Göz kapağı ameliyatından önce nelere dikkat etmek gerekir?

1.02K görüntülenmeGöz Kapağı Estetiği
1 Yorum

Leyla hanım iyi günler ben 42 yaşındayım göz kapaklarımda sarkıklık çok fazla ameliyat olucam ama göz kapağı ameliyatından önce nelere dikkat etmem gerekiyor. Bilgi verirseniz sevinirim. Teşekkür ederim.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, göz kapağı ameliyatından önce hastalarımızdan yaklaşık on gün öncesinden kan sulandıracak aspirin yada benzeri ilaçları kullanmamaları istenir. Yine aynı şekilde kan sulandırıcı etkisi olan yeşilçay, E vitamini gibi şeyleri de bir hafta öncesinde kullanmayı bırakmak gerekir. Göz kapağı ameliyatında riski arttıran durumlar vardır. Bunlar, göz tansiyonunun yüksek olması, hipertansiyon, tiroit hastalıkları, göz kuruluğu gibi rahatsızlıklardır. Eğer bu tip kronik hastalıklara sahip iseniz mutlaka hekiminize bilgi vermeniz gerekecektir. Sevgiler.

0

Doktor Hanım merhaba, muayene için size geleceğim. Göz kapağımdaki düşüklük için. Muhtemelen ameliyata karar vereceksiniz. Ben de süreç çok uzasın istemiyorum. O yüzden şimdiden hazırlık yapmak istiyorum. Göz kapağı ameliyatından önce nelere dikkat etmem gerekir?

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, göz kapağı ameliyatı öncesinde ilk olarak genel sağlık durumunuzla ilgili bir sıkıntının olmadığını kesinleştirmek adına sizden birkaç tetkik isteyeceğim. İlaveten tıbbi geçmişinizle ilgili bilgi vermenizi ve varsa eğer kronik rahatsızlıklarınızı, düzenli kullandığınız ilaçların bilgilerinizi paylaşmanızı isteyeceğim. Göz kapağı ameliyatı özelinde ameliyat öncesi yapmanız gereken özel bir şey yok. Sadece her cerrahi işlemde olduğu gibi bu ameliyatta da operasyon öncesi herhangi bir kan sulandırıcı ilaç kullanımınız varsa doktorunuz kontrolünde en az 2 hafta önce ilaç kullanımınızı sonlandırmanız gerek. Aspirin tarzı yine kan sulandırma etkisi olan ilaç almayın. Alkol tüketmeyin, sigara kullanımınız varsa ara verin. Bitkisel ilaçlar ya da bu etkiye sahip karışımlar tüketiyorsanız en az 3 hafta önce bu tüketimi de sonlandırmanız gerek. Kalan detaylar için muayeneye geldiğinizde görüşürüz zaten. Hem mevcut durumunuza bakalım hem de tahlil sonuçlarınızı inceleyelim. Sevgiler…

0

Merhaba hocam, göz kapağı estetiği ameliyatı yaptırmak istiyorum. Acaba öncesinde nelere dikkat etmem gerekiyor? Bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Sevgiler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhabalar, göz kapağı estetiğinde göz kapaklarındaki fazla deriyi vücuttan çıkarırız. Bu nedenle göz tansiyonu, hipertansiyon gibi rahatsızlıklarınız var ise doktorunuzu operasyon öncesinde mutlaka bilgilendirmelisiniz. Ek olarak başka kronik hastalıklara sahip iseniz ve hali hazırda düzenli olarak kullandığınız bir ilaç var ise doktorunuzu bu hususta da bilgilendirmeniz gerekir. Bunun dışında aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçların kullanımına da bir süre ara vermelisiniz. Sigara ve alkol kullanıyorsanız bir müddet uzak durmanız önemlidir. Sevgiler.

0

Sevgili Leyla Hanım, göz kapaklarımda çok sarkma var bu sarkmalar da göz kapaklarımın daha düşük görünmesine neden oluyor. Henüz 40 yaşındayım ancak aynaya bakınca kendimi çok yaşlı ve mutsuz görüyorum. Bu nedenle göz kapağı estetiği olmak istiyorum ancak ameliyat öncesi dikkat etmem noktalar varsa bilmek isterim. Teşekkürler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, göz kapağı estetiği ameliyatına özel olarak yapmanız gereken pek bir şey bulunmaz. Ancak her cerrahi operasyon öncesinde olduğu gibi göz kapağı estetiği ameliyatı öncesinde de dikkat etmenizde fayda olan birtakım hususlar bulunur. Bunlardan ilki, ameliyattan en az iki hafta önce kan sulandırıcı ilaç kullanımını kesmenizdir. Kan sulandırıcılara ek olarak yeşil çay ve E vitamini takviyesi gibi kan sulandıran gıdaları da tüketmemenizde yarar vardır. Sigara ve alkol kullanıyorsanız şayet bunlara da bir süre ara vermelisiniz. Tüm bunlara ek olarak, doktorunuzu mutlaka tıbbi geçmişiniz hakkında bilgilendirmeli ve beklentinizi net bir şekilde ifade etmelisiniz. Sahip olduğunuz kronik bir rahatsızlık ve halihazırda kullandığınız ilaç öykünüz var ise bunu ameliyat öncesi doktorunuzla paylaşmayı unutmayın. Sevgiler.

0

Leyla Hocam merhaba, ben göz kapağı düşüklüğünden şikayetçiyim. Bunun için estetik yaptırmak istiyorum. Göz kapağı ameliyatından önce nelere dikkat etmem gerekir? Yanıtlayabilir misiniz? Sevgiler.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, göz kapağı ameliyatı öncesinde yapılması gereken özel şeyler bulunmuyor. Ancak cerrahi bir operasyon geçireceğiniz için her cerrahi müdahale öncesinde dikkat edilmesi gereken kuralları uygulayabilirsiniz. Ameliyat öncesinde genel sağlık durumunuzu belirlemeye yönelik bazı tahliller yapılır. Doktorunuz bunu inceleyecektir ancak siz de kronik bir hastalığınız ya da geçmişte geçirdiğiniz özel tıbbi durumlar varsa doktorunuzla ayrıca paylaşın. Aspirin ya da kan sulandırıcı kullanımınız mevcutsa doktor kontrolünde operasyondan 2 hafta önce bu ilaçların kullanımına ara verin. Bitkisel ilaç ya da farklı karışımlar tüketiyorsanız ameliyattan 3 hafta önce bırakın. Alkol ve sigara kullanımına ara verin. Size özel tavsiyeleri için hekiminizin önerilerine uyun. Tüm bunlar operasyon ve iyileşme sürecine olumlu etki eder. Sağlıklı günler dilerim.

0

Leyla Hanım iyi akşamlar, ben göz kapağı ameliyatı yaptırmaya karar verdim. Size de muayene için geleceğim. Mümkünse 1 ay içerisinde bu ameliyatı olmak istiyorum. Göz kapağı ameliyatından önce nelere dikkat etmem gerekir? Bilgi verirseniz sevinirim.

Op. Dr. Leyla Arvas yorumlandı

Merhaba, göz kapağı ameliyatı için öncesinde yapılması gerekenler diye özel kurallar yok. Ancak her cerrahi operasyon öncesi dikkat edilmesi gerekenler elbette var. Öncelikle muayene geldiğinizde tıbbi geçmişinizi anlatan sorulara eksiksiz cevap vermeniz gerekiyor. Genel sağlık durumunuz ile ilgili bilgiler zaten kan tahlilleri neticesinde görünüyor. İlaveten aspirin ya da kan sulandırıcı ilaç kullanıyorsanız operasyondan 2 hafta önce doktorunuzun kontrolünde bu ilacı bırakmanız gerekir. Bitkisel ilaç ya da çay vb. karışımlar içiyorsanız bunların tüketimini de en az 3 hafta öncesinden bırakın. Alkol ve tütün ürünleri kullanımınız varsa ara verin. Kişiden kişiye değişen detaylar size muayene esnasında aktarılır. Bunları da uygularsanız operasyon sorunsuz geçecek ve iyileşme süreciniz hızla gerçekleşecektir.

Doktorunuza Sorun

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)

error: Kopyalama Yasaklandı