Çene Ucu Estetiği

Yüzümüzde göze ilk çarpan bölgelerden biri çene ucudur. Boyun ile yüzümüz arasında bir geçiş görevi gören çenemiz, yüzün estetik bütünün temel taşlarından biri. Bu nedenle çene ucunun olması gereken yerin gerisinde veya tam tersi ilerisinde olması yüzün bütün estetik görünümünü alt üst edebiliyor. Çene ucu, tıpkı burun ucu gibi yüzün profilini oluşturan en önemli noktalardandır, çenenin yüzün diğer bölgeleriyle uyumlu olması estetik bir görünüm için şart. Günümüz teknolojisi ile birleşen estetik dünyasında en çok tercih edilen operasyonlardan biri de çene ucu estetiğidir. Çenenin, olması gereken noktaya getirilmesi, estetik bütünlüğünün sağlanması ve çenenin burun ile aynı hizaya getirilmesi çene ucu estetiği ile sağlanmaktadır.

Çene ucu estetiği nasıl yapılır?

Hastaya profilden bakıldığında çene ucu buruna göre geride görünüyorsa burun estetiği yapılırken, çene ucuna yerleştirilen protez ile çene, yüz ve burun uyumu sağlanır. Yerleştirilen bu çene protezi aynı zamanda hastaların gıdısını da düzeltir. Çene ucu estetiği yapılırken hastaların ağız kapanışı ve diş diziliminin normal olması gerekir. Çene ucu estetiği oldukça basit ve güvenli bir işlemdir. Tek bir operasyonla yüzün bütününde etkili bir görünüm sağlar.

Küçük çene ucu estetiği nedir?

Küçük çene ucu yüz bölgesinde sık karşılaşılan şekil bozukluğuna verilen isimdir. Küçük çene ucuna sahip olan hastalar aynı zamanda kemerli ve büyük bir buruna da sahipse kişinin yüzü kuş yüzüne yani bird face olarak bilinen duruma gelebilir. Bu problemi yaşayan hastalar, çene altı dokularının desteği de azalacağından çene ucu altındaki yumuşak dokuların sarkması daha çabuk görülecektir. Yani küçük çeneye sahip olan kişilerde gıdı sarkması sık sık karşılaştığımız bir durumdur. Küçük çenenin büyütülmesi için çene ucu kemiğinin kesilerek öne doğru ilerletilmesi veya silikon, medpor veya titanyum gibi implantların çene ucuna yerleştirilmesi ile yapılabilir. Aynı zamanda küçük çene ucu estetiğinde hastanın gıdı problemi de düzeltilir.

Çene ucu estetiği sonrası iyileşme süreci

Çene ucu estetiği genel anestezi altında yapılır ve ortalama 1 saat kadar sürer. Hastanın bir gün hastanede kalması önerilir. Ertesi gün hastaneden çıkış yapabilirsiniz. Çene ucu estetiğinden sonra yoğun bir ağrı hissedilmez, var olan ağrılar ağrı kesici ile geçer. Ağız ve çene etrafındaki şişlikler bir hafta içinde azalır. Çene ucu estetiği ağız içinden girilen kesilerle yapıldığı için iz kalmaz fakat bu kesiler iyileşene kadar 6-7 gün boyunca sıvı gıdalar alınması önerilir.

Büyük çene ucu estetiği

Çene ucu bazı hastalarımızda normalden daha büyük olabiliyor. Büyük çene ucu yüz estetiğini bozar ve yüze kaba bir görünüm verir. Büyük çene ucu operasyonunda, çene ucu estetik normlara bağlı olarak küçültülebilir. Bu operasyon fazla kemiğin çıkarılması veya çene ucunun geriye doğru kaydırılması ile yapılabilir. Geriye kaydırılan çene ucu, vida ve ya plak yardımıyla yeni yerine sabitlenir.