İple Askı Yöntemi
PDO iple yüz germe

PDO İplerle Yüz Germe işlemi, genç bir görünüm elde etmek için yüzü kaldırmak ve konturlamak için kullanılan, lifting etkisi yapan, genel anestezi ve cerrahi bir uygulama gerektirmeden yaşlanmanın yüzdeki etkilerini çok kısa bir süre içerisinde silen ve etkisi yaklaşık olarak 1,5-2 yıl kadar süren bir işlemdir.

Uygulamanın ardından anında genç bir görünüm elde edilmiş olur. PDO ipler, ciltteki kolajen üretimini uyardığından, işlemin tam etkisi ilk 3 ayın sonunda ortaya çıkar.

PDO İplerle Yüz Germe Uygulaması;

• Yüz, boyun, çene, gıdı ve kaş bölgelerinde basit, güvenli, doğal ve anında gerginlik isteyenlere,
  • Cerrahi bir müdahale olan yüz estetiği operasyonlarından korkanlara,
  • Cerrahi yüz estetiği operasyonlarının uzun iyileşme süreçlerini yaşamak istemeyenlere,
  • Yaş almaya bağlı kolajen üretimi azalıp yüz bölgesinde sarkma ve deformasyon meydana gelenlere,
  • Kısa süre içerisinde sosyal hayatına geri dönmek isteyenlere,
  • Yer çekiminin ve yaş almanın yüzdeki negatif etkilerini ortadan kaldırmak için risksiz bir çözüm arayanlara,
  • Kanser veya diyabet hastası olmayanlara,
  • Otoimmün bir hastalığı bulunmayanlara,
  • Cilt yapısı kalın ve çok kırışık olması yerine hafif kırışıklık ve sarkmaların olduğu ince cilt yapılı kişilere,
  • Çok ileri yaşta olmayanlara,
  • Cildi çok hassas olmayanlara,
  • Pıhtılaşma ve enfeksiyonel bir sorun yaşamayanlara,
  • Hamile veya emzirme sürecinde olmayanlara rahatlıkla yapılabilir.

PDO İplerle Yüz Germe Uygulaması Yapılan Bölgeler;

• Sarkmış göz kapakları ve kaşlar
  • Gıdı ve yanak bölgesi
  • V hattını kaybetmiş çene bölgesi
  • Çene altı
  • Ağız kenarları
  • Gerginliğini kaybetmiş boyun
  • Diz üstleri
  • Karın çevresindeki hafif sarkmalar

PDO iple yüz germe

PDO İplerle Yüz Germe İşleminin Yapılması

PDO iplerle yüz germe işlemi öncesinde uzman doktor hastayı detaylı bir şekilde muayene eder. Yüzdeki deformasyonun, sarkmanın ve ciltteki elastikiyet kaybının derecesini anlamaya çalışır. Bu sayede uygulamada kullanılacak olan ip sayısı ve iplerin cilt altı dokusuna giriş çıkış yapacağı bölgeler belirlenmiş olur.

Uygulama esnasında belirlenen bölgeler dışında başka bir noktaya müdahalede bulunulmaz. Tüm bu detaylar belli olduktan sonra uygulama süreci başlar.

Öncelikle cilt uygun bir temizleyici ile temizlenir. Bu sayede cilt yüzeyinde enfeksiyon oluşma ihtimali ortadan kaldırılmış olur. Ardından iplerin giriş yapacağı bölgeler hastanın acı hissetmemesi ve konforlu olması için lokal anestezi aracılığıyla uyuşturulur.

Uyuşma gerçekleştikten sonra ince bir kanül aracılığıyla ipler derinin 4-5 mm altında bulunan cilt dokusuna yerleştirilir. Tüm ipler yerleştirildikten sonra yukarıya doğru çekilerek belirlenen bölgede istenen gerginlik sağlanmış olur. İplerin fazlaları ise kesilir.

Tüm bu süreç yaklaşık olarak 30 dakika sürer. Cilt yapısı çok hassas olan kişilerde bazen hafif kızarıklık, şişlik veya morluk olabilir. Bunu önlemek adına uygulamanın ardından kısa süreli buz kompreslerinin yapılmasında fayda vardır. Yine çok hassas kişilerde uygulamanın yapıldığı bölgelerde hafif bir hassasiyet ve ağrı olabilir.

Doktorun önereceği ağrı kesicilerle bu ağrılar kontrol altına alınır. Ancak tüm bu hafif yan etkiler, kişinin günlük hayatına devam etmesine engel değildir. Küçük destekler sayesinde uygulama sonrasında kişi rahatlıkla sosyal hayatına geri dönebilir.

PDO İplerle Yüz Germede Kullanılan İplerin Özellikleri

PDO iplerle yüz germe işleminde kullanılan PDO (Polydioxanone) ipler, insan vücuduyla tamamen uyumlulardır. Cilt altı dokusuna bir kanül aracılığıyla yerleştirilirler ve yerleştirildikten sonra cilt altındaki kolajen üretiminin tetiklenmesini sağlarlar. Bu sayede uygulamanın ardından cilt kalitesinde ve elastikiyetinde artış meydana gelip yaş almanın getirdiği negatif etkiler ortadan kaldırılmış olunur.

PDO ipler cilt altına yerleştirildikten sonra yaklaşık 6-8 aylık bir süre içerisinde yavaş yavaş vücut tarafından eritilmeye başlanır. PDO iplerle yüz germe işleminin ardından 3 ay içerisinde tüm olumlu etkisi görünür. Devamında ipler vücut tarafından eritmeye başlandığında da kolajen üretimini desteklemeye devam ederler.

Yüz derisinin kalitesine ve sarkma derecesine göre deriyi 3-10 mm yukarı doğru lifting etkisi ile kaldırır. PDO iplerle yüz germe işleminin üzerinden 1,5-2 sene geçmesiyle beraber işlemin etkisi sona erer. Hastanın tekrar talep etmesi halinde ise işlem tekrar edilebilir.

PDO iplerle yüz germe işleminde kullanılacak olan ip miktarı kişiye ve uygulama yapılacak olan bölgeye göre değişkenlik göstermektedir. Uygulama sonrasında hasta mevcut görünümde bazı küçük değişiklikler isterse ek ipler yardımıyla küçük dokunuşlar yapılabilir.

PDO İplerle Yüz Germe İşleminin Yüz Estetik Ameliyatlarından Farkı

• PDO iplerle yüz germe işlemi lokal anestezi yoluyla uyuşturulduktan sonra yapılır.
  • PDO iplerle yüz germe uygulaması, kısa süreli bir iyileşme süreci vardır.
  • PDO iplerle yüz germe uygulaması, yüz estetiği operasyonlarının taşıdığı riskleri ve komplikasyonları taşımaz. Bu uygulamanın uzman doktorlar tarafından yapılması halinde hemen hemen hiçbir riski bulunmamaktadır.
  • PDO iplerle yüz germe işleminin etkilerini görmek için cerrahi uygulamalarda olduğu gibi uzun süre beklenmesi gerekmez. Kişi uygulama biter bitmez ilk etkiyi gözleriyle görebilmektedir.
  • PDO iplerle yüz germe işlemi sonrası hasta günlük hayatına rahatlıkla devam edebilir. Genel anestezi almadığından dolayı anestezi etkisinin geçmesini, kesi ve yara yerlerinin iyileşmesini veya morluk ve şişliklerin geçmesini beklemek gibi bir sürece ihtiyaç yoktur. Çok hassas kişilerde hafif miktarda şişlik ve morluk olabilir; ancak bu kişinin sosyal hayata katılmasına engel olacak bir seviyede değildir.
  • PDO iplerle yüz germe işleminin uygulama süresi oldukça kısadır ve hastanede yatılmasını gerektirmez. Kişi uygulamanın ardından evine ya da işine dönebilir.
  • PDO iplerle yüz germe işleminin öncesinde cerrahi işlemlerde olduğu gibi bir ön hazırlığa da ihtiyaç yoktur. Yalnızca bir hafta öncesinde cildi kurutabileceği ve anestezi uygulaması ile iyileşme aşamasını etkileyebileceği için alkol ve sigara tüketiminin kısıtlanması, kan sulandırıcı ilaç ve omega balık yağları ile E vitamini alımına ara verilmesi, bitki çayı tüketiminin kısıtlanması ve hastanın mevcut sağlık durumuna ilişkin tüm detayları uzman doktor ile paylaşması yeterlidir.
  • PDO iplerle yüz germe işlemi oldukça risksizdir. Sonuçlarından memnun olunmaması halinde ise yüz estetiği ameliyatlarında olduğu gibi geri dönüşümsüz bir durum söz konusu olmaz. Kişinin isteği doğrultusunda ek ipler aracılığıyla uygulama sonrasında küçük dokunuşlar yapılabilir.
  • PDO iplerle yüz germe işleminin maliyeti yüz estetiği operasyonlarına nazaran oldukça uygundur. Kişinin uygulamadan memnun kalması halinde, ilk uygulamanın ardından 1,5-2 sene geçmesiyle beraber işlem yenilenebilir.

PDO İplerle Yüz Germe Uygulamasının Ardından Hastanın Dikkat Etmesi Gerekenler

• PDO iplerle yüz germe işleminin ardından hasta kolaylıkla günlük yaşamına geri dönebilir.
  • PDO iplerle yüz germe işleminin ardından 2 gün boyunca makyaj yapılmamasında ve yüzün ovularak krem sürülmemesinde fayda vardır. Ayrıca PDO iplerle yüz germe işleminin ardından 12 saat boyunca yüzün yıkanmaması, ıslatılmaması ve mümkünse yüze dokunulmaması tavsiye edilir.
  • Cilt yapısı çok hassas olan ve ağrı eşiği düşük olan hastalarda PDO iplerle yüz germe uygulamasının ardından hafif bir ağrı ve hassasiyet olabilmektedir. Bu durumda ağrı kesici ilaçların kullanılması gerekebilir.
  • PDO iplerle yüz germe işleminin ardından hassas ciltli kişilerde oluşabilecek kısa süreli şişme ve morlukların önüne geçebilmek için kısa aralıklarla buz kompres uygulaması gerekebilir.
  • PDO iplerle yüz germe işleminden sonra kişinin rutin cilt bakımına devam etmesi ve kremlerini sürmesi için yaklaşık olarak 48 saat geçmiş olmasında fayda vardır. Topikal kremler sürülmek isteniyorsa uzman doktor ile bilgisi paylaşılmalı ve doktorun onayı ile kullanılmaya başlanılmalıdır.
  • Eğer doktor gerek görüyorsa, PDO iplerle yüz germe uygulamasının yapıldığı bölgelerdeki iğne giriş çıkış yerlerine bir hafta boyunca antibiyotikli krem uygulanması gerekebilir. Böylece enfeksiyon kapma ihtimali ortadan kaldırılmış olunur.
  • PDO iplerle yüz germe işleminin ardından yaklaşık bir hafta boyunca hastanın sırt üstü yatması tavsiye edilir. Yüz üstü yatış şekli yüzde şişlik oluşmasına neden olabileceğinden, bu yatış pozisyonundan kaçınmakta fayda vardır.
  • PDO iplerle yüz germe işleminin ardından yaklaşık bir ay boyunca uygulama bölgesine zarar verebilecek masaj, kese, spa, sauna ve hamamdan uzak durulması tavsiye edilir. Ayrıca sıcak ortamlar uygulama yerinde şişmeye sebep olabilirler.
  • PDO iplerle yüz germe işleminin ardından yaklaşık bir ay boyunca fazla mimik hareketlerinden kaçınmakta fayda vardır.
  • Uygulamanın ardından yüz bölgesi her zamankinden daha hassas olacağı için güneşin zararlı ışınlarından korunmak için yüksek faktörlü güneş koruyucu kullanılması ve güneş ışınlarına direkt olarak maruz kalınmaması tavsiye edilir.
  • PDO iplerle yüz germe işleminin ardından yaklaşık 2 hafta boyunca herhangi bir diş tedavisine başlanmaması tavsiye edilir.

pdo iplerle yüz germe
PDO İplerle Yüz Germe İşleminin Ardından Oluşabilecek Yan Etkiler

PDO iplerle yüz germe işlemi sonrasında genellikle herhangi bir yan etki oluşmaz. Kişi uygulamanın hemen ardından günlük yaşamına geri dönebilir. Yalnızca cilt yapısı çok hassas olan kişilerde PDO iplerle yüz germe işleminin ardından hafif kızarıklık, şişme veya morluk görülebilir.

Bunlar genellikle iğne giriş çıkışlarının olduğu bölgelerde oluşur. Ancak bu geçici yan etkiler 5-7 gün içerisinde tamamen yok olurlar. Olası yan etkilerin önüne geçilmesinde ve ortadan kaldırılmasında doktorun tavsiye edeceği sıklıktaki buz kompres uygulamaları ve kremler oldukça etkili olmaktadır.

PDO iplerle yüz germe işlemi komplikasyon riskleri oldukça düşük olan güvenli bir işlemdir ve FDA tarafından onaylanmıştır. Çok nadir görülmekle beraber geçici ve hafif yan etkilerinin dışında kayıtlara geçmiş bir yan etkisi ve riski bulunmamaktadır.

PDO İplerle Yüz Germe İşleminin Kalıcılığı

PDO iplerle yüz germe işleminde kullanılan ipler yaklaşık 6-8 ay boyunca vücutta kalırlar. Uygulamadan sonraki ilk 3 ay boyunca maksimum seviyede etki ederler. 6 ay içerisinde de vücut tarafından erirler. Bu süre boyunca kolajen üretimini desteklemeye ve cildin diriliğini sağlamaya devam ederler. PDO iplerle yüz germe işleminin ardından 1,5-2 sene boyunca etkileri sürer.

Bu sürenin sonlarına doğru yavaş yavaş yüz eski haline gelmeye ve sarkmalar belirmeye başlar. Bazen hastaların gözü PDO iplerle yüz germe işleminin sağladığı diriliğe ve gerginliğe alıştığından dolayı sarkmaların başlamasıyla beraber hasta mevcut durumdan eskisinden daha fazla rahatsız olur.

Ciltteki sarkma görüntüsüne olan tahammülü azalmıştır. Bunun önüne geçebilmek yüzdeki sarkmalar çok ilerlemeden küçük rötuşların yapılması kişinin moralini yükseltmek açısından iyi olmaktadır.

PDO İplerle Yüz Germe Fiyatları

PDO iplerle yüz germe işleminin fiyatı, uygulama esnasında kullanılan ip markasına, şekline, sayısına ve doktorun tecrübesine göre değişkenlik göstermektedir.

PDO iplerle yüz germe işlemi için Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. +90212 241 46 24 numaralı telefondan polikliniğimizi arayarak PDO iplerle yüz germe uygulaması için fiyat ve bilgi alabilirsiniz.

author-avatar

Op. Dr. Leyla Arvas

Estetik Cerrahi uzmanı Op.Dr Leyla Arvas, Vücut ve Yüz Estetiği, Liposuction, Meme Estetiği, Karın Germe, Yağ enjeksiyonu, Saç ekimi konularında uzmanlaşmış kadın estetik cerrahıdır.