Varis Tedavisi; Skleroterapi

Skleroterapi varis tedavisinde kullanılan en etkili yöntemlerden biridir. Skleroterapi nedir diye sorarsanız kısaca bahsedelim; Skleroterapi uygulaması sırasında, uzman doktor tarafından Skleroterapi kimyasalları iç astarlara zarar veren ve pıhtı üreten daha küçük damarlara enjekte edilir. Pıhtı tekrar emildikten sonra, varis kalıcı olarak yok edilir.
Kimyasal sklerozan maddenin seçimi ve fiziksel formu, tedavi edilecek varis damarın büyüklüğüne bağlıdır. Doğru damarların tedavisi, venöz yetmezlik semptomlarını iyileştirebilir. Küçük ve göze batan damarlar genellikle estetik amaçlarla yok edilir.

Varis nasıl oluşur?

Skleroterapi, bir kimyasalın yani sklerozanın, damar içine enjekte edilerek varis damarının yok edilmesidir. Skleroterapi tıbbi bir tedavidir. Sklerozan, damarın en iç yüzeyine (endotelyum) zarar verir, bu da damardaki kan dolaşımını engelleyen bir pıhtıyla sonuçlanır. Damarlar, periferal dokulardan kalbe geri oksijensiz kan taşırlar. Damarlardaki venöz kan basıncı düşük olduğu için, kan kalbin kasılmalarıyla ileriye doğru pompalanır. Geri akışı önlemek için, çoğu damarda kanın sadece kalp yönünde akmasına izin veren valfler bulunur. Bu vanalar yetersiz hale geldiğinde, damarlar genişler ve şişkinleşir. Bu da varis oluşumuna yol açar. Bu varisli damarları besleyen daha küçük damarlar da büyüyebilir ve ciltte kırmızı ya da mavi örümcek damarları olarak görünebilir. Varisli damarlar, venöz yetmezlik olarak adlandırılan bacağın kronik şişlik durumuna yol açabilir. Venöz yetmezliği kişinin bacağının şişmesine, kan pıhtılaşmasına ve cilt ülserasyonuna yatkın olmasını sağlar. Daha ileriki aşamalarda, hasar gören damarlar göze çarpan örümcek damarları olarak kendini gösterir. Bu tip damarların yok edilmesi yani varis tedavisi hem tıbbi hem de estetik açıdan talep edilir.

Skleroterapi güvenli midir?

Skleroterapi uygulaması, her operasyonda olan risklere sahiptir. Bu nedenle skleroterapi yapılacak olan kişilere uygun kontroller yapılarak işlem öncesi hastalar kontrol edilir. Genel olarak skleroterapi uygulaması güvenlidir, uygulama sonrası iyileşme süreci hızlı ilerler.

Skleroterapi acıyor mu?

Skleroterapi işlemi cilt üzerinden enjekte olarak yapıldığı için tamamen ağrısız bir işlem değildir.Enjekte edilen bazı kimyasal maddeler (sklerozanlar) diğerlerine göre daha acılıdır. Fakat alınan ağrı kesicilerle bu ağrı minimuma indirilir.

Skleroterapi varisli damarlar ve örümcek damarları için etkili bir tedavi midir?

Skleroterapi varisli damarlar ve örümcek ağını andıran damarlar için oldukça etkili bir yöntemdir. Varisli damarların tedavisinde kullanılan skleroterapi yöntemi, klasik varis tedavilerine göre daha etkili sonuçlar ortaya çıkarır.

Skleroterapi, varis çorabı ile tedavi edilemeyen ve kontrol altına alınamayan varisler için idealdir. Tedaviden önce varisli bölge özel ultrason tekniği kullanılarak taranır. Varislerin yeri tespit edildikten sonra tedaviye başlanır.