PRP

PRP Saç Tedavisi

saça prp Saç dökülmesi için PRP saç tedavisi, hastanın kanının alındığı, işlendiği ve daha sonra saç derisine enjekte edildiği üç aşamalı medikal saç tedavisidir. PRP (trombosit açısından zengin plazma) ile ilgili yapılan bilimsel araştırmalar, trombosit açısından zengin plazmanın enjeksiyonlarının doğal saç büyümesini tetiklediğini ve saç folikülüne kan akışını artırarak saç tellerini kalınlaştığını gösteriyor.

PRP tedavisi 1980’li yıllardan beri yara ve doku iyileştirme alanında üstün başarılar kat etmiştir. Siz de dökülen, zayıflayan ve matlaşan saçlarınızı kontrol altına almak için PRP saç tedavisi yaptırabilirsiniz PRP ile saç dökülmesini kontrol altına alabilir, saç ekiminin etkilerini artırabilirsiniz.

PRP Nedir?

PRP (Trombosit Zengin Plazma) tedavisi saç dökülmesi, ince ve zayıf saç telleri problemlerini ortadan kaldırmak için kullanılan bir tedavi şeklidir. PRP cerrahi bir saç ekimi yöntemi değildir. Sadece saç tellerinin kökten güçlenmesini sağlayan medikal bir işlemdir. PRP teknolojisi son yıllarda yara ve doku iyileşmesinde aktif rol alıyor. Bilimsel çalışmalarla etkinliği kanıtlanan PRP tedavisi, saç derisine enjekte edildiğinde saç köklerini güçlendirerek saç dökülmesini azalttığı görülmüştür.

PRP Saça Faydası Nedir?

Trombosit açısından zengin plazma (PRP), normal dolaşımdaki kanda bulunan trombosit sayısının yaklaşık 3 ila 5 katını içeren konsantre kan plazmasıdır. Kan plazması içindeki trombositler çok sayıda büyüme faktörü içerir. Bu büyüme faktörleri uykuda olan kıl foliküllerini uyarır ve kolajen üretiminin hızlanmasına yardımcı olur. Bu da saç tellerini kalınlaştırır ve saçların daha yoğun görünmesini sağlar.

PRP tedavisi için kişiden kan örneği alınır ve trombositleri kandan ayırmak için özel bir cihazda işlenir. Kandan ayrıştırılan trombositler saç derisine enjekte edilerek saç dökülmesi tedavisinde kullanılır. PRP saç tedavisi, incelen, koparak dökülen ve hafif dökülme görülen saç tipleri için uygundur.

PRP Saç Tedavisi Nasıl Uygulanır?

PRP Saç Ekimi hem erkekler hem de kadınlar için uygundur. Bölgesel saç dökülmesi veya erkek tipi kellik, hem erkeklerde hem de kadınlarda görülen çok yaygın bir saç dökülmesi türüdür. Trombosit açısından zengin plazma (PRP) saç dökülmesi tedavisinde kullanılarak saç dökülmesini en aza indirmeyi ve saç tellerini güçlendirmeyi amaçlar.

PRP saç tedavisi için önce hastanın kanı alınır ve santrifüj edilir. Böylece saç tedavisinde kullanılacak trombositli plazma elde edilir. Trombositler ve büyüme faktörleri bakımından zengin olan bu plazma, doku rejenerasyonu ve iyileşmesinde çok faydalıdır. PRP yapılacak olan saç derisine topikal anestezik krem uygulanır. Sonrasında PRP yani yüksek konsantrasyonlu trombosit açısından zengin plazma saç derisine enjekte edilir.Daha sonra hastanın saçları yıkanır ve hasta herhangi bir yardım almadan eve gidebilir. PRP sonrası hastalar araba kullanabilir.

Ne Kadar PRP Saç Tedavisi Yapılmalı?

PRP saç tedavisi ile saç dökülmesini kontrol altına almak için 15 günde bir kere PRP yaptırmanızı öneriyoruz. 3-4 ay boyunca düzenli PRP saç tedavisi yaptırdığınızda saçlarınızın güçlendiğini ve normal dökülme rutinine geçtiğini göreceksiniz.

Her sağlıklı kişinin günde 100 ila 150 tel saçı dökülür, bu normaldir. Fakat her duş aldığınızda yoğun saç dökülmesi yaşıyorsanız veya yastığınızın üzerinde saç telleri birikiyorsa sizin için PRP saç dökülmesi tedavisi yaptırma zamanınız gelmiş demektir.

Saç Ekimi Ve PRP

PRP tek başına kullanıldığı gibi saç ekimi esnasında da tercih ediliyor. Saç ekimi ile PRP yaptırmak yara iyileşmesini hızlandırır ve saçların büyümesine destek oluyor. PRP, saçlarında yeni dökülme başlamış, gücünü ve esnekliğini yitiren saç telleri için uygundur. PRP saç köküne nüfuz eder ve saç tellerinin kökten iyileşmesini sağlar.

Saç ekimi sırasında PRP yaptırarak yeni saç köklerinin daha hızlı uzamasını sağlayabilir, saç ekiminin etkisini arttırabilirsiniz.

PRP Saç Tedavisi Fiyatları

Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. Bu nedenle 0212 241 46 24 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak PRP Saç Tedavisi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.

PRP Saç Tedavisi” İçin 130 Soru Soruldu

1. blank Ömer Aslan dedi ki:

Merhaba,
    23 yaşındayım son 3 yıldır genetik saç dökülmesi yaşıyorum. Tepede ve yanlarda seyrelme başladı olan saçlarımda çok inceldi. Prp işlemi tüy gibi olan saçları da kalınlaştırır mı ve 6-8 seans sonrası dökülme tekrar ne zaman hızlanır acaba ? Mail ile bilgi verebilirsiniz teşekkürler.

1. blank Op. Dr. Leyla Arvas dedi ki:

Merhaba, Bu şekilde saç dökülmesi genellikle sizin yaşlarınızda hormonal sebepler ile oluyor. Bu nedenle öncelikle saç dökülmesinin nedenini araştırmak ve buna yönelik bir tedavi yapmak daha doğru olacaktır. Benim yaklaşımım sonuca değil daha çok sorunun nedenini bulduktan sonra bunun çözümüne yöneliktir. Eğer hormonal yada farklı bir neden yoksa sadece genetikse bunun için sonuca yönelik tedaviler yapılabilir. Evet PRP saçları güçlendirir ve kalınlaşmalarını sağlar. 6-8 seans sonrası bir süre takip edildikten sonra etkilerinin görmeye başlarsınız. Ancak dökülme genetikse 6 ay 1 sene sonra yeniden başlayacaktır. Bu dönemi ara seanslar ile destekleyebilirsiniz. Teşekkürler

2. blank nida dedi ki:

1. blank Op. Dr. Leyla Arvas dedi ki:

Merhaba, öncelikle saç dökülmesi ve seyrekleşmenin neden olduğunu araştırmak çok daha doğru bir yaklaşım olur. Genellikle vitamin eksiklikleri veya hormonal kaynaklı oluyor. Bu vitamin eksikliklerinin düzeltilmesi ve hormonların dengelenmesi ile genellikle saçlar yeniden çıkıyor. Saç PRP sini de bu dönemi daha hızlı toparlmak adına beraber uygulanabilir. Tüm tedavilerin etkisi ile yeniden saçlar çıkar. Teşekkürler

3. blank Ahmet dedi ki:

Merhaba, yaşım 32. Genetik olarak saç beyazlaması sorunum var. Saclarimin neredeyse 3/4 ü beyazlamış durumda. Prp tedavisi beyazlamayı onleyip yeniden eski saçlara geri donderebiliyor mu ? Durum ve fiyat bilgisi için mail atabilirseniz çok müteşekkir olurum.

1. blank Op. Dr. Leyla Arvas dedi ki:

Merhaba, PRP saç beyazlamasını düzeltmez. Saç beyazlaması saçlarda melanin pigmentinin eksikliği nedeni ile oluyor. PRP bunu düzeltemez. Teşekkürler.

4. blank Ali furkan dedi ki:

Merhaba 23 yaşındayım saçım üst ve ön tarafta seyrelmeye başladı ve saç tellerim son yıllarda çok inceldi. Prp tedavisi saç dökülmesini durdurup yeni saç hücreleri çıkarabilir mi? Çok yağlı saçlar için tedavi aralığı ne kadardır? Fiyat konusunu da mail ile bilgilendirirseniz sevinirim.

1. blank Op. Dr. Leyla Arvas dedi ki:

Merhaba, PRP tedavisi saçlarınızın yeniden çıkması için çok etkili olmaz ancak var olan saçların kalıcılığını ve saç tellerinizin kalınlaşmasını sağlar. Yağlanan saçlar için yağlanmayı düzenleyici bir şampuan ve bakım serumu kullanabilirsiniz. Fiyat bilgisini kliniğimizi arayarak alabilirsiniz.

5. blank Kadir dedi ki:

Merhaba yaşım 26, saçım ince telli ama kıvırcık. Üst kısımda seyrelmeler mevcut. Kıvırcık olduğundan dolayı pek belli olmuyor ama ben kendim farketmeye başladım. Prp tedavisi var olan saçı güçlendirmekle birlikte yeni ölü kök hücreleri yeniden canlandırabilir mi. Bu arada fiyat bilgisini de mail olarak paylaşırsanız sevinirim.

1. blank Op. Dr. Leyla Arvas dedi ki:

Merhaba, detaylı bilgi ve fiyat için mail atılmıştır.
      Sevgiler,