kırmızı çatlakKırmızı çatlaklar nasıl geçer, kırmızı çatlakların oluşma nedenleri ve konu hakkında daha fazla detaylı bilgiyi içeriğimizden öğrenebilirsiniz.

Kırmızı çatlaklar özellikle aşırı kilo alıp verme, doğum yapma gibi durumlardan dolayı ortaya çıkar.

Cildin görüntüsünü ciddi manada bozan bir durum olan çatlaklar genellikle kadınlarda olsa da erkeklerde de aşırı kilo alıp verme durumunda görülebilmektedir.

Çevresel faktörler, cildin durumu ve farklı durumlardan dolayı ciltte deformasyon yetişkinlik sonrası her yaşta görülebilmektedir.

Bir cilt deformasyonu olan kırmızı çatlaklar kadınların estetik görünümünü bozduğu için görüntüde sorunlar yaratmaktadır. Çoğu kadın bu durumdan şikayetçi olduğu için estetik yöntemlere başvurmaktadır. Kırmızı çatlaklar zaman geçtikçe beyaz rengini almaktadır.

Vücut yapısı normal şartlarda gergin bir formdadır. Kırmızı çatlakların oluşması bu gergin formun bozulmasına neden olmaktadır. Çatlaklar fark edildiği an müdahale edilip tedavi edilmesi önemlidir.

Eğer estetik görünüm kaygılarınız var ise çatlaklarınızı fark eder etmez tedavi almanızı öneririz. Böylelikle çatlaklar daha derin bir görünüm almadan mümkün olduğunca görüntü düzeltilebilecektir.

Çatlak Nedir?

Cildimizin dermis tabakasının dış etkenler veya genetik faktörlerden dolayı aşırı gerilmesi sonucu ortaya çıkan deformasyonlardır. Aşırı gerilme ile kolajen lifler gerilir ve yırtılır.

Yırtılma gerçekleştikten sonra bu liflerin yeniden birleşmez. Derinin dermis tabakasının altında bu liflerin yırtıkları görülür. İlk oluştuğunda bölgedeki enflamasyondan dolayı kırmızı renkli görülürler.

Sonrasında beyazlıyarak kalıcı hale gelirler. Çatlaklar gözle görüldüğü ve estetik görünümü bozduğu için günümüzde gelişen estetik teknolojisi ile özellikle kırmızı renkte olduğu erken dönemde tedavi ile düzeltilebilmektedir.

Kırmızı Çatlaklar Vücudun Hangi Bölgelerinde Oluşur?

Kırmızı çatlakların vücudun her alanında oluşabilir. Fakat yapı itibari ile vücudumuzda daha çok belli başlı yerlerde sıkça görülmektedir. Kırmızı çatlakların en sık görüldüğü bölgeleri sıralayacak olursak;

• Bacaklar,
  • Basen bölgesi,
  • Sırt kısmı,
  • Kol içleri,
  • Göğüs bölgesi,
  • Karın bölgesidir.

Çatlaklar ilk oluştuğunda aldıkları renk pembe veya morumsu bir renktir. Sonrasında kırmızı renge döner. Zaman ilerledikçe ve müdahale edilmedikçe beyaz rengini alırlar.

Kırmızı Çatlaklar Neden Oluşur?

Çatlakların oluşmasında birçok neden etkili olmaktadır. Genellikle vücut çatlaklarının oluşma sebeplerini sıralayacak olursak;

• Kadınlarda hamilelik döneminde sıkça bu sorun ortaya çıkmaktadır. Hamilelik döneminde kadınlar ister istemez kilo alır. Kilo alınması ile derinin gerilmesine yol açar. Deri gerildikçe çatlaklar ortaya çıkar.
  • Obezite gibi aşırı kilo alma durumları,
  • Aşırı kilo verme,
  • Ergenlik döneminde alınan kilolar ve bu dönemde kas yapısının gelişmesi,
  • Vücudumuzda farklı hastalıklar veya faktörlerden dolayı ortaya çıkan hormonsal değişimler,
  • Kullanılan ilaçlar,
  • Yanlış kozmetik ürünlerinin kullanılmasıdır.

Yukarıda yer alan nedenlerden dolayı yetişkin bireylerin çoğunda kırmızı çatlaklar oluşabilmektedir. Bazı durumlarda ise nedensiz bir şekilde de vücut çatlakları oluşabilir. Bu tür nedensiz oluşan çatlaklara ise idiopatik çatlak ismi verilmektedir.

Kırmızı Çatlakların Oluşmasını Engellemek İçin Öneriler

Vücudumuzda farklı nedenlerden dolayı ortaya çıkan çatlakların oluşmasını engellemek için bazı önlemler alınabilir. Çatlakların oluşmasını engellemek için öneriler;

• Yaşınız ve boyunuza uygun olan vücut ağırlığınızı mümkün olduğunca sabit tutup korumaya çalışın. Sürekli olarak kilo alıp vermeniz vücut ağırlığınızı sabit tutamadığınızı gösterir. Buda derinin gerginleşmesini ve çatlakların oluşmasına neden olacaktır.
  • Özellikle erkeklerin çok fazla antrenman yapması, vücut geliştirmesi gibi durumlarda da çatlaklar oluşur. Kısa zamanda fazla kas kütlesi yerine spor ve antrenmanları zamana yayıp egzersiz yapmak çatlak oluşumunu engelleyecektir.
  • Kadınlarda doğum kontrol ilaçlarının kullanılması hormonsal değişimlere neden olmaktadır. Hormonsal değişimler sonrasında vücut çatlakları oluşabilmektedir. Doğum kontrol ilaçlarını doktor kontrolünde doğru bir şekilde kullanmanızı öneririz.
  • Sürekli olarak sağlık kontrolleri yapmak gerekir. Böylelikle vücudunuzda oluşan değişimleri kontrol altında tutabilirsiniz. Özellikle hormon değişimleri ile ortaya çıkan vücut çatlaklarını önlemek için düzenli sağlık kontrolleri önemlidir.

Kırmızı Çatlak Tedavisi

Çatlak tedavisi için günümüzde kullanılan etkili yöntemler bulunmaktadır. Eğer çatlaklar ilk evrede ise genellikle kremler ve dermarol gibi yöntemlere başvurulur. Bu yöntemler çatlakların rengi pembe, mor veya kırmızı ise işe yarar. Yıllar önce oluşmuş ve beyaz renk alan çatlaklarda çok fazla etkisi olmaz.

Derin kırmızı ve beyaz çatlakların tedavisinde ise lazer tedavi yöntemi kullanılmaktadır. Lazerle çatlak tedavisinde kullanılan en etkili yöntemler Fraxel Dual Lazer tedavi yöntemleridir. Lazerle çatlak tedavisinde amaç derinin kolajen ve elastik lifler kısmını uyarmaktır. Kollajen ve elastik liflerin uyarılması sonrasında deri kendini yenileyecektir. Derinin kendini yenilemesi ile çatlakların görünümü de azalacaktır.

Fraksiyonel lazer cihazı kırmızı çatlakların tedavisinde diğer çatlak türlerine oranla daha etkilidir. Bu cihaz ile sorunlu alanda kolajen üretimini arttırmak amaçlanır.

Sorunlu alan uyarılır ve kolajen üretimi artar. Kolajen üretimin artması derinin yenilenmesine ve çatlakların görünümünün azalmasını sağlamaktadır.

Çatlak tedavisinde unutulmaması gereken ana konu çatlakların görünümünün tamamen düzeltilemeyeceğidir. Yapılan lazer uygulamaları çatlak görünümünü azaltsa da tamamen yok etmektedir.

Tedaviler sonrasında kişilerin güneşe çıkmaması gerekir. Ayrıca doktorunuzun verdiği kremleri tedavi sonrasında düzenli kullanmanız lazer tedavisinin etkisini iyi oranda arttıracaktır.

Kırmızı Çatlak Tedavi Fiyatları

Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. +902122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak kırmızı çatlak tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.