Nasıl Geçer?

Sırttaki Sivilce Lekeleri

Sırttaki Sivilce LekeleriSırttaki sivilce lekeleri nasıl geçer, sırtta çıkan sivilcelerin nedenleri nelerdir detayları ile yazımızdan öğrenebilirsiniz.

Sırt bölgesinde sivilce oluşması ergenlik dönemi ile birlikte çoğu kişide görülebilen bir cilt problemidir. Cildin yapısı, çevresel faktörler, bazı hastalıkların belirtisi gibi nedenlerden dolayı olarak ortaya çıkabilmektedir. Eğer sırt bölgesinde çok yoğun ve iltihaplı sivilceler var ise mutlaka bir doktora muayene olmak gerekir. Çünkü bu gibi durumların altında karaciğer rahatsızlıkları gibi ciddi riskler yatabilmektedir. Sırtta sivilce çıkması genellikle kaşıntılı durumlara da neden olabilmektedir. Sırtımızı kaşıyıp sivilceler ile oynadığımızda lekeler oluşur. Lekeler çoğu durumda kalıcı olabilmektedir. Bu nedenle sırtta yer alan sivilce veya alerjik durumlara müdahale etmemenizi ve doktor muayenesi sonrası ilaç kullanmanızı öneririz. Sırtta yer alan sivilce lekeleri nasıl geçer konusuna geçmeden önce sırt bölgesinde yer alan sivilcelerin nedenlerini açıklayacağız.

Uygulamanın nasıl yapıldığını öğrenmek ve ayrıntılı bilgi için Leke Tedavisi sayfamızı ziyaret ediniz.

Sırtta Sivilceler Neden Oluşur?

Sırt bölgesinde oluşan sivilcelerin çeşitli nedenleri bulunmaktadır. Bu nedenler;

Lazer epilasyon uygulaması,

• Naylon kıyafetler giymek,
  • Çok fazla terlemek,
  • Cilt yapısı (Genetik faktörler),
  • Sırt bölgesini temizlememek (Gözeneklerin tıkanmasına neden olur buda sivilce oluşumunu destekler),
  • Karaciğer yağlanmaları,
  • Kullanılan ilaçların yan etkileri,
  • Çok fazla baharatlı ve yağlı beslenmek,
  • Stres, depresyon ve üzüntü halleri,
  • Hormon değişimleri,
  • Dar kıyafetler giyinmek,
  • Düzensiz ve sağlıksız beslenmektir.

Yukarıda yer alan durumlardan dolayı sırt bölgesinde sivilce oluşumu hem erkek hem de kadınlarda görülebilmektedir. Sivilce tedavisinde en önemli kriter hangi nedenden dolayı ortaya çıktığını teşhis etmektedir. Sivilce oluşumuna neden olan durumlar ortadan kaldırıldığında, hem sivilcelerin hem de sivilce lekelerinin önüne geçmek daha kolay olacaktır.

Sırttaki Sivilce Lekelerini Azaltmak İçin Öneriler

Sırtta yer alan sivilce lekelerini azaltmak için hayatınızda bazı değişiklikler yapıp rutin bakımlar uygulamanız gerekmektedir. Sırtta yer alan sivilce lekelerini azaltmak için önerilerimiz;

• Bir kap içerisinde karbonat, deniz tuzu ve suyu ekleyip iyice eriyene kadar karıştırın. Sonrasında bu karışımı duş almadan yarım saat önce lekelerin olduğu bölgeye sıkın. Yarım saat sonra durulayabilirsiniz. Haftada 2-3 kez bu uygulamayı düzenli olarak yapabilirsiniz. Hassas bir cildiniz var ise haftada bir kez yapmanızı öneririz.
  • Elma sirkesi temizleyici özelliği ile bilinmektedir. Bir pamuk yardımı ile elma sirkesini seyreltip lekeleri alanlara sürebilirsiniz.
  • Bal cilt bakımında sıkça kullanılmaktadır. Özellikle leke iyileştirici özelliği nedeniyle cilt lekelerini azaltmak için siz de kullanabilirsiniz. Sırtınızda yer alan lekeli alanlara duştan yarım saat önce sürüp sonrasında durulayabilirsiniz.
  • Patatesi rendeleyin. Sonrasında rendelediğiniz patatesi suyu ile birlikte alıp sırtınızda yer alan lekelerin üzerine bırakın. En az yarım saat bekletin. Bu uygulamayı haftada 2 kere yapabilirsiniz.
  • Bunların haricinde duş alırken içerisinde çok fazla kimyasal içerik yer alan duş jelleri gibi temizleyici ürünleri kullanmamaya özen gösterin. Hassas bir cildiniz var ise bebek şampuanlarını temizleyici olarak kullanabilirsiniz.

Sırttaki Sivilce Lekeleri Tedavisi

Sırttaki sivilce lekelerinin tedavisi için en etkili yöntem en yeni teknoloji olan thulium lazer sistemidir. Thulium Lazer cihazı ile yapılan tedavide sorunlu bölgeye Retinol, C vitamini, Tranexamic acid ve kök hücre partiküllü Lasemd ampulleri cilt altına yollanmaktadır. Böylelikle sorunlu alanda yer alan lekelerin rengi açılmakta ve yeni renk hücre oluşumu desteklenmektedir. Zamanla cilt kendini yenilemeye devam edecek böylelikle lekeler gittikçe kaybolacaktır. Bu tedavi sonrasında yeni oluşacak cilt lekeleri de engellenmektedir. Kadınlar özellikle yaz aylarında vücutlarında leke olmasını istemez. Eğer sırtınızda sivilce lekeleriniz var ise yaz gelmeden önce leke tedavisine başlayabilirsiniz. Lazer ile leke açma tedavisinde kaç seans uygulanacağı lekelerinizin durumuna bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. En doğru bilgiyi doktorunuz sizi muayene ettikten sonra alabilirsiniz.

Sırttaki Sivilce Lekeleri Tedavi Fiyatları

Leke tedavisinde hangi yöntem uygulanacağı, doktor tecrübesi gibi kriterler fiyatı etkileyebilmektedir. Sağlık Bakanlığının kuralları gereği internet sayfalarında sağlık işlemleri ile ilgili fiyat vermek doğru değildir.

Sırttaki sivilce lekeleri tedavi fiyatları ve dermatolog muayene ücretleri hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar Sırttaki sivilce lekeleri tedavi fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. +902122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak Sırttaki sivilce lekeleri tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.

Sırttaki Sivilce Lekeleri Nasıl Geçer?” İçin 6 Soru Soruldu

1. Murat dedi ki:

Merhaba doktor hanım, size Antalya-Kaştan yazıyorum. Benim problemim sırtımdaki ve omuzlarımdaki sivilce lekeleri. Son 10 yıldır burada yaşıyorum. Taşındığımdan itibaren dikkatimi çeken birşey oldu. Daha önceden sırtımda hiçbir iz yokken şimdilerde sivilce lekeleri gibi kahverengi lekeler oluşmaya başladı. Sırttaki sivilce lekeleri nasıl geçer hocam, bir tedavisi var mı?

1. Op. Dr. Leyla Arvas dedi ki:

Merhaba, cildimize rengini veren melanin hücrelerinin güneş nedeniyle fazlalaşıp siyah ya da koyu kahverengi lekeler oluşturmasına melazma denilmektedir. Oluşma bölgeleri yüzde alın yanaklar ve çene, vücut bölgesinde ise boyun, kol, omuz ve sırt bölgesidir. Çoğunlukla yoğun sıcakların yaşandığı Akdeniz bölgesinde yaşayan kişilerde görülen bu izler sadece güneşten değil aynı zamanda genetik faktörler ya da çevresel dış faktörlerden dolayı da oluşabilmektedir. Kış aylarında azalma görülebilen bu lekelenmeler, yaz aylarının gelmesiyle her yıl artmakta ve büyüyebilmektedir. Sırt bölgesinde koyulaşan ve artma eğilimi gösteren bu lekelenmenin tedavisinde Thulium Lazer Baby Face tedavisini uygulamaktayım. Uygulama yapılacak bölgeye içinde Retinol, C vitamini, Tranexamic acid ve kök hücre partiküllü Lasemd ampulleri lazer ışınıyla oluşturulan minik kanallardan cilt altına verilmektedir. Anti aging ve antioksidan etkisinden faydalandığım bu tedavi uzun süre cildi yenileme özelliğine sahip olmanın yanı sıra cilt lekelenmelerini de önleyici etkisi bulunmaktadır. Kliniğimde yapacağım muayene sonrasında seans sayınızı ve seans aralıklarınızı belirlemekteyim.