Saç Ekimi

Saç Dökülmesi Tedavisi

saç dökülmesi tedavisi

Saç Dökülmesi Tedavisi Nedir?

Saç dökülmesi tedavisi nasıl yapılır, saç dökülmesinin nedenleri ve tedavi yöntemlerini içeriğimizden detaylı olarak bulabilirsiniz. Saç dökülmesi günümüzde çoğu kişinin hayatının belli bir evresinde yaşadığı bir durumdur. Saç dökülmesinin oldukça fazla çeşitli nedenleri bulunmaktadır. Bu nedenler kişiden kişiye göre değişkenlik göstermektedir. Genetik yapı ve çevresel faktörlerin de etkisiyle hepimizin yaşadığı saç dökülmesi sorunu günümüz sağlık teknolojisi ile tedavi edilebilir hale gelmiştir. Saçlar görünümü tamamlayan en önemli kısımlardan biridir. Özellikle erkeklerde saç dökülmesi sorununun yaşanması öz güven kaybına, toplum içerisinde rahat hissedememeye, kendini beğenmemeye gibi sorunlara neden olabilmektedir. Saç dökülmesi tedavi edilmediğinde kellik ortaya çıkmaktadır. Dökülmenin ilerlemesi saçların kalıcı bir şekilde tamamen gitmesine ve kel kalmaya neden olmaktadır. Kel kalmadan önce saçlarınızın dökülmesini durdurmak için uygun tedaviyi vakit kaybetmeden yaptırmanız gerekir. Saç dökülmesi sorununuza en uygun tedaviyi bulmak için ilk olarak dökülme sorununun altında yatan nedeni bulmanız gerekir. Bunun için doktor muayenesi gerekir. Doktor muayenesi sonrasında saç dökülmesi tedavisinde kullanılacak yöntem belirlenip tedavi başlatılır.

Saç Dökülmesinin Nedenleri

Saç dökülmesinin nedenleri oldukça fazladır. Bu nedenler arasında en sık görünen ve etkili olanları sıralayacak olursak;

• Genetik faktörler,
  • Çok fazla alkol ve sigara kullanımı,
  • Saçlara çok fazla ısı, boya, şekillendirme gibi işlemlerin uygulanması,
  • Saç derisinde var olan problemler,
  • Sağlıksız ve düzensiz beslenme şekli,
  • Dönem dönem hormonlarda meydana gelen değişiklikler kısacası hormonal sorunlar,
  • Vücudumuzda vitamin ve mineral eksikliğinin olması,
  • Kanser gibi ciddi hastalıkların tedavisinin sonuçları (kemoterapi),
  • Kullanılan ilaçların yan etkileri,
  • İç organlarda meydana gelen hastalıklar,
  • Stres, üzüntü, depresyon halleri,
  • Hamilelik ve doğum süreci,
  • Saç tipine ve yapısına uygun olmayan ürünlerin kullanımı,
  • Diş hastalıkları (özellikle diş çürükleri),
  • Saç kıran gibi hastalıklardır.

Yukarıda sıraladığımız nedenler kişiden kişiye göre farklılık gösterebilmektedir. Saç dökülmesinin altında yatan neden önemlidir. Bazı durumlarda ciddi hastalıkların belirtisi olarak da saç dökülmesi yaşanabilmektedir. Bu nedenle önlem almak için saç dökülmesinin şiddeti artmadan doktora görünmek ve gerekli testleri yaptırmak gerekmektedir.

Saç Dökülmesi Tedavi Yöntemleri

saç dökülmesi erkek Saç dökülmesinde tedavi yöntemleri dökülme sebebini bağlı olarak şekillenmektedir. Eğer dökülmenin şiddeti ve boyutu az ise ilaç tedavi önerilmektedir. Fakat dökülme çok fazla ve kellik sorunu başlamış ise PRP, saç ekimi gibi yöntemler ile tedavi süreci yürütülmektedir. Günümüzde en fazla kullanılan saç dökülmesi tedavi yöntemleri ve içerikleri;

İlaç Tedavisi

İlaç ile saç dökülmesi tedavisinde amaç zayıflayan ve kırılan saçları tekrar güçlendirip dökülmeyi durdurmaktır. Genellikle saç dökülmesi yeni başlamış ve etki düzeyi az ise ilaç tedavisi etkili olmaktadır. İlaç tedavisinde kullanılan ilaçlar FDA onaylı olmalıdır. Ayrıca bu ilaçların doktor kontrolü olmadan kullanılması oldukça risklidir. Doktorunuzun tavsiye ettiği şekilde düzenli olarak ilaç tedavisine devam ettiğinizde saçlarınızda yeni başlayan dökülmeler şiddetini arttırmadan azalacaktır.

Mezoterapi Tedavisi

Kozmetik dermatoloji alanında son zamanlarda sıkça kullanılan bir tedavi yöntemi olan mezoterapi küçük iğneler aracılığı ile yapılmaktadır. Mikro iğnelerin aracılığı ile saç derisinde sorun olan alanlara ilaç enjeksiyon edilmektedir. Enjekte edilen bu ilaçlar sayesinde kıl kökleri güçlenmekte ve dökülme sorunu durdurulmaktadır. Enjekte edilen karışım içerisinde saçların güçlenmesini sağlayan vitamin, antioksidan ve mineraller yer almaktadır. Tedavi uzman bir doktor tarafından yapılmaktadır. Saç mezoterapisi tedavisi etkili ve çoğu kişi tarafından yaptırılan bir uygulamadır. Tedavi sırasında ortalama 1 cm aralıklar ile enjekte işlemi yapılmaktadır. Tüm enjekte işlemi bittikten sonra saç derisine masaj uygulanmaktadır. Saç dökülmesinin durumuna ve şiddetine bağlı olarak en az 5 en fazla 10 seans uygulanmaktadır. Tedavi sırasında deriye enjeksiyon yapıldığında herhangi bir ağrı veya sızı hissi oluşmaz. Son derece konforlu ve etkisini hızlı gösteren bir tedavi yöntemidir. Saç sağlığını korumak ve dökülmelerin önüne geçmek için yıllık bir kez yaptırılması önerilmektedir.

PRP Tedavisi

Birçok hastalığın tedavisinde kullanılan PRP yöntemi saç dökülmesi, yaraların iyileşmesi ve ortopedik hastalıklarda oldukça etkilidir. PRP yöntemi kişinin kendisinden alınan kanın plazmasının ayrılması için yapılan özel bir işlemdir. Plazma ayırma işleminden sonra sorunlu alanlara enjekte edilerek tekrar vücuda geri gönderilir. Plazma hücrelerinin bu kadar etkili olmasındaki ana neden içerisinde yer alan platelet hücrelerinin zenginliğidir. Platelet hücreleri içerisinde yer alan büyümeye yardımcı faktörler saç dökülmesinin durmasını sağlamaktadır. Eğer saç dökülmesinin altında genetik faktörler yatıyor ise PRP yöntemi uygulanmaktadır. PRP yöntemi ile birlikte mezoterapi tedavisi yapılabilmektedir. İki tedavinin aynı anda yapılması saç dökülmesinin tedavisinde daha fazla etkili olacaktır. PRP ve mezoterapi yöntemlerinin uzman doktorlar tarafından uygulanması gerekir. Aksi takdirde farklı sağlık riskleri ortaya çıkacaktır. Böyle durumlarda yanlış uygulamalar sonucunda saç dökülmesinin şiddeti daha fazla artabilir. Saç dökülmesini durdurmak ve saç sağlığınızı korumak için bu tür tedavi yöntemlerinde güvenilir kişi veya kurumları tercih etmelisiniz.

Saç Ekimi

Özellikle erkeklerin sıkça tercih ettiği en etkili yöntem saç ekimidir. Saç dökülmesinin kalıcı olduğu kişilerde kellik durumunu düzeltmek için saç ekimi yapılmaktadır. Saç ekimi belli aşamalar ile yapılmaktadır. Saç ekimi yaptırmak için saçlarınızın tamamen dökülmesini beklememeniz önerilir. Saçlarınız şiddetli dökülüyor ve yer yer kellik sorunu ortaya çıkmış ise saçlarınızı eski görünümüne kavuşturmak için saç ektirebilirsiniz.

Saç ekimi yapılacak kişide ilk olarak donör bölge belirlenir. Donör bölge genellikle ense kısmıdır. Burada önemli olan saç ekimi yaparken alınacak köklerin yerlerinin belirlenmesidir. Ekim için donör bölgeden toplanan saç kökleri sorunlu alana transfer edilip ekilir. Saç ekiminde iyileşme sürecine dikkat etmek gerekir. Doktorunuzun önerdiği şampuan ve losyonları doğru kullanmanız iyileşme sürecini etkilemektedir. Saç ekimi sonrasında ilk evrede ekilen saçlar tamamen dökülür. Sonra dökülen saçların yerine yenileri çıkar. Tüm bu evrelerin tamamlanması ve saçlarınızın eskisi gibi sıkı, gür olması için 1 yıl gibi bir süreç geçmelidir. Bu süreç sonunda ekilen saçlar uzamış, saçlarınızda dökülme sorunu durmuş olacaktır.  Saç ekiminde günümüzde farklı teknikler kullanılmaktadır. Bu tekniklerin hangisinin kullanılacağı işlemi yapacak olan doktora, tedavi bütçenize ve saçlarınızın dökülme durumuna göre değişkenlik göstermektedir.

Saç Dökülmesi Tedavi Fiyatları

Saç dökülmesi tedavi fiyatlarında sabit bir fiyat bilgisi vermek mümkün değildir. Dökülmenin boyutu, hangi tedavi yönteminin uygulanacağı, tedaviyi yapacak olan doktorun tecrübesi, klinik donanımı gibi etkenler fiyatı değiştirebilmektedir. Fiyat konusunda en doğru bilgiyi almak için tedaviyi yaptırmak istediğiniz doktora muayene olmanız gerekir. Muayene sonrasında gerekli testler yapılır ve saç dökülmesinin sebebi belirlenir. Buna göre uygun tedavi yöntemi seçilip bu tedavinin aşamaları ve fiyat konusunda bilgi verilir.

Sağlık Bakanlığının kuralları gereği internet sayfalarında sağlık işlemleri ile ilgili fiyat vermek doğru değildir. Tecrübeli ve hasta memnuniyeti yüksek doktorların tedavinizi yapması fiyatları da artabilmektedir. Saç dökülmesi tedavi fiyatları hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar saç dökülmesi tedavi fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. +902122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak saç dökülmesi tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.