Migren Ağrısı Botoks ile Geçer mi?

1 Cevap

Hocam, iyi akşamlar benim uzun yıllardır migrenim var. Sosyal hayattan kopmama neden olacak şekilde ağrılarım arttı. Bunun için botox yapıldığını duymuştum. Botoks ile migren ağrılarım sonlanır mı? Bu konuda yardımcı olur musunuz? Teşekkür ederim.

Op. Dr. Leyla Arvas Eylül 13, 2019

Merhaba, Botox ile migren ağrılarının azaltılması sağlanabilir. Yoğun migren ağrısı yaşayanlar için botox önerilir. Botox sayesinde ağrı kesici kullanımınız düşecek, daha az migren ağrısı duyacaksınız. Migren ağrılarını azaltmak için botox yaptıranların ilk bir sene 3 ayda bir botoxu yeniletmesi önerilir. Bir seneden sonra hastanın migren ağrılarının sıklığına ve şiddetine göre tekrar botox planlaması yapılmalıdır. Migren botoxu, ayda 3’ten fazla migren krizi geçirenler, migren ağrısının yarattığı psikolojik baskıdan kurtulmak isteyenler için önerilir. Ramazan ayında ilaç kullanmamak istiyorsanız migren botoxu ile migren ağrılarınızdan kurtulmak mümkün olacaktır. Sevgiler.

blank

Leyla hocam ben 8 senedir migren ağrısı çekiyorum. Artık dayanamıyacak hale geldim. Migrenim tutunca deliye dönüyorum çevremdekilerde artık rahatsız bu halimden özellikle eşim. Migren tedavisi varmı? Botoks migren ağrısını geçirirmi hocam

Op. Dr. Leyla Arvas Eylül 13, 2021

Kronik migren ağrısı çeken hastalar genellikle ışığa ve seslere karşı aşırı duyarlılık gösterir ve rahatsız olurlar. Genelde ağrı atakları günde 3 4 saatten fazla sürebilir ve sıklıkla yaşanabilir. Migren insanlarda sıklıkla görülen şiddetli baş ağrısıdır ve halk arasında Zonklama olarak tabir edilir. Yaşanılan baş ağrıları kişilerin yaşam kalitelerini düşürmektedir. İlaç tedavisi kesin sonuç vermeyebilir. Botoks ise sadece kırışıklık önleyici bir uygulama dışında diş sıkma, kas spazmları ve bazı göz rahatsızlıklarında kullanılan bir yöntemdir.
Ense boyun ve şakak kısımlarına botoks işlemi uygulanarak kronik Migren ağrıları neredeyse yarı yarıya iner. Belirli aralıklarla botoks işlemi yapılır. Yapılan işlemler hastalara göre değişiklik gösterir.
Migren ağrısı çeken hastalar botoks işleminden sonra ağrılarının azaldığını ve günlük rutinlerinde daha aktif olduklarını belirtmektedir. İyi günler,

blank

Merhaba Leyla Hanım. Migrenim var ve en az 2-3 günüm gidiyor. Migren ağrısı botoks ile geçer mi? Ayrıca botoks bulantı baş dönmesi gibi diğer problemlerimi de geçirir mi?

Op. Dr. Leyla Arvas Aralık 11, 2020

Merhaba. Migren baş kaslarının aşırı gerilimi ile tetiklenen bir ağrı şeklidir. Migrenin beraberinde getirdiği ışığa ve sese karşı duyulan aşırı hassasiyet, bulantı ve kusma, zonklama hissi botox ile birlikte kaybolur. Migren botoksu alın, şakaklar, ense ve boyun bölgelerine uygulanmaktadır. Yapıldıktan 48 saat sonra etkisini görebilirsiniz. Migren botoksu sonrası migren ataklarında azalma ya da tamamen kaybolduğunu görebilirsiniz. Ya da var olan migren ataklarının daha hafif geçmesine sebep olabilir. Etkisi 4-6 ay arasında sürer. Tedavinin etkinliğinin geçişine göre botoks uygulaması daha erken dönemlerde de tekrarlanabilir.

Email Adresiniz (Gizli Kalacaktır)